دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قدردانی وزیر بهداشت از کیانوش عیاری
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
قدردانی وزیر بهداشت از کیانوش عیاری - به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نشست سینماگران با-قدردانی-وزیر-بهداشت-کیانوش-عیاری

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

قدردانی وزیر بهداشت از کیانوش عیاری

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نشست سینماگران با سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر دیروز 9 مهر در خانه سینما برگزار شد.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: 80 درصد از سلامت مردم جامعه به سایر بخشها از جمله فرهنگ مربوط می شود. ارتباط حوزه کاری سینما و بهداشت درهم تنیده شده است و ما در بخش بهداشت نیازمند کمک اهالی فرهنگ و هنر هستیم.

وی افزود: متاسفانه در ایران 60 درصد مرگ مردم به خاطر سوءرفتار در زندگی شخصی و فردیشان است.مانند مرگ در رانندگی که 11 درصد مرگ های جامعه را به خود اختصاص داده است.

وزیر بهداشت با اشاره به دو فیلم بودن یا نبودن و سریال روزگار قریب ساخته های کیانوش عیاری تاکید کرد: از کیانوش عیاری می خواهم که آثار جدیدی را در زمینه بهداشت و حوزه سلامت تولید کند. من به عنوان یک وزیر دوست دارم که کم حرف بزنم و بیشتر عمل کنم و از جمله مدیران نتیجه گرا هستم.

وی با تاکید براینکه واقعیت اینست که در حوزه بهداشت و درمان مشکلات زیادی وجود دارد، افزود: اما خوشحالم که با انتخاب مردم، آقای روحانی مدیریت دولتی را در دست گرفت که سلامت یکی از سه اولویت اصلی این دولت است. سلامت در کنار امنیت و اقتصاد اولویت اصلی دولت روحانی است.

وزیر بهداشت گفت:طی یک سال گذشته دولت تصمیم های خوبی گرفته و رضایتمندی را در مردم ایجاد کرده است که امیدوارم قدم های بعدی ما هم در همین راستا باشد.ما می توانیم جلسات علمی با سینماگران برپا کنیم و بحث های علمی و اطلاع رسانی مناسبی در حوزه های مختلف داشته باشیم. به خاطر دارم سالها پیش سریالی به نام 'خط قرمز' با موضوع ایدز ساخته شد که تاثیر بسیاری در جامعه داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری ها مانند ایدز نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد در زمینه آموزش و انتقال مطالب از طریق فرهنگ و هنر بعد از خدا امیدم به آقای ایازی است که با تعامل و ایجاد زمینه های کاری با سینماگران می توانیم به نتایج خوبی برسیم.

محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما نیز در ابتدای این مراسم با اشاره باینکه مقامات بلندپایه دولت تلاش کردند رابطه خوبی با اصناف سینمای ایران داشته باشند، گفت: برخی از این روابط به ایجاد اتفاقات خوبی در سینما منجر شده است.

وی افزود: امیدوارم این نوع جلسات و بخصوص این جلسه که ما میزبان یکی از محبوب ترین وزرای کابینه دولت روحانی هستیم منجر به یک مسئله علمی و مشخص شود.

امیر اثباتی نایب رئیس هیات مدیره خانه سینما نیر در این مراسم گفت: متاسفانه طی جلساتی که تا امروز برگزار شده در رسیدن به اهدافی که ترسیم شده بود نتیجه مطلوبی به دست نیاوردیم.

وی با اشاره به اینکه پیام هایی که وزارت بهداشت می خواهد آن را به مخاطب خود منتقل کند بی شک از طریق حوزه سینما تاثیرگذارتر است، افزود:یک فیلم سینمایی یا یک فیلم کوتاه می تواند تاثیر بیشتری در انتقال پیامهای بهداشتی نسبت به سخنرانی های مسئولان داشته باشد.

نایب رئیس هیات مدیره خانه سینما تاکید کرد: تولید یک تیزر 7 تا 10 دقیقه ای سریع تر می تواند در معرض دید مخاطب قرار گیرد و نباید فراموش کنیم که تله فیلم و فیلم سینمایی نیز خروجی و ظرف بیانی خودشان را دارند.

وی با بیان اینکه باید یک کارگروه مدیریتی و پیگیری با حضور نماینده خانه سینما، سازمان سینمایی و وزارت بهداشت تشکیل شود گفت: در کنار این کارگروه باید کارگروههای طرح و برنامه نیز داشته باشیم.

سیدمحمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به اینکه حضور دولتمردان در جمع سینماگران می تواند فرصتی برای کمک به جامعه صنفی باشد، گفت: در حوزه سلامت باید بگویم وزیر بهداشت جزو افرادی است که دغدغه اش ایجاد رابطه بین سلامت و سینما است چرا که به مسئله پیشگیری بیشتر از درمان معتقد است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که دغدغه هایی که در زمینه تولید فیلم در حوزه سینما وجود دارد بسیار زیاد است. به عنوان مثال در جلسه ای نمایندگان حوزه پرستاری بیان کردند زمانی که دوربین وارد بیمارستان می شود ما نگران این هستیم که چه چهره ای از پرستاران قرار است به تصویر کشیده شود و چه بازتابی در جامعه دارد مانند تاثیراتی که فیلم «شوکران» در جامعه داشت.

ایازی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت معتقد است که فرهنگ و هنر می توانند به نفع سلامت و بهداشت درجامعه کار کنند،خاطرنشان کرد: البته این نگاه را همه در وزارت بهداشت ندارند. در راستای تاثیر فرهنگ و هنر در سلامت توانستیم جلسه شورای فرهنگی و هنری را در وزارت بهداشت راه اندازی کنیم و در کنار آن راه اندازی شورای اطلاع رسانی و مشارکت اجتماعی نیز شکل گرفته تا بتوانیم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی همچنین خبر از ایجاد یک موسسه فرهنگی و هنری در وزارت بهداشت داد و افزود:می خواهیم با جامعه سینمایی ارتباط برقرار کنیم تا شرایط مناسبی برای تولید آثاری با موضوع سلامت درجامعه فراهم شود.

ایازی ادامه داد: این موسسه در تعامل با جامعه سینمایی کشور می تواند آثار فاخر و ارزشمندی را تولید کند البته ما در ابتدا نگاه حمایتی داشتیم اما با نگاه جدید می توانیم آثار متفاوتی را در حوزه سینما تولید کنیم.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر بهداشت از کیانوش عیاری برای ساخت فیلم سینمایی 'بودن یا نبودن' و سریال 'روزگار قریب' تقدیر شد.

عیاری بعد از این تقدیر گفت: فیلم 'بودن یا نبودن' در سال 72 تولید شد آن زمان فکر می کردم که چیزهای مهمتری برای پیوند قلب در جامعه ما وجود دارد و آن هم نوع نگاهی است که بین خانواده اهدا کننده و گیرنده به وجود می آید.

وی افزود:بعدازساخت این فیلم دکتر ماندگار به من گفت تکانِ تکان دهنده ای به مسئله اهدای پیوند قلب از طریق ساخت این فیلم به مردم داده شده است. بعد از آن فیلم سینمایی 'بیدار شو آرزو' را با موضوع زلزله بم ساختم که متاسفانه فرصتی برای نمایش آن بوجود نیامد.

در این مراسم هنرمندانی چون احمدرضا درویش، کیانوش عیاری، امیر اثباتی، شادمهر راستین، هنگامه قاضیانی،علی دهکردی، غلامرضا موسوی، ابراهیم مختاری، هارون یاشایایی،جهانگیر کوثری، حسن پور شیرازی، رضا ناجی حضور داشتند.

فراهنگ**9246**1856




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits