دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه - پاور - متناسب باسیستم خود را انتخاب نماییم؟
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چگونه - پاور - متناسب باسیستم خود را انتخاب نماییم؟ - پاور يکي از مهم ترين قطعات کامپيوتر به شما مي آيد -چگونه-پاور-متناسب-باسیستم-انتخاب-نماییم

پاور يکي از مهم ترين قطعات کامپيوتر به شما مي آيد که وظیفه تامین انرژی مورد نیاز سیستم را بر عهده دارد.

به گزارش دلگرم به نقل از صبحانه، اگر پاور را متناسب با سيستم انتخاب نکنيم حتی بهترین قطعات هم عملکرد خوب و درستی نخواهند داشت بنابر این سعی کنید پاوری را انتخاب کنید که مناسب برای تامین انرژی قطعات شما باشد.

درون بازار ايران پاور هاي فراوانی با برند هاي مختلف وجود دارند ولي اکثر آنها متفرقه هستند که در این صورت جز آسیب به سیستم وظیفه دیگری بر عهده ندارند که استفاده از آنها در اکثر مواقع موجب اختلالاتي در سيستم مي شود و موجب مصرف بيش از حد برق مي شوند.

ما به شما پيشنهاد مي کنيم که پاوري را انتخاب کنيد که حداکثر 20 درصد بيشتر از توان مصرفي سيستمتان باشد تا پاور در این صورت بتواند حداکثر توان مصرفی سیستم شما را تامین کند و باعث عملکرد هر چه بهتر پاور در شرایط سخت کاری باشد و عملکرد بهتر آن نیز می شود و همچنین باعث ماندگاری بیشتر سیستم نیز می شود .

چگونه - پاور - متناسب باسیستم خود را انتخاب نماییم؟

توان پاور

توان پاور یکی از شاخص ترین معیار هایی هست که باید به آن خیلی توجه شود زیرا این توان در واقع انرژی مورد نیاز قطعات شما را تامین می کند.

این توان به دو صورت بر روی پاور نوشته می شود

توان نرمال یا واقعی و توان حداکثر

این توانی است که منبع تغذیه شما بدون تحمل فشار قادر به تامین آن است و در واقع بین توان حداکثر و واقعی حدود 150 وات اختلاف وجود دارد

سعی نکنید پاوری را که توان مصرفی آن خیلی بیشتر از توان مورد نیاز شما است انتخاب کنید زیرا این کار نوعی هدر دادن پول شما است و به نوعی هم ممکن است همین عامل نیز منجر به بروز اختلالاتی در سیستم شما شود

طراحی پاور

سعی کنید پاوری را انتخاب کنید که فن بزرگتری دارد زیرا این کار باعث تهویه بهتر پاور می شود و پاور می تواند گرمای تولید شده خود و سیستم شما را بهتر به بیرون منتقل کند.

چگونه - پاور - متناسب باسیستم خود را انتخاب نماییم؟

این عامل نیز باعث به وجود نیامدن تغییر در ولتاژ خروجی شما می شود.پس طراحی پاور که دارای بهترین نوع تهویه باشد یکی از ملاک های مهم در انتخاب است.

همیشه پاور رابه عنوان قلب کامپیوتر خود انتخاب آخر قرار دهید تا وقتی که شما قطعات را انتخاب و خریداری کردید بتوانید پاور را متناسب با توان مصرفی آن قطعات انتخاب کنید برای اینکه شما متوجه شوید قطعات سیستم شما چه توان مصرفی را استفاده می کنند میتوانید از حسابگر شرکت سیاره سبز آن ها را حساب کرده و متناسب با نیاز آن ها اقدام به خرید پاور نماییم.

راندمان پاور

راندمان پاور می تواند یکی دیگر از ملاک های ما برای انتخاب مناسب منبع تغذیه باشد زیرا که توجه به راندمان پاور می تواند شما را از پرداخت هزینه اضافی جهت انرژی اتلاف شده ، نجات دهد.اما راندمان بیشترین مقدار توانی که پاور می تواند آن را در حین برق رسانی به هدر دهد که هر چقدر این توان بیشتر راندمان هم بهتر و اتلاف انرژی هم کمتر است

ما توصیه می کنیم که از پاور هایی که راندمان بالاتر از 70 الی درصد دارند استفاده کنید.

نویسنده:محسن خلیل زاده

------------------------------------------------------

توجه: خبرنگاران حوزه فناوری صبحانه آنلاین درصدد هستند تا پاسخگوی نیازهای شما در حوزه فناوری از جمله بخش معرفی نرم افزار، آموزش‌های مختلف، پرسش به سوالات شما در حوزه رایانه و موبایل و... باشند. کافی است مطالب درخواستی خودرا به آدرس ایمیل "fanavari@sobhanehonline.com" ارسال کنید تا در اسرع وقت،مطلب درخواستی با نام خودتان در سایت قرار گیرد. فقط در هنگام ارسال ایمیل،نام بخش مورد نظر را در قسمت عنوان ذکر نمایید.

چگونه - پاور - متناسب باسیستم خود را انتخاب نماییم؟

برای عضویت در خبرنامه گروه فناوری روی این عکس کلیک کنید و ثبت نام کنید فق حتما در بخش گروه "اخبار و مطالب گروه فناوری" را انتخاب کنید تا هروز مطالب این گروه را در ایمیل خود دریافت کنید


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits