دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روزهای زمستانی که با هنر معلولان گرم شد - به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مسوولان بهزیستی اس-روزهای-زمستانی-معلولان

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مسوولان بهزیستی استان ایلام پس از برنامه ریزی و هماهنگی لازم 27 دی ماه را زمان افتتاح این جشنواره اعلام کردند و فراخوان این رخداد فرهنگی در غرب کشور منتشر شد.

وقتی آوازه این جشنواره در شهرهای غربی کشور پیچید 56 کارگردان از استان های ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان برای شرکت در این رویداد فرهنگی اعلام آمادگی کردند.

پس از مرحله بازخوانی و بازبینی آثار هنرمندان استان های زاگرس نشین در نهایت 15 گروه جواز حضور در سومین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان منطقه زاگرس را از داوران این جشنواره گرفتند.

سرانجام صبحگاه روز شنبه در بیست و هفتمین روز فصل زمستان بود که این جشنواره با حضور 160 بازیگر زن و مرد از منطقه غرب کشور در فضایی متفاوت از سایر جشنواره های تئاتر آغاز و به انتظار هنرمندان کرد و فارس و لر پایان داد.

حضور 'افسانه بایگان' از هنرمندان سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون در کنار پنج داور بومی و غیر بومی دیگر فضایی نو به این جشنواره بخشید، جشنواره ای با رنگ و بویی متفاوت و حضور هنرمندانی که آمده بودند تا با وجود محدودیت های جسمی ولی با روحی بلند و قلبی گشاده ثابت کنند که توانمند هستند و توانمندی به سالم بودن جسم نیست.

اینان همه آمده اند تا توانمندی خود را به مردم نشان دهند، از کودک خردسال معلول گرفته تا زن میانسال با معلولیت جسمی، حرکتی و یا دختر جوانی که می خواهد با هنرش ویلچرش را در نگاه مردم ناپدید کند.

وقتی نخستین اجرای گروه نمایش در مجتمع امور تربیتی شهر ایلام به روی صحنه رفت این تماشاگران بودند که با دست های گشاده و تشویق های ممتد به توانمندی های معلولان ایمان آورده و آن را تایید و با اشک های شوق باور کردند.

هنرمندان این جشنواره براستی هنرمندند که با معلولیت های مختلف از نوع جسمی، حرکتی، ضایعه نخاعی، کم بینا، ناشنوا و ذهنی زیباترین صحنه های بازیگری را هنرمندانه در سومین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس به تصویر می کشند.

این جشنواره که دومین روز برگزاری خود را سپری می کند با استقبال مطلوب عموم مردم استان ایلام مواجه شده و در سانس های مختلف سالن های اجرا مملو از مشتاقان هنر معلولان می شوند.

این جشنواره در سه بخش صحنه ای، خیابانی و کودک و نوجوان با موضوع های مختلف اجتماعی در حال برگزاری است.

آیین اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان زاگرس سه شنبه 30 دی ماه با معرفی برگزیدگان برگزار و گروه یا گروه های برتر با نظر هیات داوران به جشنواره سراسری تئاتر معلولان راه خواهند یافت.

گزارش:آزاده خرم

7171/712


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits