دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیمه بیکاری سینماگران از ابتدای سال 94 اجرا می شود
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیمه بیکاری سینماگران از ابتدای سال 94 اجرا می شود - به گزارش روز پنج شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان-بیمه-بیکاری-سینماگران-ابتدای-اجرا
بیمه بیکاری سینماگران از ابتدای سال 94 اجرا می شود

به گزارش روز پنج شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان سینمایی، 'رمضانعلی حیدری خلیلی' با اشاره به اجرای طرح حمایت از ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران – کمک هزینه بیکاری افزود: یکی از مسائلی که سینمای ایران از گذشته با آن روبرو بوده بحث بیکاری مقطعی و فصلی اهالی سینما است و بعضا این بیکاری بیش از حد معمول و مقرر طول می کشد و این امر، فشارهای زیادی را به اهالی سینما وارد می کند.

وی یادآور شد: باید اطمینان خاطر و فضای مطمنی را برای اهالی سینما ایجاد کرد تا به فکر تولید آثار سینمایی و انجام فعالیت های فرهنگی باشند و در این راه خللی ایجاد نشود.

سرپرست بنیاد سینمایی فارابی توضیح داد: بر اساس این نگاه و به موجب احکامی که در قانون برنامه چهارم تصویب شده بود دولت مکلف به رسیدگی بیمه بیکاری شد اما به رغم تلاش های صورت گرفته در ادوار گذشته، احکام یاد شده اجرا نشد.

حیدری خلیلی ادامه داد: عدم تحقق بیمه بیکاری اهالی سینما به عنوان یکی از مشکلات اصلی سینماگران ادامه یافت و به یکی از مطالبات اصلی آنان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه برای حفظ جایگاه اهالی سینما، این مسئله باید رفع شود تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید و با حضور مدیریت جدید سازمان سینمایی کشور و بازگشایی خانه سینما و تعامل اهالی صنوف با سازمان سینمایی، کمک هزینه بیمه بیکاری به عنوان یکی از مطالبات مطرح و در کارگروه ارتقای منزلت اجتماعی اهالی سینما از کارگروه های شورای عالی سینما، ارزیابی و تصمیم گرفته شد که طرح کمک هزینه بیکاری در این راستا به اهالی سینما تعلق گیرد.

مشاور راهبردی رییس سازمان سینمایی یادآور شد: ما نشست هایی را با دوستان وزارت کار داشتیم و از مشورت های فنی و کارشناسی آنان در اجرای این طرح بهره مند شدیم و در نهایت این طرح جمع بندی و به اجرا خواهد رسید.

وی اظهار داشت: این طرح در جلسات متعدد در کارگروه های مختلف با حضور اهالی خانه سینما و کارشناسان مطرح شد و برای نخستین بار خبر انجام این حرکت به منظور رفع نگرانی اهالی سینما، در روز ملی سینما از سوی ایوبی اعلام شد.

حیدری خلیلی ادامه داد: در گام نخست ابعاد این طرح بررسی شد و حوزه هایی که در تحقق آن نقش داشتند باید مورد ارزیابی قرار می گرفت تا اجرای آن با همدلی مشترک به اجرا برسد.

وی گفت: طرح بیمه بیکاری اهالی سینما امروز نهایی شده و به امضای ریاست سازمان سینمایی رسیده و از این پس وارد مراحل جدیدی می شود.

مشاور راهبردی سازمان سینمایی تاکید کرد: هیات اجرایی به منظور تحقق طرح یاد شده تشکیل خواهد شد که مدیریت انجام آنرا برعهده دارد. این هیات متشکل از 5 نفر است که به مدت دو سال با حکم رییس سازمان سینمایی رسیدگی و اجرای طرح بیمه بیکاری اهالی سینما را به عهده دارند.

حیدری خلیلی ادامه داد: به عنوان نماینده سازمان سینمایی، مدیرعامل موسسه سینما شهر و سه نفر از فعالان سینما به پیشنهاد خانه سینما در این هیات حضور خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: در نهایت این 5 نفر با حکم رییس سازمان سینمایی مسوولیت اجرای طرح را برعهده می گیرند. همچنین دبیرخانه اجرایی طرح یاد شده در خانه سینما مستقر است و اعضا در نخستین جلسه، یک نفر را به عنوان دبیر انتخاب خواهند کرد.

مشاور راهبردی رییس سازمان سینمایی توضیح داد: آیین نامه های این طرح باید از سوی اعضای هیات اجرایی در تعامل با صنوف سینمایی تهیه شود و امیدواریم از ابتدای سال آینده شاهد اجرای این طرح باشیم و بتوانیم با اجرای آن، بخشی از مسائل سینما را حل کنیم.

به گفته وی، حساب مستقلی مبتنی بر اجرای این طرح و صرفا برای این موضوع، افتتاح می شود و بخشی از منابع مالی اجرای بیمه بیکاری هنرمندان از حق عضویت سینماگران تامین می شود.

مشاور راهبردی رییس سازمان سینمایی افزود: عضویت در این طرح اختیاری است و سینماگران می توانند با عضویت در آن، بر اساس شرایط و آیین نامه ها، از حمایت های بیمه بیکاری بهره مند شوند.

حیدری خلیلی گفت: یکی از منابع تامین هزینه های اجرایی حق عضویت سینماگران است. جریمه جبران خسارت بیکاری تعریف شده که بر چه مبنایی باشد که این بخش نیز یکی دیگر از منابع اجرای طرح بیمه بیکاری است.

وی تصریح کرد: کمک سازمان سینمایی بابت اجرای طرح، از دیگر منابع مورد نظر است و سالیانه 2 درصد از اعتبارات سازمان سینمایی به این موضوع اختصاص پیدا می کند که مبلغی نزدیک به دو میلیارد تومان خواهد بود.

مشاور راهبردی رییس سازمان سینمایی اظهار کرد: سایر منابع برای اجرای این طرح، از کمک اشخاص حقیقی و حقوقی داخل و خارج سینما تامین می شود و روش های دیگری نیز در تامین این منابع وجود دارد که در فرصت های بعدی اعلام می شود.

حیدری خلیلی ابراز امیدواری کرد که سینمای ایران مبتنی بر طرح و برنامه صاحب صندوق ضمانت سرمایه گذاری و بیمه سینمای ایران شود. زمانی که این صندوق تشکیل شود وظایف هیات اجرایی طرح بیمه بیکاری به این صندوق واگذار خواهد شد و پیش از تحقق این امر، طرح کمک هزینه بیکاری هنرمندان رابه اجرا می رسانیم.

فراهنگ**1355**1569


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits