دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رخشان بنی اعتماد: تماشاگر ایرانی برایم اولویت دارد
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رخشان بنی اعتماد: تماشاگر ایرانی برایم اولویت دارد - به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، فیلم سینما-رخشان-اعتماد-تماشاگر-ایرانی-برایم-اولویت

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

رخشان بنی اعتماد: تماشاگر ایرانی برایم اولویت دارد

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، فیلم سینمایی 'قصه ها' با حضور رخشان بنی اعتماد، کارگردان و تهیه کننده این فیلم، در جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی روی پرده رفت و مورد استقبال تماشاگران خارجی قرار گرفت.

این فیلم در دومین نمایش خود در بخش رقابتی اصلی هشتمین جشنواره بین المللی فیلم ابوظبی با حضور رخشان بنی اعتماد روز دوشنبه - چهارم آبان ماه - در مرکز سینمایی 'مارینا مال' شهر ابوظبی به نمایش درآمد و در پایان کارگردان به سؤالات مطرح شده از سوی تماشاگران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال یکی از تماشاگران خارجی در مورد تمرکز این فیلم روی کاراکترها گفت: ساختار هر فیلم بستگی به موضوع و خود قصه دارد که بعضی از فیلم ها متمرکز بر کاراکتر و ارتباط میان کاراکترها هستند و موضوعات دیگر می تواند ساختار دیگری را ایجاب کند که کاراکترها در فضا و تنوع مکانی وقایع ساختار را شکل دهند، اما از زاویه دیگر، می توانم حرف شما را تأیید کنم که فیلم هایی که نگاهشان به روابط انسانی است طبیعتاً تمرکزشان روی کاراکترها بیشتر است.

بنی اعتماد در پاسخ به سوالی درباره ساخت این گونه فیلم ها برای حضور در جشنواره های جهانی یا نمایش برای عموم مردم در ایران بیان کرد: یقینا برای حضور در جشنواره های جهانی فیلم نمی سازم و شخصاً برایم مهمترین مسئله این است که فیلمم توسط مخاطب ایرانی در داخل کشور دیده شود و تماشاگر ایرانی برایم در اولویت نخست قرار دارد.

او در ادامه اظهارداشت: این فیلم قرار است تا اواخر پاییز امسال در سینماهای ایران اکران شود.

کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی قصه ها در مورد مدت زمان ساخت این فیلم با اشاره به اینکه قصه ها سه سال پیش ساخته و آماده شد، افزود: سال گذشته بعد از دریافت مجوز نمایش و قرار گرفتن در نوبت اکران سینمایی آن را به جشنواره های خارجی فرستادم.

بنی اعتماد در پاسخ به سوال دیگری در مورد شیوه کار با بازیگران فیلم «قصه ها» برای رسیدن به نقش شان گفت: قبل از فیلمبرداری بیش از چهار ماه تمرین با بازیگران این فیلم انجام شد و بعضی از قسمت ها مثل قصه آخر و قصه ای که در مینی بوس اتفاق می افتد زمان طولانی تری برای تمرین گرفت.

وی در پاسخ به سوالات متعدد تماشاگران فیلم، در مورد چگونگی ساخت بخش آخر فیلم و کنجکاوی در مورد باورپذیری دیالوگ ها، که شبه بداهه گویی را متصور می کند بیان کرد: نوشتن این بخش، شیوه خاصی غیر از بقیه قسمت های دیگر داشت، به این معنا که روند موقعیت بین دو پرسوناژ تابع یک منحنی حساب شده نوشته شد و در طول تمرین های مداوم هر اوج و فرود، بارها توسط دو بازیگر اجرا شد و تغییرات گفتاری براساس مضمون از پیش نوشته شده باز نویسی شد. در نسخه نهایی دیالوگ ها به اصلاح (از آنِ خود بازیگران) شد و تا جایی پیش رفتیم که تصور بداهه گویی در اجرا به نظر می آید.

این کارگردان سینما در ادامه افزود: واقعاً کارکردن در این بخش، به اندازه کل یک فیلمنامه سینمایی وقت و انرژی گرفت تجربه تازه ای برایم بود و از نتیجه آن بسیار راضی ام. بی شک رسیدن به این نتیجه، مدیون جدیت کار مداوم و صبوری هر دو بازیگر (پیمان معادی و باران کوثری) است.

بنی اعتماد در مورد شیوه نگارش فیلمنامه آثار سینمایی خود گفت: آن چه که مهم است فکر و انگیزه اولیه است. رسیدن به مرز آمادگی برای شروع نوشتن، پروسه طولانی‎ای است که ممکن است سال ها ایده هایی در ذهن باشد ولی هیچ وقت به نوشتن نیانجامد و گاهی برعکس، جرقه یک ایده که مطمئنا سابقه قدیمی در دغدغه هایم دارد، زمینه شروع به نوشتن باشد. تحقیق و درک و شناخت نزدیک از موقعیت کاراکترها مهمترین اصل برای نوشتن فیلمنامه است.

فیلم سینمایی قصه ها برای کسب جایزه بزرگ و تندیس «مروارید سیاه» بخش رقابتی اصلی هشتمین جشنواره فیلم ابوظبی با 17 فیلم از کشورهای فرانسه، ایتالیا، انگلستان، چین، ژاپن، مراکش، روسیه، کره جنوبی، دانمارک، هنگ کنگ، قطر، امارات، موریتانی، لبنان، آلمان، و اقلیم کردستان عراق به رقابت می پردازد.

فراهنگ**9246**1569




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits