دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عذر بدتر از گناه شورجه درباره 1670ميليون تومان كمك‌ بلاعوض شمقدري از بیت المال، به موسسه تحت ریاست ا
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
(4+) (43-) (8 نظر متفاوت مردم) کافه سینما- جمال شورجه:"كمك‌هاي مالي به يك موسسه‌ اي كه كار فرهنگي انجام مي‌دهد كار عجيب و بي‌سابقه‌يي نيست." به گزارش

(4+) (43-) (8 نظر متفاوت مردم) کافه سینما- جمال شورجه:"كمك‌هاي مالي به يك موسسه‌ اي كه كار فرهنگي انجام مي‌دهد كار عجيب و بي‌سابقه‌يي نيست." به گزارش

(4+) (43-) (8 نظر متفاوت مردم) کافه سینما- جمال شورجه:"كمك‌هاي مالي به يك موسسه‌ اي كه كار فرهنگي انجام مي‌دهد كار عجيب و بي‌سابقه‌يي نيست."

عذر بدتر از گناه شورجه درباره 1670میلیون تومان کمک‌ بلاعوض شمقدری از بیت المال، به موسسه تحت ریاست ا

به گزارش کافه سینما، اولین واکنش به خبر اسناد و مدارک هولناک: جواد شمقدری از کیسه بیت‌المال۱۶۷۰ میلیون تومان به مؤسسه برادرش کمک بلاعوض کرد / رییس هیات مدیره: شورجه و... / را خود جمال شورجه انجام داد. وی در گفتگویی به عنوان رييس هيات‌مديره موسسه مرآت هنر درباره ماجراي كمك‌هاي بلاعوض جواد شمقدري به این موسسه، به مديريت برادر شمقدری، در پاسخ به سوالی مبني بر اينكه آيا در جريان اين كمك‌ها بوده است يا خير؟ به اعتماد گفت: «فكر مي‌كنم كه درباره اين موضوع خود آقاي شمقدري بايد توضيح دهند. اما كمك‌هاي مالي به يك موسسه‌يي كه كار فرهنگي انجام مي‌دهد از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كار عجيب و بي‌سابقه‌يي نيست و فقط در اين دوره نيز اتفاق نيفتاده است. اين كمك‌ها را ما در دوران رياست‌جمهوري آقاي خاتمي هم داشتيم. مثلا براي سريال «يوسف پيامبر» به كارگرداني فرج‌الله سلحشور حمايت‌هاي مالي خوبي از سوي وزارت ارشاد آقاي خاتمي و از طرف آقاي احمدي‌نژاد در دوران رياست‌شان در شهرداري صورت گرفت.»

شورجه در پاسخ اين سوال كه موسسه «مرآت هنر» با دريافت اين كمك بلاعوض چه فيلم‌هايي را توليد كرده است، به خبرنگار ما گفت: «فيلم سينمايي «پايان نامه» به كارگرداني حامد كلاهداري در اين موسسه ساخته شد. همچنين يك فيلم به نام «روزگاري عشق و خيانت» كه به موضوع تاريخ انقلاب اسلامي مي‌پردازد در مراحل فني قرار دارد. اين اثر را يك كارگردان اولي به نام آقاي بيدل ساخته و موسسه «مرآت هنر» تهيه‌كننده آن است.»

جمال شورجه، كارگردان آثار دفاع مقدسي همچنين درباره اينكه شنيده مي‌شود، قرار است فيلم سينمايي «سواديكا» به كارگرداني خودش و با سرمايه‌گذاري همين موسسه ساخته شود به خبرنگار ما گفت: «ابتدا قرار بود اين فيلم با همكاري همين موسسه توليد شود اما به خاطر مشكلات مالي، وزارت ارشاد ما را به بنياد سينمايي فارابي ارجاع دادند كه تا به اين لحظه فارابي هيچ خبري به من نداده است.»

رييس هيات‌مديره «مرآت هنر» درباره صحت و سقم ادعاهاي مالي تابناك گفت: «سايت‌ها و رسانه‌ها اگر مدركي دارند، بايد به جاي اين‌گونه بد‌اخلاقي‌هاي رسانه‌يي و بوق و كرنا كردن، مدارك‌شان را به مراجع ذي‌صلاح ارائه دهند. به‌نظرم تمام اين كارها به خاطر شائبه‌ها و بداخلاقي‌هاي سياسي است.»

شايان ذكر است كه جمال شورجه به سمت رييس هيات‌مديره و روح‌الله شمقدري، برادر شمقدري به سمت مديرعامل و سيدمحمدرضا سجادپور به سمت قائم‌مقام مديرعامل و مهدي عظيمي‌ميرآبادي، مسوول تداركات و تهيه‌كننده به سمت اعضاي هيات‌مديره مرآت هنر براي مدت دو سال برگزيده شدند و فعاليت‌هاي اين موسسه وارد فاز تازه‌يي شد كه شكست پايان‌نامه بخشي از آن بود.

با توجه به اتفاق‌هاي پرشماري كه در دوره شمقدري رخ داد، مساله موسسه مرآت هنر، داستان تازه‌تري است كه حاشيه‌هاي معاونت قبلي را بيشتر از گذشته مي‌كند. به نظر مي‌رسد بايد نظارت مشخص و تحقيق جامعي درباره اين مساله صورت گيرد تا مشخص شود كه اين مبلغ بزرگ به چه علت به حساب موسسه «مرآت هنر» ريخته شده است.

شعارهاي دولت پيش و كمك‌هاي ميلياردي‌اش به پروژه «لاله» و ساختن چند فيلم سفارشي باعث آشفتگي هرچه بيشتر شرايط سينما شده كه تبعاتش تا اكنون ادامه دارد. موسسه «مرآت هنر» و جواد شمقدري درمـظان اتـهام سنگيني قرار گرفته‌اند كه بايد منتظر واكنش آنها هم ماند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits