دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 1 دقیقه
دانشمندان با پرینت سه بعدی از تومورها به مقابله با سرطان می‌پردازند - ایده‌ی پرینت سه بعدی سلول‌های زنده ما را به سمت د-دانشمندان-پرینت-بعدی-تومورها-مقابله-سرطان

ایده‌ی پرینت سه بعدی سلول‌های زنده ما را به سمت درمان‌های معجزه‌آسا سوق می‌دهد. می‌توان اندام‌های جدیدی را رشد داد یا به افرادی که دچار سوختگی شده‌اند، پوست جدیدی هدیه داد. اما شاید ایده‌ی خلق تومورهای سرطانی در نگاه اول به ذهن ما نرسد.

محققان در حال بررسی فرایندی برای پژوهش در معالجات سرطان هستند که از پرینت سه بعدی برای ایجاد مدل تومور گردن در آزمایشگاه استفاده می‌کند.

مدل‌های توموری معمولا برای تست روش‌های درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها اغلب درون ظروفی پرورش می یابند اما این تومورهای دو بعدی سنتی معمولا در قیاس با تومور واقعی، مدل های ضعیفی محسوب می‌شوند. مدل‌های تومور سه بعدی اغلب رفتاری شبیه‌تر به واقعیت دارند و از نظر رشد و واکنش به درمان‌ها واقعی تر عمل می نمایند. یک تومور این‌چنینی موجب می‌شود تا تحقیقات پزشکی و آزمایشات دارویی به نتایج موثق‌تری دست یابند. به بیان دیگر، به نظر می‌رسد ایجاد سرطان قسمتی از فرایند درمان آن در آینده است. محققان همچنان تلاش می‌کنند تا این فرایند را بهبود بخشند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits