دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر ارتباطات: فیس بوک را دولت یازدهم فیلتر نکرد - فیلترکنندگان از صفحات مستهجن نگرانند - فناوری اطلاعات > ارتباطات - خانه ملت نوشت: وزی-وزیر-ارتباطات-دولت-یازدهم-فیلتر-نکرد

فناوری اطلاعات > ارتباطات - خانه ملت نوشت:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با بیان این که همه فضایاینترنت به جز موارد محدودی پاکاست گفت: فیس بوک را دولت یازدهم فیلتر نکرده است و کسانی که این شبکه اجتماعی را فیلتر کرده اند شاید از تعداد محدود صفحات دارای محتوای خلاف عفت عمومی نگرانی دارند.

محمود واعظی درباره نگاه و فعالیت های وزارتخانه متبوع خود پیرامون بحث اینترنت پاک گفت: بحث های این چنینی درشورای عالی فضای مجازی مطرح می شود و این شورا هماهنگ کننده کل دستگاه های ذی ربط در خصوص این دست از مسائل است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه این مطلب گفت: موضوعات مختلف در شورای عالی فضای مجازی مطرح می شود و در جلسات شورای عالی فضای مجازی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنده و برخی از وزرای دیگر نیز حضور دارند که در این جلسات مباحث طرح و بر اساس سیاست های کلی نیز برنامه ریزی صورت می گیرد.

واعظی هم چنین گفت: در کمیته های زیر مجموعه این شورا نیز نمایندگان وزارتخانه های ذی ربط از جمله وزارت ارتباطات حضور دارند و تصمیم گیری های لازم را انجام می دهند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا اینترنت پاک دسترسی به فضای مجازی را محدود و سطح و امکان استفاده کاربران را بیش از گذشته کاهش می دهد گفت: خیر این مسائل شایعه است و به این صورت که مطرح می شود نیست.

او گفت: البته در خصوص اینترنت و فضای مجازی باید تاکید کنم که از نظر ما تمام اینترنت پاک است مگر بخش کوچکی که ضد عفت و اخلاق عمومی است که این مباحث باید فیلتر شود.

واعظی در مورد فیلتر فیس بوک فیلتر نیز گفت: مسئله فیس بوک بحثی مجزا از اینترنت پاک است و به این مقوله ارتباطی ندارد علاوه بر این که فیس بوک را در زمان دولت یازدهم فیلتر نکرده اند و از قدیم فیلتر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آن هایی که فیس بوک را فیلتر کردند، بر این مسئله اعتقاد داشته اند که در فیس بوک صفحات مستهجنی وجود دارد و بالاخره شاید کسی اشتباهی به آن صفحات برود.


23231



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits