دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زاون قوکاسیان برای عمل جراحی راهی وین شد
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زاون قوکاسیان برای عمل جراحی راهی وین شد - زاون قوکاسیان روز سه شنبه به هنگام عزیمت به اتریش-زاون-قوکاسیان-جراحی-راهی

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

زاون قوکاسیان برای عمل جراحی راهی وین شد

زاون قوکاسیان روز سه شنبه به هنگام عزیمت به اتریش به خبرنگار ایرنا گفت: برای عمل جراحی از ناحیه شکم راهی وین می شود.

وی با اشاره به انجام عمل جراحی خود در بیمارستان دانشگاهی آکاهه وین خاطر نشان کرد: 21 شهریور برابر 12سپتامبر میلادی نوبت عمل جراحی دارد.

نویسنده کتاب سینمای اتریش ادامه داد: چندی قبل نیز در یکی از بیمارستان های اصفهان تحت عمل آب مروارید چشم قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به نزدیک بودن زمان بازگشایی دانشگاه ها با دعای مردم اصفهان و دوستان و هنرمندان بتواند بازهم به سینما دوستان و علاقمندان این رشته خدمت کند.

قوکاسیان اصفهان را مهد علم و هنر و فرهنگ نامید و تصریح کرد: همیشه زمینه کار و فعالیت در تهران و دیگر کشورهای جهان را داشته اما به علت علاقه و عشق به اصفهان در این شهر زندگی و فعالیت کرده است.

زاون قوکاسیان کارگردان، فیلمساز، نویسنده، محقق و منتقد سینمای کشورمان در سال 1329 در اصفهان متولد شد و در دانشگاه اصفهان در رشته شیمی تحصیل کرد.

وی از سال 1350 فعالیت هنری خود را با کارگردانی فیلم های هشت میلیمتری در سینمای آزاد آغاز کرد و مدتی سرپرست سینمای آزاد اصفهان بود.

از دیگر فعالیت های او می توان به انتشار کتاب های سینمایی ارزشمندی با موضوع سینماگران بزرگ کشور و دیگر کشورهای جهان اشاره کرد.

زاون قوکاسیان، کار تحقیق و تالیف کتاب های سینمایی را از سال 1350، با نگارش کتابی درباره فیلم «چشمه» ساخته آربی آوانسیان ، شروع کرد و تاکنون حدود 24 کتاب درباره سینماگران مختلفی همچون جمشید ارجمند، ارحام صدر، جعفری جوزانی، کیمیایی، کیارستمی، فرمان آرا، سینایی، گلاب آدینه، فاطمه معتمدآریا، مجید انتظامی و… تالیف و تدوین کرده است.

از آثار تصویری استاد قوکاسیان می توان به فیلم های همه فرزندان من، فصلی دیگر، نقش خیال و خاج شویان اشاره کرد.

داوری جشنواره های فیلم در ایران، اتریش، ایتالیا و ارمنستان، دبیر هنری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، حضور مستمر در رویدادهای سینمایی از جمله جشنواره فیلم کودک و نگارش صد ها مقاله، یادداشت و نقد سینمایی از دیگر فعالیت های این منتقد قدیمی و کهنه کار سینمای کشور است.

7147/ت/607




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits