دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درخشش هنرمندان مهابادی در یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کردی
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
درخشش هنرمندان مهابادی در یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کردی - 'ارشد هناره' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ای-درخشش-هنرمندان-مهابادی-یازدهمین-جشنواره-سراسری

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

درخشش هنرمندان مهابادی در یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کردی

'ارشد هناره' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یازدهمین جشنواره تئاتر کردی که امسال به میزبانی سقز برگزار شد نمایش 'سرود صد هزار افیلیای عاشق' کاری از گروه نمایش 'اهورا' از این شهرستان توانست جوایزی زیادی را از این جشنواره نصیب خود کند.

وی یادآور شد: در این دوره از جشنواره سراسری تئاتر کردی 9 گروه نمایش از استان های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمانشاه، کردستان و همچنین سلیمانیه عراق حضور داشتند.

هناره یادآور شد: نمایش 'سرود صد هزار افیلیای عاشق' به نویسندگی ˈقطب الدین صادقیˈ و به کارگردانی ˈامید خاکپورˈ که پیش تر از میان 43 اثر ارسالی به این جشنواره توانسته بود با نظر هیات داوران به بخش مسابقه راه پیدا کند در بخش بازیگری زن با بازی 'لیلا مولودی' توانست جایزه نخست این بخش را که شامل جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره بود را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: این نمایش همچنین جوایز نخست بخش طراحی صحنه را توسط 'امید خاکپور'، طراحی موسیقی را توسط 'شورش ماملی'، طراحی پوستر و بروشور توسط 'باران محمد ریحانی' و جایزه دوم بخش بهترین کارگردانی را توسط 'امید خاکپور' که شامل جایزه نقدی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را کسب کنند.

وی افزود: این نمایش همچنین تندیس نمایش برگزیده این جشنواره را نیز توانست به خود اختصاص دهد ضمن آنکه 'سامان ارمی' نیز در بخش طراحی نور یکی از کاندیداهای دریافت جایزه در این جشنواره انتخاب شده بود.

هناره اضافه کرد: این نمایش هنرمندان مهابادی به انتخاب هیات داوران این جشنواره توانست جواز حضور در جشنواره تئاتر فجر را نیز در سال جاری به دست آورد.

نمایش 'سرود صد هزار افیلیای عاشق' با بازی 'لیلا مولودی و بازی و کارگردانی 'امید خاکپور' در مدت 50 دقیقه و با موضوع جنایت رژیم بعث در کردستان عراق در هشت اپیزود در این جشنواره به روی صحنه رفت.

یازدهمین جشنواره تئاتر سراسری کردی از 18 تا 22 شهریور امسال در شهر سقز در استان کردستان برگزار شد.

584/581




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits