دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سریال‌های نوروز 93 را بشناسید
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
سریال‌های نوروز 93 را بشناسید-معراجی ها -سریال خوب بد زشت-سریال پایتخت 3-دردسرهای یک خانواده متمول -یک زن خانه دار-آخرین روزهای اسفند


سریال نوروزی شبکه سه با نام موقت «دردسرهای عظیم» به تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام، براساس طرحی از محمدرضا فاضلی ساخته می شود. «یادداشت های یک زن خانه دار» فضایی شبیه به سریال همسران دارد.

سریال‌های نوروز 93 را بشناسید

نخستین گام ها برای تولید سریال های نوروزی در شبکه های تلویزیون برداشته شده و تا امروز شبکه های یک، سه، چهار و تهران، طرح ها یا فیلمنامه هایی را برای تولید آثار تصویب کرده اند و پیش تولید برخی از آنها آغاز شده است.

سریال‌های نوروز 93 را بشناسید

نخستین سری سریال پایتخت، سال 90 از تلویزیون به نمایش درآمد و با چنان استقبالی روبه رو شد که سیروس مقدم قصد داشت سری دوم آن را برای نوروز 91 بسازد، اما به دلایل مختلف این امر میسر نشد و پایتخت 2 امسال در ایام عید به تماشاگران شبکه یک ارائه شد. حالانوبت به پایتخت 3 رسیده و قرار است تصویربرداری این سریال هفته اول دی در شمال کشور آغاز شود.


الهام غفوری، تهیه کننده این سریال درباره ساخت سری سوم آن گفت: این سریال اکنون در مرحله نگارش فیلمنامه است و محسن تنابنده و خشایار الوند مشغول نگارش متن هستند.به گفته این تهیه کننده در سری سوم سریال، خانواده نقی معمولی به خارج از کشور سفر می کنند. غفوری در این باره توضیح داد: در پایتخت 3 شاهد سفر این خانواده از شمال به ترکیه هستیم. تصویربرداری سریال از قسمت های مربوط به شمال آغاز می شود و در ترکیه به اتمام خواهد رسید.

غفوری درباره حضور بازیگران قبلی در پایتخت 3 گفت: همه بازیگران قبلی حضور دارند، بجز دوقول ها که به دلیل مهاجرت به خارج از کشور نمی توانند در این سری بازی کنند.

براساس توضیحات این تهیه کننده قرار است دوقلوی دیگر جایگزین سارا و نیکا شوند. غفوری درباره حضور احمد مهرانفر در نقش ارسطو گفت: در حال مذاکراتی با گروه تولید مجموعه شاهگوش هستیم تا اگر مقدور شد مهرانفر همزمان بتواند در سریال پایتخت نیز بازی کند.

به گفته غفوری در پایتخت 3 شاهد هنرنمایی اکبر عبدی در کنار دیگر بازیگران سریال خواهیم بود.

دردسرهای یک خانواده متمول در شبکه 3

سریال نوروزی شبکه سه با نام موقت «دردسرهای عظیم» به تهیه کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام، براساس طرحی از محمدرضا فاضلی ساخته می شود.

به گفته مهام، این سریال درباره اعضای خانواده یک مرد متمول است که بعد از مرگش دچار مشکلات متعددی می شوند. مهام درباره این داستان گفت: همسر، دو پسر و یک دختر این مرد متمول با ثروتی بزرگ و البته طلبکارهای بسیار روبه رو می شوند و ماجراهایی دیدنی خلق می کنند.
سریال نوروزی شبکه سه فضایی کمدی دارد و هنوز بازیگران آن مشخص نشده اند.

یک زن خانه دار در شبکه 4
شبکه چهار برای نوروز 93 مجموعه «یادداشت های یک زن خانه دار» را تدارک دیده که در 45 قسمت ساخته می شود و پخش آن بعد از تعطیلات نیز ادامه پیدا می کند. اسماعیل عفیفه، تهیه کنندگی این سریال را برعهده دارد و مسعود کرامتی آن را کارگردانی می کند.

عفیفه درباره این سریال گفت: تصویربرداری «یادداشت های یک زن خانه دار» در 45 قسمت در دی ماه آغاز می شود و این روزها همزمان با آماده سازی دکور، مشغول انتخاب بازیگران هستیم. به گفته عفیفه، فیلمنامه سریال به سرپرستی علیرضا کاظمی پور نوشته شده و سعی دارد روابط آدم ها را با رویکرد روان شناسانه به نمایش بگذارد و تحلیل کند.

این تهیه کننده توضیح داد: شاید بتوان گفت «یادداشت های یک زن خانه دار» فضایی شبیه به سریال همسران دارد. تمام قسمت های این مجموعه در یک آپارتمان تصویربرداری می شود و قهرمان داستان خانمی به نام شیوا است که در رشته روان شناسی تحصیل کرده و اهل وبلاگ نویسی است. عفیفه خبر داد: هر قسمت از این سریال داستانی مستقل دارد و تا یک هفته طراحی فضاهای داخلی آپارتمان و انتخاب بازیگران به انجام می رسد و در دی ماه تصویربرداری آغاز می شود.

بررسی 2 سریال در شبکه تهران
مجموعه های «خوشبختی در می زند» و «ما فرشته نیستیم» در شبکه تهران مرحله پیش تولید را پشت سر می گذارد و که یکی از آنها به عنوان سریال نوروزی این شبکه انتخاب خواهد شد.
«خوشبختی در می زند» به قلم ندا نوبخت و محمدرضا محسنیان راد نوشته شده و به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان در 15 قسمت تولید می شود.

سیدعلی اکبر محمودی مهریزی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران درباره این سریال گفت: خوشبختی در می زند داستان زندگی زوجی است که به دلیل برخی اختلافات و اتفاقات غیرقابل پیش بینی با وجود دوفرزند قصد جدایی از یکدیگررا دارند،اما به واسطه اتفاقی که برای زن خانواده می افتد، آنها مجبور می شوند تصمیم دیگری بگیرند.

سریال ما فرشته نیستم به تهیه کنندگی مجید اوجی و براساس طرحی از آرش برهانی ساخته می شود و داستان چند زندانی است که به مرخصی می روند و با پیشنهادهایی برای فرار روبه رو می شوند.


به گفته محمودی، این سریال نیز در مرحله پیش تولید قرار دارد و هنوز بازیگرانش مشخص نشده است.

«آخرین روزهای اسفند» برای عید
سیمافیلم برای نوروز 93 چند تله فیلم تولید می کند که یکی از آنها با نام «آخرین روزهای اسفند» به کارگردانی بهروز شعیبی در مرحله تدوین و آماده سازی است.

شعیبی پیش از این فیلم های متعددی کارگردانی کرده که می توان به دهلیز، باغ آلوچه، بال های خوشبختی، جامانده و میان ماندن و رفتن اشاره کرد. آخرین روزهای زمستان محصول مشترک سیمافیلم و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است و داستان آدم هایی را روایت می کند که در آخرین روزهای سال تصمیم می گیرند گذشته خود را اصلاح و بازسازی کنند.

آخرین روزهای اسفند به قلم طلامعتضدی نوشته شده است. در خلاصه داستان این سریال آمده است: عظیمی قصد دارد رابطه خود را با دخترش از نو بازسازی کند. سودابه می خواهد آدم بهتری شود. مستوفی می خواهد از تنهایی اش بکاهد و بصیر می خواهد در کنار خانواده اش پدر شدن را تجربه کند.

سعید پورصمیمی، سیما تیرانداز، علی دهکردی، محمدرضا هدایتی، گلاره عباسی، ترلان پروانه، سیامک ادیب و سروش صحت از بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.

منبع : سیمرغ



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits