دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
طراحی مد برند جهانی و ایرانی نیمایی
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طراحی مد برند جهانی و ایرانی نیمایی

نیما بهنود یکی از طراحان جوان مد و فشن ایران می باشد. نیما طراحی های بسیار زیبایی را در تمامی انواع پوشش های مردانه و زنانه ایجاد کرده است . شال زنانه , لباس های مجلسی زنانه , تی شرت مردانه و غیره نمونه هایی از لباس هاییست که نیما بر روی آن ها کار کرده است.

همچنین نیما بهنود جز نسختین طراحانی بود که خط نستغلیق را در طراحی های خود استفاده کرد. به‌غیر از حروف نستعلیق و نقش و نگارهای ایرانی روی لباس‌‌ها، از تصویر برخی شخصیت‌ها مانند ملکه ثریا اسفندیاری، فروغ فرخزاد، محمد مصدق و... روی لباس‌های "نیمانی" استفاده شده است.

به گفته نیما بهنود مخاطب اصلی "نیمانی" غیرایرانیان خارج از ایران هستند. او می‌گوید: «هدف اصلی ما این است که هنر و فرهنگ‌مان را به افرادی که چیزی از ایران نمی‌دانند نشان بدهیم. فکر می‌کنم خوب است دنیا از این زاویه نگاه کند که ما شخصیت‌های مهمی هم‌چون دکتر مصدق و فروغ فرخزاد داشته‌‌ایم، ولی بدین معنی نیست که شخصیت‌های دیگری در فرهنگ ما نیستند که حتی شاید شهرت بیشتری برای ایرانیان داشته باشند».

با وجود این‌که سال‌ها خارج از ایران زندگی می‌کنید، آیا مد داخل ایران را هم دنبال می‌کنید؟ نیما بهنود: «اتفاقا خیلی با دقت دنبال می‌کنم. به همین خاطر دوستان و آشنایان زیادی از بچه‌هایی که داخل ایران کار مد انجام می‌دهند پیدا کرده‌ام. تحت تاثیر قرار می‌گیرم وقتی می‌بینم جوانان در جامعه‌ای که از لحاظ پوشش یک‌مقدار محدودیت وجود دارد، کارهایی می‌کنند که نشان می‌دهد اهمیتی به این محدودیت نمی‌دهند».

نیما بهنود چه‌طور وارد دنیای مد شد؟ برند "نیمانی" چه‌طور به‌وجود آمد؟ نیما بهنود می‌گوید: حدود ۱۵ سال پیش نقاشی "سیلک اسکرین" را روی بوم نقاشی شروع کردم. شخصا تحت تاثیر حسین زنده‌رودی و "سیلک اسکرین" که یک صنعت مدرن است و نقاشی ایرانی قرار گرفتم و از خط‌های فارسی استفاده کردم. آرام آرام به این نتیجه رسیدم هدف من این است که دنیا هنر ایرانی را ببیند. در قالب نقاشی این اتفاق خیلی کم می‌افتد.

طراحی مد و فشن برند جهانی و ایرانی نیمایی

طراحی مد و فشن برند جهانی و ایرانی نیمایی

طراحی مد و فشن برند جهانی و ایرانی نیمایی

طراحی مد و فشن برند جهانی و ایرانی نیمایی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits