دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فیس‌بوک واتس‌اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خرید
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فیس‌بوک واتس‌اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خرید-خرید واتس آپ توسط فیس بوک-فیس بوک نرم افزار واتس آپ را خریداری کرد

پایه‌گذار بزرگترین شبکه اجتماعی حال حاضر جهان به گرایش کاربران واکنش نشان داد. مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک سرویس پیام‌رسانی واتس‌اپ را به بهایی نجومی خرید؛ معامله‌ای که یادآور خرید یوتیوب توسط گوگل در سال ۲۰۰۶ است.

فیس‌بوک واتس‌اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خرید

فیس‌بوک شامگاه چهارشنبه (۱۹ فوریه/ ۳۰ بهمن) در سانفرانسیسکو از خرید واتس‌اپ خبر داد. این شبکه اجتماعی ۱۲ میلیارد دلار از قیمت خرید را با سهام خود و ۴ میلیارد دلار را به صورت نقدی می‌پردازد. ۳ میلیارد دلار باقی‌مانده نیز از جمله صرف حفظ کارمندان کلیدی واتس‌اپ و پرداخت پاداش به آنها در آینده خواهد شد. شرکت واتس‌اپ در دل فیس‌بوک اما در قالب مؤسسه‌ای نسبتا مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

فیس‌بوک واتس‌اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خرید

واتس‌اپ از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایل است؛ اپلیکیشن‌هایی که هواداران‌شان به صورت تصاعدی در حال افزایش است. واتس‌اپ حدود ۴۵۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. شمار کاربران در ۱۲ ماه گذشته دو برابر شده است. هر روز حدود یک میلیون کاربر جدید به واتس‌اپ می‌پیوندند. دست‌اندرکاران واتس‌اپ پیش‌بینی می‌کنند، تعداد کاربران این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۵ به یک میلیارد نفر برسد.

اعلام جنگ به شرکت‌های مخابراتی

کاربران کنونی واتس‌اپ روزانه ۲۰ میلیارد پیام و حدود ۶۰۰ میلیون عکس ارسال می‌کنند. این عدد تقریبا با شمار اس‌ام‌اس‌ها و ام‌ام‌اس‌های کاربران کل صنعت مخابرات جهان برابر است. استفاده کاربران از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان علاقه به فرستادن اس‌ام‌اس را کاهش داده است. اس‌ام‌اس از محصولات پرسود شرکت‌های مخابراتی برشمرده می‌شود. بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی برای رقابت با سرویس‌هایی مانند واتس‌اپ به فکر ارائه سرویس فلت‌ریت (flatrate) اس‌ام‌اس (تعداد نامحدود به قیمتی ثابت) افتاده‌اند.

به گفته کارشناسان بازار بورس، ارزش واتس‌اپ حدود ۱۱ درصد ارزش فیس‌بوک است.

از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهند که محبوبیت سرویس‌های پیام‌رسان و چت در خبررسانی از فیس‌بوک بیشتر شده است. به‌عنوان مثال ۷ تن از ۱۰ کاربر واتس‌اپ هر روز با این اپلیکیشن آنلاین می‌شوند؛ واتس‌اپ از این نظر از فیس‌بوک هم موفق‌تر است. گذشته از این نوجوانان ۱۶ تا ۱۸ ساله که تا کنون موتور مهمترین محرک فیس‌بوک برشمرده می‌شدند، دیگر علاقه چندانی به عضویت در این شبکه اجتماعی ندارند. خرید واتس‌اپ می‌تواند واکنش مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک به تحولات یادشده باشد.

خرید واتس‌اپ توسط فیس‌بوک بسیاری را به یاد خرید تاریخی گوگل در سال ۲۰۰۶ انداخت؛ زمانی که غول اینترنتی آمریکا مالک یوتیوب شد. گوگل در آن زمان ۶۵/ ۱ میلیارد دلار پرداخت کرد. یوتیوب قوانین بازی در عرصه تولید و عرضه محصولات ویدیویی را تغییر داده و هر روز دامنه نفوذ خود در بازار موسیقی و آموزش از راه دور را هم گسترش می‌دهد.

منبع : آی تی نیوز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits