دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نظر شخصی پسر حدادعادل در نشریه‌اش که امیدواریم با درآمد شخصی منتشر شده باشد و نه پول مردم ایران: -عم
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظر شخصی پسر حدادعادل در نشریه‌اش که امیدواریم با درآمد شخصی منتشر شده باشد و نه پول مردم ایران: -عموم روشنفکران ایرانی در حسرت قدم‌زدن در پیاده‌روهای نیویورک روز را به شب می‌رسانند- - مشرق به نقل از فریدالدین حداد عادل، فرزند...

مشرق به نقل از فریدالدین حداد عادل، فرزند حدادعادل که نشریه پنجره را منتشر می‌کند، نوشت: هاروارد گوردون تهیه کننده سریال homeland در مصاحبه خود با هفته‌نامه پنجره رسماً اعلام کرده این سریال را به پیشنهاد شخص رییس‌جمهور آمریکا ساخته است. نوشته حاضر در

مشرق به نقل از فریدالدین حداد عادل، فرزند حدادعادل که نشریه پنجره را منتشر می‌کند، نوشت: هاروارد گوردون تهیه کننده سریال homeland در مصاحبه خود با هفته‌نامه پنجره رسماً اعلام کرده این سریال را به پیشنهاد شخص رییس‌جمهور آمریکا ساخته است. نوشته حاضر دربردارنده نکاتی پیرامون این مسئله است.

نظر شخصی پسر حدادعادل در نشریه‌اش که امیدواریم با درآمد شخصی منتشر شده باشد و نه پول مردم ایران: -عم

۱- دشمنی دشمن فراگیر است و از هر عرصه‌ای برای ضربه زدن به ما بهره می‌برد ایالات متحده با همه امکاناتش در صدد تضعیف ما است و ما هم باید در تمامی زمینه‌ها آماده دفاع و حمله متقابل باشیم.

۲-خوشبینی است اگر فرض کنیم فضای مذاکرات پیش رو در زمینه هسته‌ای، به دنبال تلطیف روابط پیش آمده. این پشت میز نشینی، صحنه‌ای از نمایش خصومت آمریکا است و در کنار آن، همه گزینه‌ها با تمام قدرت دنبال می‌شوند تا جایی که همان رئیس‌جمهور مشتاق به حل مسالمت‌آمیز مناقشه با ایران، شخصا برای ایران‌هراسی و خراب کردن وجهه ما وقت می‌گذارد و پروژه‌ای را مدیریت می‌کند.

۳- راز ابرقدرت شدن آمریکا صرفا در انبارهای تسلیحاتی و اقتصاد قدرتمند این کشور نیست، دیپلماسی عمومی و دیپلماسی فرهنگی این کشور همسو و هم‌سطح با عرصه‌های سخت قدرت فعال و اثرگذار است نوع این تاثیر همیشه از نوع قوی و خوب نشان دادن خود نیست. تخریب چهره حریف نیز یکی از استفاده‌های جدی رسانه و هنر است به راستی در عرصه سینما سیاست ما در برابر این همه فیلم ضدایرانی چیست؟

۴- بسیار جالب است که شخص رئیس‌جمهور ایالات متحده پیشنهاد ساخت سریالی ضدایرانی را می‌دهد انصافا این امر توجه و ابزارشناسی او را نشان می‌دهد. مسئله قابل تامل‌تر این است که ما چقدر در این زمینه بی‌تحرک و ساکت هستیم!

۵- در حالی که روشن‌فکران آمریکایی این‌گونه در کنار سیاستمداران خود با دشمن‌شان دشمنی می‌کنند عموم روشنفکران ایرانی در حسرت قدم‌زدن در پیاده‌روهای نیویورک روز را به شب می‌رسانند و با هیچ دشمنی مبارزه نمی‌کنند و اصولا نسبت به هیچ ظلمی در این عالم بزرگ، سر تاسفی نمی‌جنبانند.

۶- توجه رئیس‌جمهور آمریکا به ساخت مجموعه‌های تلویزیونی ضدایرانی، اهمیت سینما و آسیب‌پذیری ما در این عرصه و لزوم توجه ما به ساخت انواع محصولات سینمایی را می‌رساند.

مجالی است تا به همین مناسبت از کلیه کسانی که دغدغه فعالیت‌های فرهنگی همسو و هوشمند (عاری از شعار) را دارند تشکر کنم شایسته است در این روزها به گردانندگان جشنواره عمار هم خسته‌نباشید بگویم. فضای این جشنواره کمک می‌کند تا صدای سینماگران ظلم‌ستیز و ضدآمریکایی که دغدغه‌های اصیل انقلابی و اجتماعی دارند بهتر شنیده شود و نیز صف مقابله با دشمن انسجام بیشتری یابد.

فریدالدین حداد عادل



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits