دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کارگردان صربستانی: ایران یکی از قدرت های بزرگ سینمای جهان است
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کارگردان صربستانی: ایران یکی از قدرت های بزرگ سینمای جهان است - به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، گوران پاسکالیویچ که د-کارگردان-صربستانی-ایران-قدرت-بزرگ-سینمای
کارگردان صربستانی: ایران یکی از قدرت های بزرگ سینمای جهان است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، گوران پاسکالیویچ که در جشنواره فیلم فجر به ایران سفر کرده بود در نشست با معمی وند در سفارت کشورمان در بلگراد گفت: ایران کشوری بسیار بزرگ، باشکوه و با مردمانی صمیمی و مهمان نواز است، در میان کشورهای زیادی که سفر کردم، باید بگویم که صمیمیت و نزدیکی خاصی را در ایرانی ها احساس کردم .

وی که خود را از دوستان نزدیک عباس کیا رستمی کارگردان نام آشنای کشورمان می داند،افزود: ایران دارای جاذبه های گردشگری فوق العاده ای است و شهر بزرگ تهران با زیبایی خاص خود هر بیننده ای را در بدو ورود شیفته خود می کند.

پاسکالیویچ که از شیفتگان سینمای ایران است، در دیدار با مسئول دیپلماسی سفارت کشورمان در بلگراد افزود: شما کشور خاصی دارید و مردم آن با خارجیان احساس صمیمی هستند.

وی با اشاره به فیلم های پر محتوای ایرانی و پیشرفت های چشمگیر در صنعت فیلم سازی کشورمان گفت: با وجود اینکه سالانه در ایران 120 فیلم تولید و ساخته می شود، ولی کارگردانان و دست اندرکاران سینمای کشورتان از این تعداد فیلم در سال راضی نیستند که این امر قابل تحسین است.

هنرمند صربستانی به ذهنیت نه چندان مثبت خود قبل از سفر به ایران اشاره کرد و گفت: حتی قبل از اینکه به ایران بروم برخی از دوستانم به من گفته بودند که چرا به این کشور می روم، ولی در بدو ورود به کشورتان دریافتم که آنطوری که می گویند نیست و اکنون ذهنیتی کاملا مثبت و متفاوت نسبت به گذشته به ایرانی ها و کشور ایران دارم.

وی ایران را به لحاط تعداد بناهای تاریخی و مراکز گردشگری، کشوری بزرگ در جهان دانست و افزود: با توجه به اینکه ایران توانایی های بالایی از نظر جهانگردی دارد، می بایستی برای جلب توجه بیشتر گردشگران خارجی تلاش کرد.

تقی معمی وند مسئول دیپلماسی عمومی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این دیدار به وظایف مردم در قبال یکدیگر و قانون در برابر مردم اشاره کرد و گفت: در ایران 35 سال پیش انقلاب اسلامی شد و بیش از 98% مردم به نظامی بر اساس معیارهای اسلامی بنام جمهوری اسلامی رای دادند، زیرا که می خواستند مملکت داری براساس قوانین اسلام باشد.

وی به محدودیت برخی از فیلم های از لحاظ سنی در اروپا اشاره کرد و خطاب به هنرمند صربستانی گفت: شما یک کارگردان مشهور هستید و می دانید که دیدن برخی از فیلم ها محدودیت سنی دارد و در واقع با چنین اقدامی بخشی از مردم از دیدن این فیلم ها محروم می شوند، آیا این محدودیت، سانسور نیست ؟، مطمئنا کسانی که اجازه دیدن فیلم های با محدودیت سنی را ندارند به این سئوال پاسخ مثبت می دهند.

اروپام**2061**




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits