دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دانشمندان بزرگ همراه با شبکه پویا
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان بزرگ همراه با شبکه پویا - به گزارش روز چهارشنبه صدا و سیما، فرخ یکدانه کارگ-دانشمندان-بزرگ-همراه-شبکه-پویا
دانشمندان بزرگ همراه با شبکه پویا

به گزارش روز چهارشنبه صدا و سیما، فرخ یکدانه کارگردان انیمیشن دانشمندان بزرگ به مناسبت پخش این انیمیشن از شبکه پویا گفت: ساخت مجموعه دانشمندان بزرگ به سفارش مرکز پویانمایی صبا، از سال 85 آغاز شد و پس از تولید 33 قسمت ( با زمان کلی 430 دقیقه ) در سال 87 به پایان رسید.

وی گفت: این انیمیشن که به صورت تلفیقی از کاراکترهای سه بعدی کامپیوتری و پس زمینه های دو بعدی ساخته شده به معرفی بزرگان علمی و فرهنگی این مرزو بوم به مخاطبین کودک و نوجوان می پردازد.

وی افزود: از دوران کودکی به موضوعات علم علاقه داشتم وایده ساخت این سریال نیز بر همین اساس در ذهنم شکل گرفت ، تصمیم داشتم زندگی بزرگان همچون ابن سینا و زکریای رازی تا دکتر معین وعلامه دهخدا را به شکلی جذاب و قابل درک پیش چشم کودکان ایرانی مجسم کنم تا به ریشه های فرهنگی خود باور بیشتری پیدا کنند.

کارگردان انیمیشن دانشمندان بزرگ یادآور شد: باید گفت ، سبک بصری خاص و ترکیب بندی تصاویر مبتنی بر اصول روانشناسی نقاشی کودکان ؛ نگارگری ایرانی و نقاشی قهوه خانه­ای جزو شاخصه های ویژه این مجموعه است.

یکدنه اظهار کرد: در عین حال برخورد فانتزی با فیلمنامه ، استفاده از طنز کلامی و تصویرگری و بهره گیری از شیوه سیال در ذهن در روایت داستان نیز تاثیر زیادی در جذب مخاطب هدف ( گروه سنی ب و ج ) و حتی افراد بزرگسال داشته است.

وی با بیان اینکه موفقیت مجموعه دانشمندان بزرگ در سایه اقبال عمومی و جوایزی که در دوره پخش خود به ارمغان آورد، خاطرنشان کرد: از نظر سبک بصری ، موضوع و حتی شوخی ها تاثیر زیادی بر تولیدات پس از خود داشته و می توان گفت به نوعی در این زمینه جریان ساز بوده است؛ با این وجود به نظر می رسد پرداختن به این موضوع به دلیل پتانسیل های موجود همچنان جای کار دارد.

فراهنگ(1)**9187**1588




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits