دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پردازنده 14 نانومتری - برادول - با تاخیر می آید
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پردازنده 14 نانومتری - برادول - با تاخیر می آید - فناوری اطلاعات > سخت افزار - اینتل تایید کرد ن-پردازنده-نانومتری-برادول-تاخیر
پردازنده 14 نانومتری - برادول - با تاخیر می آید

فناوری اطلاعات > سخت افزار - اینتل تایید کرد نسل جدید پردازنده های خود موسوم به برادول را با تاخیر عرضه می کند.

برایان کرزانیچ مدیر اجرایی به رویترز گفته البته نه هالیدی دوم (کریسمس) بلکه هالیدی اول (قبل از باز شدن مدارس) شاهد عرضه نسل جدید پردازنده ها خواهیم بود والبته محصولاتی که باید مجهز به این پردازنده شوند در دسامبر در اختیار مصرف کننده قرار خواهند گرفت که همان هالیدی دوم می شود!

به گفته کارشناسان نسل برادول Broadwell 30 درصد مصرف انرژی پایین تری نسبت به نسل پردازنده های هاسول دارد.

اینتل با ورود به عرصه تولید کم مصرف ها، انقلابی را در طراحی سخت افزار ایجاد کرده است و سازندگان با استفاده از پردازنده هاسول، عمر باطری در لپ تاپ ها را کاهش داده و گرمای ناشی از داغ شدن سی پی یو را کم کرده و از لحاظ وزن و حجم نیز بهینه سازی کرده اند.

اینک نسل جدید برادول که از معماری 14 نانومتری استفاده می کند توانسته 30 درصد نسبت به هاسول مصرف خود را پایین بیاورد و این یعنی عمر بالاتر باطری و مصرف کمتر انرژی که باعث صرفه جویی در هزینه ها در رنج بیزینس و انترپرایز می شود.

برادول باید مطابق زمان بندی تاکنون عرضه می شده است تا شرکای سخت افزاری اینتل و سازندگان لپ تاپ و پی سی عرضه های قبل از باز شدن مدارس را با سی پی یوی جدید انجام دهند.

رقبای اینتل (مانند TSMC, Samsung, GlobalFoundries) که در حال ساخت تراشه های 14 نانومتری هستند، فرصت خوبی را پیدا کرده اند که اگر بتوانند خود مدیریت کنند، ممکن است اینتل را در این بخش از بازار شکست دهند.

پردازنده 14 نانومتری - برادول - با تاخیر می آید

منبع: اکستریم تک

5656



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits