دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نمایش ملاقات بانوی سالخورده گویای بخش بزرگی از مشکلات جامعه است
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نمایش ملاقات بانوی سالخورده گویای بخش بزرگی از مشکلات جامعه است - به گزارش گروه فرهنگی ایرنا ، این کارگردان تئاتر د-نمایش-ملاقات-بانوی-سالخورده-گویای-بزرگی

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.

نمایش ملاقات بانوی سالخورده گویای بخش بزرگی از مشکلات جامعه است

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا ، این کارگردان تئاتر درباره اجرای این نمایش گفت: مدتها علاقه مند بودم این نمایش نامه را اجرا کنم چون گویای بخش بزرگی از مشکلات جامعه ماست و می تواند هشداری برای جامعه باشد.

وی افزود: متن را بازنویسی کردیم و در این خوانش تازه، تئاتر عروسکی می توانست خیلی به کمک ما بیاید یعنی این طور نیست که به زور این نمایشنامه را عروسکی کرده باشم.

حجازی فر ادامه داد: در حال حاضر در مرحله ای هستم که صرف اجرای یک نمایش نمی تواند برایم رضایت بخش باشد بلکه دوست دارم حتما نمایشی اجرا کنم که بتوانم دغدغه های اجتماعی خود را در آن بیابم و نمایش نامه«ملاقات بانوی سالخورده» این ویژگی را دارد.

براساس گزارش ستاد خبری پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی، این کارگردان تئاتر در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه تئاتر عروسکی افزود: امروزه هزینه تولید یک نمایش عروسکی بسیار بالا رفته و حتی ساخت یک عروسک ساده 700 تا 800 هزار تومان هزینه در بردارد. به همین دلیل بسیاری از آثار به سمت مختصر شدن پیش می رود و همین مساله، تولید نمایش های عروسکی را ضعیف می کند.

پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی شهریورماه امسال در تهران برگزار می شود.

حجازی فر اضافه کرد: لازمه تمرین تئاتر عروسکی، ساخت عروسک است به همین دلیل، پرداخت کمک هزینه برای آماده سازی آثار متقاضی شرکت در جشنواره تئاتر عروسکی بسیار حیاتی است. بنابراین،هم افزایش این کمک هزینه ضروری است و هم پرداخت آن باید در اسرع وقت انجام شود تا گروه ها مساله کمتری برای شرکت در جشنواره داشته باشند.

وی با اشاره به تعدد نهادهای مرتبط با تئاتر عروسکی در ایران، بر ضرورت تجمیع این نهادها تاکید کرد و افزود: مشکل ما در وهله اول به خود بچه های عروسکی باز می گردد؛ چون کسی را نداریم که این جامعیت را داشته باشد و بتواند همه سلیقه ها را در بر گیرد.

کارگردان نمایش«رومئو و ژولیت» در پایان یادآور شد: تئاتر عروسکی نیازمند برنامه های کوتاه مدت است نه بلند مدت چون در حال حاضر، بسترش فراهم نیست اگر در این دوره هم خانم برومند دبیر نبود، دوباره یک جریان روتین و تکرار را شاهد بودیم و هیچ اتفاق تازه ای نمی افتاد اما الان با حضور ایشان، شور و شوقی در بچه های تئاتر عروسکی ایجاد شده است.

فراهنگ**3054**1601**




این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits