دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
توان هنرمندان کهگیلویه وبویراحمدبرای توسعه حوزه فرهنگی بکارگرفته شود - به گزارش خبرنگارایرنا، سید موسی خادمی پنجشنبه شب -توان-هنرمندان-کهگیلویه-وبویراحمدبرای-توسعه-حوزه

به گزارش خبرنگارایرنا، سید موسی خادمی پنجشنبه شب در آیین تجلیل از هنرمندان برتر حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنر در جوامعی که از تمدن دیرناه ای برخوردارند در اولویت کاری قرار می گیرد که در این استان به دلیل اصالت، طبیعت و فرهنگ غنی می تواند نقش مهمی ایفا کند.

وی بیان کرد: به دلیل فضای کاری که برای هنرمندان رشته های مختلف وجود دارد باید سهم هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه های ملی و بین المللی باید گسترش یابد.

خادمی با بیان اینکه این استان در زمینه استعدادهای هنری در مقایسه با سایر استان های کشور وضعیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: این هنرها در حوزه های مختلف شامل عکاسی، نمایش، شعر، فیلم به منصه ظهور گذاشته می شوندو برای استان افتخار کسب می کنند.

وی عنوان کرد: باید از استعدادهای هنری کهگیلویه و بویراحمد به نحو مطلوبی در راستای کمک به فرهنگ و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی استفاده کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باید از طریق ابزار قدرتمند هنر نقاط ضعف فرهنگ استان را اصلاح و نقاط مثبت آن را تقویت کرد و ابعاد مختلف آن را در سطح جامعه گسترش داد.

خادمی افزود: هنرمندان کهگیلویه وبویراحمد باید طوری رفتار کنند که از وجود آنها افتخار کرد و این استان با افتار آفرینی آنها بیش از پیش در سراسر کشور شناخته شود.

وی بیان کرد: هنر نباید ابزاری برای خرد کردن مردم تبدیل شود بلکه باید از آن برای ارتقای استان و سکوی پرتابی برای پیشرفت در عرصه های گوناگون استفاده کرد.

خادمی با اشاره به اینکه انتظار می رود کیفیت کار هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش افزایش یابد، اظهار کرد: مسوولان شرایط لازم را برای فعالیت هنرمندان رشته های مختلف در استان فراهم کنند تا بتوانند بدون دغدغه هنر خود را ارایه دهند.

نماینده مردم شهرستان های بویاحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت:هنرمندان قافله سالاران ارزشهای دینی هستند.

غلام محمد زارعی با بیان اینکه دوران شکوفایی هنر در جامعه فرا رسیده ، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد هنر مقدس حماسی را در خود جای داده ولی تاریخ سراسر هنر این استان کمتر کتابت و تدوین شده است.

وی اظهار کرد: اگر به این مهم اهتمام بیشتری ورزیده می شد کهگیلویه و بویراحمد در سطح کشور جایگاه رفیع تری داشت.

زارعی عنوان کرد: هنر وجهه الهی است که در بشر تجلی پیدا می کند و ایثارگری از وجوه هنرمندی است.

در این آیین از هنرمندان مطرح حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد که در سطح استانی و کشوری صاحب عنوان های برتر شده بودند با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

از دانشنامه فرهنگ و تمدن شامل کلیات اشعار میرزا ابراهیم ملتجی بویر احمدی نیز در این آیین رونمایی شد.

671/7533




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits