دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پایان 6 سال انتظار سینما برای اکران فیلم زادبوم
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پایان 6 سال انتظار سینما برای اکران فیلم زادبوم - به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، پس از -پایان-انتظار-سینما-اکران-فیلم-زادبوم
پایان 6 سال انتظار سینما برای اکران فیلم زادبوم

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، پس از 6 سال بتازگی در جلسه شورای پروانه نمایش فیلم زادبوم به کارگردانی و تهیه کنندگی ابوالحسن داودی، پروانه نمایش گرفت و سازندگان این اثر می توانند برای اکران عمومی آن اقدام کنند.

داودی که بعد از زادبوم شش سالی می شود دیگر کارگردانی هیچ اثری را به عهده نداشته درباره تصمیم شورای نمایش به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: نگاه ها در شورای پروانه نمایش بازتر شده و تنگ نظری ها و اعمال سلیقه های شخصی از بین رفته که از این بابت باید خوشحال بود.

وی درباره فیلم زادبوم نیز توضیح داد: با توجه به اینکه فیلم 6 سال پیش ساخته شده قصد دارم یک بازنگری دیگری قبل از اکران بر آن داشته باشم.

این کارگردان سینما در ادامه با اشاره به اینکه در تدارک ساخت فیلم جدیدش است، خاطرنشان کرد: فعلا کمی مشغول ساخت فیلم جدیدم هستم اما به محض فراغت بازنگری به زادبوم خواهم داشت و در این مونتاژ جدید آن چند کلمه اصلاحیه را نیز لحاظ خواهم کرد.

در زادبوم عزت الله انتظامی، بهرام رادان، رویا تیموریان، پگاه آهنگرانی، مسعود رایگان، هوشنگ توکلی، احمد کاوری، مهدی سلوکی و چند بازیگر آلمانی بازی کرده اند.

فیلم، قصه ای چندوجهی دارد و در آن ارتباط یک آدم با زادگاه، خانواده و هویت گمشده او بررسی می شود.

زادبوم در بیست وهفتمین جشنواره فیلم فجر سال 87 سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، دیپلم افتخار همگرایی در بخش بین الملل، بهترین موسیقی متن، پلاک زرین بهترین فیلم از نگاه ملی و در سومین جشنواره فیلم شهر نیز جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرده است.

فراهنگ**9246**1601**




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits