دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بازتاب انتصاب یک زن به عنوان رئیس تئاتر شهر در رسانه های آلمانی زبان
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازتاب انتصاب یک زن به عنوان رئیس تئاتر شهر در رسانه های آلمانی زبان - به گزارش ایرنا ، هفته نامه آلمانی اشپیگل روز دوشن-بازتاب-انتصاب-عنوان-رئیس-تئاتر-رسانه
بازتاب انتصاب یک زن به عنوان رئیس تئاتر شهر در رسانه های آلمانی زبان

به گزارش ایرنا ، هفته نامه آلمانی اشپیگل روز دوشنبه با اختصاص خبر انتصاب خانم مقتدی به عنوان رییس مجموعه تئاتر شهر در ایران به عنوان یکی از خبرهای اصلی بخش فرهنگی خود،نوشت:پریسا مقتدی 43 ساله درحالی سکان هدایت تئاتر شهر تهران را بر عهده می گیرد که پیش از این هیچ زنی چنین مسئولیتی را برعهده نداشته است.

اشپیگل همچنین خاطرنشان می کند:ˈرئیس جمهور روحانی بر نقش زنان در پست های مدیریتی تاکید دارد و در اجرای وعده های خود در این راستا، تاکنون نیز سه زن را به عنوان معاونان خود معرفی کرده است.

روزنامه برلینر سایتونگ روزنامه سراسری آلمان نیز این انتصاب را قدمی تاریخی در ایران برشمرد و همچون دیگر نشریات بازتاب دهنده این انتصاب،وعده رئیس جمهور حسن روحانی در بکارگیری زنان در سمت های مدیریتی را اقدامی بی سابقه در دولت های ایران قلمداد کرد.

وینر سایتونگ روزنامه آلمانی زبان چاپ اتریش که به عنوان روزنامه رسمی دولت این کشور نیز محسوب می شود از جمله نشریاتی بود که با انعکاس خبر انتصاب یک زن به عنوان رییس مجموعه تئاتر شهر تهران،نوشت: جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در سی و پنج سال گذشته یک زن را به عنوان رئیس تئاتر شهر تهران برگزید.

این روزنامه می نویسد:رئیس جمهور روحانی در ابتدای پذیرش مسئولیت خود در تابستان سال گذشته وعده داده بود که در دولت وی زنان در پست های مدیریتی بکار گرفته خواهند شد.

اروپام** 1701/1547




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits