دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 ایده برای دکوراسیون داخلی منزل
8
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دکوراسیون داخلی منزل- يک ديوار را رنگ کنيد-از گل و گياه استفاده کنيد- قاليچه و مجسمه ها - کوسن هاي تزئيني-لامپ ها و لوسترها-لحاف ها و رواندازها-مبلمان اتاق کودک -اتاق کودکان -دکوراسيون

دکوراسیون داخلی منزل

همه ي ايده هاي تغيير دکوراسيون مستلزم صرف وقت و هزينه ي زياد نيست. اگر به دنبال چند ايده براي طراحي دکوراسيون داخلي براي تغيير دادن خانه تان هستيد، اين 10 مورد مي تواند کمکتان کند.

دکوراسیون داخلی منزل

1. تنظيم چيدمان مبلمان و لوازم خانه را تغيير دهيد: مبلمان را از کنار ديوار برداشته و سعي کنيد آنها در زواياي جديدتر و گيراتر بچينيد. مثلاً قرار دادن کاناپه به صورت مورب در يک اتاق نشيمن باريک باعث مي شود که اتاق وسيعتر نشان دهد.

2. يک ديوار را رنگ کنيد: يکي از ديوارهاي مهم خانه که در معرض توجه نيز هست را به رنگ دلخواهتان رنگ کنيد. تابلوها و لوازن هنري از آن آويزان کنيد و مبل جديد و زيبايي در آن قسمت قرار دهيد. (البته دقت داشته باشيد که رنگ آن با ساير لوازم خانه هماهنگ باشد)

3. از گل و گياه استفاده کنيد: گل و گياه مي تواند حال و هواي تازه اي به خانه بياورد. اگر علاقه اي به رسيدگي به گل و گياه نداريد، مي توانيد از گل ها و درختچه هاي مصنوعي استفاده کنيد. کيفيت گل هاي مصنوعي هم آنقدر خوب شده است که به سختي مي توان آنها را از گل طبيعي تشخيص داد.

4. يک قاليچه محلي در نقطه اي بيندازيد: قاليچه هاي محلي وسيله ي بسيار خوبي براي اتاق هاي گفتگو و نشيمن به شمار مي رود. قاليچه اي متناسب با اسباب و لوازم اتاق انتخاب کنيد و آن را پايين ميز بيندازيد. 5. تابلو و آينه از ديوارها آويزان کنيد: تابلوهايي آويزان کنيد که شخصيت و روحيه شما را منعکس کند. سعي کنيد از قاب هاي تزئيني تر و زيباتر استفاده کنيد. هنگام آويزان کردن دقت کنيد که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده باشد و گيرا باشد.

6. مجسمه ها را در يک جا جمع کنيد: مجسمه ها و پيکره هاي کوچک و مرتبط با هم را در قسمتي از خانه که مورد توجه است کنار هم قرار دهيد. اين مجسمه ها را به صورت هاي فانتزي و متنوع بچينيد.

دکوراسیون داخلی منزل

7. از کوسن هاي تزئيني استفاده کنيد: اين بالشتک ها و کوسن هاي تزئيني به سادگي رنگ و بوي جديدي به خانه مي دهد و مبلمان منزل را نيز باشکوه تر جلوه ميدهد.

8. لامپ ها و لوسترها را عوض کنيد: لوسترها و لامپ ها جزء وسايلي هستند که خيلي زود بر بيننده آشکار مي کنند که سبک چيدمان خانه تان قديمي است يا جديد. به دنبال لوسترهايي باشيد که جديدتر و فانتزي باشند، و ضمناً با لوازم و رنگ بندي خانه تان نيز هماهنگ باشند.

9. لحاف ها و رواندازها نيز مثل کوسن هاي تزئيني، به اتاقتان رنگ مي دهد. اين رواندازها و روتختي ها در انواع جنس ها و رنگ ها موجود مي باشد. با توجه به روحيه و سليقه ي خود زيباترين را انتخاب کنيد.

10. لوازم اضافي را از جلوي ديد برداريد: وسايل و لوازم اضافي باعث از بين رفتن جلوه ي اتاق مي شود. براي برگه ها، اسباب بازيهاي بچه ها، و ساير اسباب و وسايلي که شکل اتاق را بر هم مي زند، جاي مخصوصي تدارک ببينيد. تزئين اتاق کودک تزئين اتاق کودک بايد مهيج و فانتزي باشد.

اولين چيزي که بايد در دکوراسيون بندي اتاق کودکتان به آن توجه داشته باشيد، اين است که اين تزئينات بايد مطابق با سن و روحيه کودکانتان انجام گيرد. نبايد اتاق فرزند 3 ساله تان را مثل اتاق دختر 13 ساله تان تزئين کنيد. البته منظور اين نيست که بايد هر سال با بالا رفتن سن فرزندتان تزئين اتاق او را به هم بزنيد.

منظور اين بود که بايد اتاق کودکان را با توجه به گروه سني آنها دکوربندي کنيد. رنگ هاي متناسب براي اتاق کودک ببينيد کودکتان به چه رنگي علاقه دارد. اگر هنوز سنشان به حدي نرسيده که بتوانند به خوبي صحبت کنند، يک جعبه مداد رنگي در جلويش بگذاريد تا خود يکي از رنگ ها را که دوست دارد انتخاب کند. کودکان بزرگتر خود مي توانند به شما بگويند که دوست دارند رنگ اتاقشان چه رنگي باشد.

يادتان باشد که اولويت با علاقه ي خود بچه هاست. سعي نکنيد مدل و رنگ دلخواه خودتان را به زور به بچه ها تحميل کنيد. شخصيت آنها از همين سنين شکل مي گيرد و اتاقشان مي تواند آينه ي خوبي براي نشان دادن شخصيتشان باشد. البته منظورم طرح و رنگ هاي غيرمعقول آنها نيست. بايد محدوديت تعيين کنيد اما باز آنها را در انتخابشان آزاد بگذاريد.

اتاق کودکتان را با ابتکار تزئين کنيد از تخيل و ابتکارتان استفاده کنيد و از کودکتان نيز براي رنگ کردن اتاق ها کمک بخواهيد. ديوارهاي اتاق مي تواند به طرز مبتکرانه اي با نقاشي هاي کودکتان تزئين شود. مي توانيد از آلبوم ها و عکس هاي ويژه در مجلات و اينترنت در اين زمينه کمک بگيريد. دکوپاژ نيز براي خلق يک اتاق رويايي و خاص براي کودکتان کار جالبي است.

مبلمان اتاق کودک با وجود طراحي هاي جالب و خاص براي مبلمان اتاق کودک موجود در بازار، کار شما کمي ساده تر شده است. مي توانيد اتاق دخترتان را مثل اتاق پرنسس ها صورتي و رمانتيک تزئين کنيد. مي توانيد اتاق پسرتان را شکل قهرمانان يا اتوموبيل سواران طراحي کنيد که مثلاً تختخوابش به شکل ماشين مسابقه باشد. و يا بسياري طرح هاي ديگر که مطابق با علاقه و روحيه کودکتان نيز باشد. دقت کنيد که بسياري از اثاثيه اتاق را خودتان نيز مي توانيد بسازيد. پس زياد تو خرج نمي افتيد!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.1 از 5 (8 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits