دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خبر جنجالی قرارداد میلیونی امیرآقایی با کارگردان حریم سلطان
4
زمان مطالعه: 7 دقیقه
خبر جنجالی قرارداد میلیونی امیرآقایی با کارگردان حریم سلطان-جزئیات قرارداد چهارصد میلیونی «امیر آقایی»-حراج زندگی امیر آقایی برای درمان دخترش+عکس -جزئیات قرارداد میلیونی امیرآقایی با سازندگان «حریم سلطان

خبر جنجالی قرارداد میلیونی امیرآقایی با کارگردان حریم سلطان

خبر جنجالی قرارداد میلیونی امیرآقایی با کارگردان حریم سلطان

امیر آقایی در آخرین برنامه هفت از منع نقش آفرینی‌اش در سریال ترکیه‌ای سخن به میان آورد و از عدم امکان بازیگری‌اش در ترکیه انتقاد کرد؛ نقدهایی که با مشخص شدن جزئیات قرارداد این بازیگر سینمای ایران و طرف قرارداد ترکیه‌ای ابعاد تازه‌ای یافت و تا حدودی نگرانی مسئولان را بابت به خاطر افتادن آینده کاری این بازیگر توجیه می‌کند.

تابناک با این مقدمه نوشت: "امیر آقایی جمعه شب در برنامه هفت حضور یافت و در خلال گفته‌هایش از حضورش در یک سریال ترکیه‌ای و ممانعت از ادامه حضورش در این سریال سخن به میان آورد و نسبت به این منع گلایه جدی کرد و در این ارتباط گفت: من قرارداد بازی در یک فیلم ترکیه‌ای را بسته بودم اما ایوبی و ایل‌بیگی (مسئولان سینمایی) گفتند

که باید بازگردی. من به آقای ایل‌بیگی گفتم شما مدیرید و کار شما پشت میز نشینی است اما من بازیگرم و در میان مردم جامعه‌ام زندگی می‌کنم. من از شما بهتر به خطوط قرمز نظام آشنا هستم.آقایی افزود: ما چرا نباید حق داشته باشیم تا مثل بازیکنان فوتبال لژیونر داشته باشیم و با فیلمسازهای خارجی کار کنیم؟ این اتفاق‌ها، اتفاق‌های خوبی است

و پرچم کشور ما را بالا می‌برد. من برای بازی در یک سریال ترکیه‌ای به آنجا رفتم. حتی به آنها قید کردم در لوکیشنی که روی میزش مشروبات الکی باشد بازی نخواهم کرد اما سر صحنه بودم که آقایان ایوبی، ایل‌بیگی و مدیران بالا با من تماس گرفتند که این کار شما هزینه دارد، برگردید تا ما در خدمت شما باشیم.این بازیگر ادامه داد:

دلیل‌شان این بود که ترکیه و سریال‌های ترکیه‌ای دشمن ما هستند. در صورتی که من معتقدم این تلقی از کار من اشتباه است. حضور در عرصه بین‌الملل یک تجربه بزرگ است. اتفاق ناگوار اینجا بود که هیچ دلیل موجهی نداشتند. نهایتا به من گفتند چون احتمال دارد این سریال را یک شبکه ترکیه‌ای معلوم‌الحال بخرد و پخش کند، نباید بازی کنی.

آقایی تاکید کرد: من معتقدم ما می‌توانیم با تعیین موارد مکتوبی بگوئیم برای بازی در فضای بین‌الملل این موارد را باید رعایت کنید. نه این که به این شیوه با سرنوشت کسی بازی شود. من نباید به خاطر بازی در یک سریال وطنم را از دست بدهم و حتی نتوانم خانواده‌ام را ببینم. به هر حال قرارداد ما فسق شد و وکیلم گفت خیلی شانس آوردی

که از تو شکایت نکردند.پس از گفته‌های این بازیگر خبرنگار «تابناک» به جزئیات قرارداد آقایی با شبکه ماهواره‌ای ترکیه و پشت پرده توصیه به وی برای عدم حضور در سریال ترکیه‌ای دست یافت؛ جزئیاتی که باعث شد وقتی امیر آقایی برای مشورت - و نه تعیین تکلیف - با مسئولان داخلی گفت‌وگو کند، مسئولان داخلی به او توصیه کنند از بازی در این سریال ترکیه‌ای صرف‌نظر کند.

خبر جنجالی قرارداد میلیونی امیرآقایی با کارگردان حریم سلطان

سازنده سریال مورد اشاره و طرف قرارداد با امیر آقایی، شبکه ترکیه‌ای خصوصی «شو تی‌وی / Show TV» بود؛ شبکه‌ای که از سال 2013 به کمپانی جینر واگذار شده است. این شبکه سریال‌های پرطرفدار و جنجالی را ساخته که در ایران نیز محل مناقشه بوده و «حریم سلطان» یکی از این سریال‌ها است که زندگی یکی از سلاطین عثمانی را به شکلی غیرواقعی به تصویر می‌کشد و تولیدش در راستای تلاش برای گسترش نگاه نوعثمانی‌گری تحلیل شده بود.

اگرچه امیر آقایی برخی ملاحظات را در قراردادهایش در نظر گرفته بود تا آینده کاری‌اش به خطر نیافتد اما به زعم برخی مسئولان داخلی و با توجه به وقایعی که برای برخی بازیگران دیگر در زمان حضورشان در سریال‌های با محوریت ترکیه پیش آمده، قرارداد 400 میلیون تومانی که با امیر آقایی برای بازی در سریالی با محوریت چنین شبکه‌ای بسته شده بود، می‌توانست یک دام برای خروج آقایی از گردونه بازیگری در ایران باشد و رقم قابل توجه این قرارداد نیز به همین دلیل شائبه برانگیز بود.

دغدغه دیگر به روابط نزدیک دو شبکه «شو تی‌وی» و «جم تی‌وی» و احتمال فروش این سریال به شبکه «جم‌تی‌وی» و پخش از این شبکه بود که موقعیت آقایی را در سینمای ایران شکننده می‌کرد و ممکن بود برای او از سوی برخی جریان‌ها مشکلات جدی پیش آید و همین مسئله نگرانی مسئولان داخلی را در پی داشت و زمانی که آقایی با مسئولان سازمان سینمایی مشورت کرد، به عدم بازی در این سریال توصیه شد.

بعد از کار تصویری خاک سرخ و فیلم سینمایی ارتفاع پست حدود ۵ سال کار تصویری انجام نداد و دوباره به تئاتر شهر بازگشت چون به نظر خودش لازم بود آن را انجام دهد. از سال ۸۲ تا به امروز دیگر کار تئاتری از او ندیده ایم. با اینکه نمایشنامه نوشته است اما خودش در آن بازی نکرده است.دلیل بازی او در سریال "بی گناهان" به سریال اولین شب آرامش مربوط می شود.

در ابتدا قراربود در این سریال نقش یک سرگرد را بازی کند اما بعد از مطالعه فیلمنامه به شخصیتی بنام پیمان سهرابی برخورد که او شخصیتی بود که در مسیر عشقش مجبور بود حدود هفت یا هشت نفر را از جلوی پای خود بردارد و حتی برای رسیدن به آن مرتکب قتل شود. شخصیت خیلی پیچیده ای داشت، قرار داد این شخصیت با کس دیگری بسته شده بود. ا

ز قضا روزی در زمان روخوانی متن شخصی که نقش پیمان را قرار بود بازی کند در جلسه حضور نداشت، از او خواستند که سکانس مربوط به او را بخواند، بعد از خواندن آن سکانس بعد از حدود بیست و پنج روز کارگردان و تهیه کننده تغییر عقیده داد و این نقش را به او پیشنهاد دادند و او هم پذیرفت.او در سریال "اولین شب آرامش" نیز حضور داشت و ارتباط خوبش با احمد امینی کارگردان این سریال، باعث شد دوباره در ساخته دیگر احمد امینی یعنی "بی‌گناهان" ایفای نقش کند.

خبر جنجالی قرارداد میلیونی امیرآقایی با کارگردان حریم سلطان

قرار بود در فیلم "پایان‌نامه" بازی کند به دلیل تغییر نسخه اولیه فیلم‌نامه از بازی در این فیلم انصراف داد. وی در برنامه "هفت" گفت بابت انصراف از حضور در فیلم "پایان‌نامه" مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان جریمه شده‌است.اکنون به صورت مهمان در سریال "قلب یخی 3" حضور دارد و در یک سریال به کارگردانی

دکتر تاجبخش ثنائیان نیز مشغول بازی است.امیر آقایی مجموعه شعری با نام "بیدها در باد" سروده است که در سال ۱۳۸۹ توسط انتشارات حوض نقره منتشر شده است. وی علاوه بر بازیگری و نویسندگی ، نقاشی و عکاسی هم انجام می‌دهد.علاقه خاصی به عکاسی دارد و در این رابطه می گوید که:

"همراه با "مهدی پاکدل" برای عکاسی بسیار سفر میکردیم. در هوای گرگ و میش قدم میزدیم و در "سکوت" عکاسی میکردیم."نقاشی کردن بخشی از وجودش است. وقتی روی موضوعی تمرکز میکند، چندین تابلو با همان موضوع را نقاشی میکند و بعد سراغ موضوعی دیگر میرود. به این صورت است که کارهایش مجموعه ای هستند.بسیار اهل سفر کردن است و برایش به مقصد رسیدن مفهومی ندارد. مسیر سفر است که برایش مهم است.

و معتقد است که اولین جذابیت سفر اینست که موبایل را خاموش کنی. و ارتباطت با تمام دنیا قطع شود. همچنین معتقد است که اولین نشانه های عرفان در هزاره سوم، نداشتن موبایل است! اگر چنین وسیله ای نداشته باشی، به نوعی سالک به حساب می آیی. وقتی هر کسی به خودش اجازه ندهد هر وقت دلش خواست تو را در دسترس خود قرار بدهد، یعنی سلوک!

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits