دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
13هزار دانش آموز فومنی از فیلم های جشنواره فیلم رشد بهره مند می شوند - 'قربان قربانی' عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ای-13هزار-دانش-آموز-فومنی-فیلم-جشنواره

'قربان قربانی' عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه این جشنواره بین المللی در دبستان شهیده 'زهرا دقیقی خداشهری' فومن افزود: برای این تعداد دانش آموز فومنی در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم،80 حلقه فیلم آموزشی کوتاه و بلند، انیمیشن کوتاه و بلند و داستانی کوتاه و بلند طی یک هفته به نمایش گذاشته می شود.

وی بیان کرد: جشنواره فیلم رشد گیشه محور نیست، این جشنواره بین المللی در سطح مدارس ایران اسلامی، رشد خلاقیت و اندیشه را ‏هدف قرار داده است.‏

قربانی فیلم و ابراز رسانه ای را ارتباط موثر بین هنر و آموزش دانست و اضافه کرد: فیلم های مناسب محتوا محور ، به درس و مسائل درسی دانش آموزان بر اساس پایه هایی که وجود دارد اشاره داشته باشند، می توانند در فرایند آموزش به ویژه تربیت و ارتباط پرورشی و آموزشی نقش بی نظیری را ایفا کنند.

مدیر آموزش و پرورش فومن تاکید کرد: نگرش مثبت مدیران و ‏معلمان و مربیان پرورشی و تربیتی نسبت به استفاده بهینه از ابزارهای نوین آموزشی همچون فیلم نقش بسزایی در رشد و تعالی نسل آینده کشور دارد.

قربانی ادامه داد: در عین حال آسیب های رسانه های آموزشی همانند فیلم نیز نباید از نظر دور نگه داشته و بایست با نظارت مستمر زمینه انتقال مفاهیم فرهنگی آنهم در فضای آموزش و پرورش ‏ایجاد شود.‏

وی تصریح کرد: فیلم های آموزشی با توجه به غنای بالای آن بویژه در جشنواره رشد می تواند یادگیری را تقویت کند و یادگیری دانش آموزان را ریشه دار نگه دارد که این امر برای همه دانش آموزان مؤثر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از 23 الی 30 آبانماه امسال در مدارس سراسر کشور در حال برگزاری است.

در سال تحصیلی جاری بیش از 13 دانش آموز فومنی در 205 مدرسه دولتی و غیر دولتی این شهرستان مشغول به تحصیل علم و دانش هستند.

شهرستان فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان بیش از 94هزار نفر جمعیت دارد.ک/3

7294 / 695


-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits