دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازسازی لحظه شهادت خلبانی که حاضر نشد به امام توهین کند - به گزارش روز شنبه ایرنا، این مستند، زندگی و نحوه -بازسازی-لحظه-شهادت-خلبانی-حاضر-امام

به گزارش روز شنبه ایرنا، این مستند، زندگی و نحوه شهادت شهید چاغروند از خلبانان شهید هوانیروز را به تصویر می کشد که در سال 59 و در اوایل جنگ تحمیلی در منطقه عملیاتی دهلران به شهادت رسید.

در ابتدای تجاوز رژیم بعثی عراق به کشور ایران اسلامی شهید چاغروند که در خدمت پایگاه هوانیروز کرمانشاه بود در مهر ماه 59 برای کمک به رزمندگان اسلام با یک فروند بالگرد ترابری به دهلران اعزام می شود که هلی کوپترش در منطقه جلیزی دهلران مورد اصابت تیر دشمن قرار می گیرد و وی و همراهانش به اسارت دشمن درمی آیند.

به گفته شاهدان عینی، متجاوزان از سرنشینان بالگرد می خواهند به امام (ره) توهین کنند که با مقاومت شهید چاغروند روبرو می شوند و این ایستادگی تا جایی ادامه دارد که آن شهید توسط یک افسر عراقی مورد حمله قرار گرفته و سرش را از بدنش جدا می کنند و به شهادت می رسانند.

استفاده از گرافیک در تدوین صحنه ها، بازسازی مراحل پرواز و زمان اسارت و شهادت، از بخش های جذاب این مستند است.

فراهنگ**9187**1027


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits