دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با ویژگی های پرده زبرا آشنا شوید
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از مهم ترین انتخاب ها در دکوراسیون داخلی یک خانه انتخاب پرده مناسب است. برای انتخاب پرده مناسب باید به کاربرد و نیازهای ما توجه شود پرده ها انواع مختلفی دارند از پرده های قدیمی تر و سنتی گرفته...

یکی از مهم ترین انتخاب ها در دکوراسیون داخلی یک خانه انتخاب پرده مناسب است. برای انتخاب پرده مناسب باید به کاربرد و نیازهای ما توجه شود پرده ها انواع مختلفی دارند از پرده های قدیمی تر و سنتی گرفته تا مدل های مدرن و امروزی تر یکی از جدیدترین مدل های پرده که با توجه به کاربرد آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است پرده زبرا است ,پرده های زبرا مدلی از پرده های کرکره ای هستند.

این پرده ها می توانند در تمامی نقاط منزل با توجه به طراحی مناسب به کار گرفته شوند ,برای مثال می‌توان از مدل تزیینی این نوع پرده ها در پذیرایی و اتاق های خواب استفاده کرد و یا همچنین می توان با توجه به راحتی و سادگی استفاده از این نوع پرده ها و همچنین شیک بودن آنها در دفاتر کار نیز از آنها استفاده نمود.

از ویژگی های پرده های زبرا می توان به

  • دوام و عمر بالا
  • قابلیت نصب آسان و سریع
  • امکان نصب به صورت برقی یا ریموت کنترل
  • قابلیت ایجاد هماهنگی با محیط های متفاوت با انتخاب طرح و رنگ مناسب
  • سهولت در تنظیم نور
  • قابلیت تمیز شدن ساده تر نسبت به انواع دیگر پرده

اشاره نمود یکی از کاربردهای مهم پرده های زبرا استفاده از آنها در آشپزخانه است. آشپزخانه یکی از نقاط مهم خانه است که وقت زیادی در آن سپری می شود و دکوراسیون آن بسیار مهم می باشد پس باید فضای آشپزخانه را طوری طراحی کنیم که علاوه بر زیبایی, راحتی و آرامش نیز حفظ شود یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب پرده این است که بتوانیم نور مورد نیاز خود را با توجه به موقعیت شبانه روز و نیازهای خود تنظیم نمایید.

نکته بعدی در انتخاب پرده و همچنین سایر وسایل خانه این است که با توجه به کمبود فضا در آپارتمان های امروزی باید وسایلی را انتخاب کنیم که درعین داشتن بیشترین کارایی, کمترین فضا را اشغال کنند و پرده نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

پرده زبرا در عین حال که به شما این امکان را می دهد که میزان نور را با توجه به نیاز خود به راحتی تنظیم کنید فضای بسیار کمی را اشغال می کند این دو عامل پرده زبرا را به انتخابی بسیار مناسب برای آشپزخانه ها تبدیل کرده است نکته بعدی که باید در رابطه با انتخاب وسایل آشپزخانه و همچنین پرده آشپزخانه به آن توجه کرد این است که آشپزخانه محل پخت و پز است و معمولاً چربی حاصل از طبخ غذا باعث آلودگی وسایل و همچنین پرده می شود که پرده های زبرا با توجه به جنس آنها که معمولاً از چوب یا متریال دیگری که قابلیت تمییزشدن را به سادگی دارند ساخته شده‌اند در نتیجه این خصوصیت نیز آنها را به پرده ای مناسب برای آشپزخانه بدل کرده است.

با ویژگی های پرده زبرا آشنا شوید

نکته بسیار مهم دیگر در انتخاب پرده و همچنین پرده آشپزخانه این است که پرده ای انتخاب کنیم که عمر آن طولانی باشد برای مثال اگر شما از پرده ای استفاده کنید که تمام تور باشد حتما باید زیر پرده ای داشته باشید همین امر باعث می‌شود که شما برای کنترل نور و تنظیم آن مجبور شوید, مدام در حال تنظیم زیر پرده ای باشید و این کار باعث کاهش عمر پرده می شود.

با ویژگی های پرده زبرا آشنا شوید

دلیل نامگذاری این نوع پرده ها این است که آنها از راه راه های افقی تشکیل شده اند که می‌توان با کنترل آنها به صورت دستی یا ریموت, نور را به سه شکل تنظیم کرد:

بالا(روشن) ,پایین (تاریک) و سایه روشن.

این نوع پرنده ها قابلیت پرده های کرکره ای, توری و پارچه ای را نیز می توانند داشته باشند.این پرده ها در واقع نسل جدیدی از انواع کرکره ها هستند که از دو لایه پارچه لنین یا متریال دیگری مانند چوب ساخته می شوند.مدل های بسیار متنوعی از این نوع پرده ها وجود دارند که می‌توان با توجه به کاربرد سلیقه و محل استفاده این نوع پرده, آنها را انتخاب کرد.

برای مثال,اگر اتاق نشیمن شما سبک مدرن با مبلمان راحتی است پرده های زبرا بسیار انتخاب مناسب و زیبایی هستند که می‌توانند با سایر وسایل اتاق نشیمن همخوانی بسیار خوبی داشته باشد و از آنجایی که این پرده ها کاملاً مدرن هستند اگر دکوراسیون اتاق نشیمن شما کلاسیک است به هیچ عنوان از پرده های زبرا استفاده نکنیدبرای مثال پرده های توری و والان دار که جنس های کتان یا حریر دارند برای اتاق هایی که سبک کلاسیک هستند انتخاب مناسب تری میباشد.

انتشار دهنده : تسمینو



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits