دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای حفظ گرمای خانه در زمستان
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راهنمای حفظ گرمای خانه در زمستان-حفظ گرما در خانه و گرمای خانه در زمستان و حفظ گرمای خانه در زمستان و چیدمان خانه در زمستان و کرکره های مناسب زمستان و دکوراسیون خانه در زمستان و پرده های مخصوص زمستان و دکوراسیون زمستانی خانه و گرم کردن خانه در...

راهنمای حفظ گرمای خانه در زمستان

راهنمای حفظ گرمای خانه در زمستان

در زیر به چند روش برای حفظ گرما در منزل و سد کردن راه سرما برای ورود به داخل منزل اشاره نموده ایم:

1. جایی به شکل کفش کن در ورودی منزل تعبیه کنید.

اگر در ورودی منزل شما مستقیماً به داخل فضای نشیمن باز می شود، باید یک فضای کفش کن کوچک در ورودی خانه درست کنید. این فضا می تواند شیشه ای باشد تا از ورود نور به داخل جلوگیری نشود و فضای اتاق را کوچک نشان ندهد. ساختن کفش کن روش خوبی برای دور نگه داشتن سرما از اتاق نشیمن به هنگام باز و بسته کردن در ورودی است.

راهنمای حفظ گرمای خانه در زمستان

2. جلوی ورودی هایی که در ندارند، پرده مخصوص آویزان کنید.

پرده هایی که تا زمین می رسند و بین اتاق ها آویزان می شوند، "پورتیه ر" می گویند. آویزان کردن این نوع پرده یک سنت قدیمی است که احیای این سنت واقعاً ارزشمند است. زیرا جلوی وزش باد و نفوذ سرما به داخل هال یا اتاق نشیمن و اتاق های دیگر را سد می کند.

راهنمای حفظ گرمای خانه در زمستان

3. بالکن را محصور کنید.

این روش نیز مانند روش "کفش کن" باعث می شود که بالکن ورودی ساختمان محصور شده و از وزش باد و ورود سرما به داخل جلوگیری شود. بالکن محصور یک مزیت دیگر نیز دارد و آن اینکه مهمانان تا زمانی که در را به رویشان باز کنید، در پناه آن یخ نمی زنند!

راهنمای حفظ گرمای خانه در زمستان

4. پرچین های بادگیر بکارید.

اگر اطراف منزل شما بادگیر است، می توانید دور آن پرچین های بلند بکارید یا چیزهای دیگری نصب کنید که مسیر باد را سد کنند. مثلاً حصارکشی کنید یا درخت بکارید.

راهنمای حفظ گرمای خانه در زمستان

5. پرده های خیلی ضخیم آویزان کنید.

پارچه های ضخیم و زیبایی همچون مخمل به خصوص آنهایی که راه راه هستند، بسیار گرم می باشند و به خوبی جلوی ورود باد و سرما از پنجره به داخل را می گیرند. اگر گرمای بیشتری می خواهید، پشت پنجره ها کرکره یا سایبان نیز بکشید و از داخل پرده های سنگین و ضخیم آویزان کنید.

راهنمای حفظ گرمای خانه در زمستان

6. کرکره های مناسب نصب کنید.

کرکره ها و شاترهایی که به خوبی طراحی شده اند، مانند شاترهای برمودا به سبک حفاظ که در تصویر می بینید، در تابستان سایبان هستند و جلوی باران را می گیرند و در زمستان بسته می شوند تا جلوی وزش بادهای شدید و توفان به پنجره ها را بگیرند.

راهنمای حفظ گرمای خانه در زمستان

7. پنجره های حفاظ دار یا قاب دار انتخاب کنید.

بحث های زیادی در مورد انتخاب پنجره های عایق وجود دارد و این پنجره ها واقعاً مفیدند، ولی آیا می دانستید که سبک پنجره های شما بر میزان بادگیری آنها تأثیر دارد؟ بعضی از رایج ترین انواع پنجره از جمله تک لنگه و دو لنگه و پنجره های کشویی، کمی هوا به داخل نشت می دهند. پنجره های حفاظ دار، قاب دار و ثابت، بهترین و محکم ترین درزگیری را دارند.

راهنمای حفظ گرمای خانه در زمستان

8. بگذارید نور آفتاب به داخل بتابد.

حتماً پرده ها پنجره های جنوبی را در طول روز جمع کنید تا نور آفتاب اتاق هایتان را گرم کند. اگر پنجره های جنوبی خانه شما بخاطر وجود درخت یا بوته بر سر راه اشعه آفتاب، نور زیادی نمی گیرد، می توانید آنها را هرس یا جابجا کنید.

منبع: برترینها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits