دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
وب سایت های برتر دنیا/ بهترین سایت های دنیا را بشناسید.
15
زمان مطالعه: 7 دقیقه
وب سایت های برتر دنیا- بهترین سایت های دنیا را بشناسید-رتبه بندی سایت های معروف دنیا-رنک گوگل-رنگ یاهو-ranking-سایت های معروف دنیا-سایت های مشهور-سایت های پربازدید-پربازدیدترین سایت های دنیا-سایت های پربازدید دنیا-گوگل-یاهو-لینکدین-فیس...

در این مقاله نام ده وب سایت برتر دنیا با توجه به رتبه سایت (رَنک)عنوان شده است. رتبه بندی سایت ها بر اساس میانگین بازدیدهای روزانه سایت صورت گرفته است. این وب سایت ها متعلق به گروه های مختلفی همچون موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، اشتراک گذاری فیلم های ویدئویی، شبکه های تجاری، رد و بدل کردن پیغام و ...می باشند.


اکثر وب سایت های این لیست متعلق به شبکه های اجتماعی می باشند. از آنجایی که موتورهای جستجو توسط گروههای مختلف جامعه و مشاغل مختلف استفاده می شوند این وب سایت ها از بازدید زیادی برخوردار هستند.در این میان موتور جستجوی گوگل رکورددار همه موتورهای جستجو شده است چرا که از یک سرچ ساده تا تخصصی ترین جستجوها را در خود جای داده است. "گوگلیسم" صحت این حرف را به اثبات می رساند چرا که طرفداران گوگل به طرز عجیبی حامی این سایت هستند.

اگر تا به حال در مورد بهترین وب سایت های دنیا چیزی نشنیده اید و می خواهید در مورد این وب سایت ها بیشتر بدانید در این مقاله با مجله دلگرم همراه باشید.

وب سایت های برتر دنیا/ بهترین سایت های دنیا را بشناسید.

وب سایت های برتر دنیا/ بهترین سایت های دنیا را بشناسید.


10. لینکدین (LinkedIn)
لینکدین یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه ایست. لینکدین ابزاریست برای کارجویان و یا کارفرمایانی که در مشاغل مختلف فعالیت می کنند.سایتی مناسب برای افراد جویای کار، تا پروفایل کافرما را مشاهده کنند و یا اینکه کارفرمایان رزومه های افراد جویای کار را به دقت مورد بررسی قرار دهند. این سایت در سال 2003 راه اندازی شد و هم اکنون به 20 زبان دیگر غیر از انگلیسی در دسترس است. جدیدترین آمارها نشان می دهد که این سایت چیزی حدود 173.1 میلیون بازدید در ماه دارد. 225 میلیون کاربر در 200 کشور دنیا دارد که اکثر کاربران آن از ایالات متحده آمریکا (74 میلیون نفر)، هند(20 میلیون نفر) و بریتانیا(11 میلیون نفر) می باشند. بر اساس رتبه بندی های انجام گرفته این سایت جایگاه دهمین سایت پربازدید دنیا را از خود کرده است.

وب سایت های برتر دنیا
9. ویندوز لایو (Windows Live)
ویندوز لایو نام برندیست که توسط مایکروسافت ارائه شده است. سرویس های این پرتال شامل موارد کاربردی زیادی همچون ساخت فیلم، گالری عکس، تقویم، سرویس های موبایل و...می باشد. حدود 16.5 % از بازدیدکنندگان این سایت از ایالات متحده آمریکاست. حدود 330 میلیون کاربر روزانه 11.59 صفحه از این وب سایت را مشاهده می کنند.

وب سایت های برتر دنیا
8. تنسنت کیوکیو (Tencent QQ)
سایت تنسنت کیوکیو که به آن کیوکیو هم گفته می شود سرویس نرم افزاری ارسال و دریافت پیغام است که توسط یک شرکت چینی طراحی شده است.این سایت نه تنها برای ردوبدل کردن پیغام مورد استفاده است بلکه سرویس های دیگری همچون خرید آنلاین، انواع بازی ها،موسیقی، چت گفتاری و شنیداری و میکرو بلاگینگ را هم در خود گنجانده است. در سال 2002 این وبسایت از حالت رایگان خارج شد و کاربران را مجبور به پرداخت مبلغی کرد. اما پس از مدتی به دلیل از دست دادن مشتریانش مجدد سرویس های رایگانش را در اختیار کاربران قرار داد اما همچنان بعضی از سرویس هایش با پرداخت مبلغی در اختیار کاربران قرار می گیرد.تعداد کاربران کیو کیو حدود 798.2 میلیون نفر می باشد که 6.42 صفحه روزانه توسط هر کاربر ملاقات می شود. کیو کیو بزرگترین پرتال اینترنتی در چین است که رتبه این سایت را به هشتمین سایت برتر جهان رسانده است.

وب سایت های برتر دنیا/ بهترین سایت های دنیا را بشناسید.
7. ویکی پدیا (Wikipedia)
ویکی پدیا یک دایره المعارف رایگان اینترنتی با 30 میلیون مقاله در 286 زبان مختلف می باشد که بزرگترین منبع مرجع اینترنتی می باشد. اکثر بازدید کنندگان ویکی پدیا آمریکایی هستند(20.7%) و هر بازدیدکننده 3.69 صفحه روزانه ملاقات می کند. مطالب این سایت توسط افراد مختلف به صورت داوطلبانه نوشته می شود و همه می توانند این مطالب را ویرایش کنند. برای همین همیشه در صحت مطالب ویکی پدیا شک و تردید وجود دارد.اما با این وجود هفتمین سایت معروف دنیا ویکی پدیا می باشد.

وب سایت های برتر دنیا/ بهترین سایت های دنیا را بشناسید.
6. آمازون (Amazon)
آمازون کمپانی تجاری الکترونیکی بین المللی می باشد که در سال 1994 بوجود آمد و تبدیل به بزرگترین سایت خرده فروشی در دنیا شد. این سایت کار خود را به عنوان یک فروشگاه آنلاین کتاب شروع کرد اما در حال حاضر فروش دی وی دی، ابزار الکترونیکی، بازیهای ویدئویی، نرم افزارها، اسباب و وسائل خانه، اسباب بازی، غذا و....نیز در این سایت صورت می گیرد.
تلاش آمازون بر این است تا تبدیل به پایگاهی شود که مشتریان با رجوع به آن بتوانند تمام خرید خود را با قیمت مناسب انجام دهند. هریک بازدید کننده سایت آمازون روزانه 6.81 صفحه از این سایت را بازدید می کنند که اکثر بازدیدکنندگان متعلق به کشور آمریکا می باشند.

وب سایت های برتر دنیا/ بهترین سایت های دنیا را بشناسید.
5. بایدو(Baidu)
بایدو یک موتور جستجوی بسیار قوی چینی است که در سال 2000 به وجود آمد و تبدیل به مشهورترین وبسایت در چین شد. بنابراین چیزی حدود 89.2 % از بازدیدکنندگان این وبسایت چینی ها هستند. در سال 2007 بایدو اولین شرکت چینی بود که در شاخص NASDAQ-100(نزدک 100) قرار گرفت و همچنین اولین شرکت چینی که WAP و PDA را به بازار پیشنهاد داد.روزانه 15.11 صفحه از این وبسایت توسط هر یک بازدید کننده ملاقات می شود.

وب سایت های برتر دنیا/ بهترین سایت های دنیا را بشناسید.
4. یاهو (Yahoo!)
یاهو کمپانی اینترنت چندملیتی می باشد که در سال 1995 ایجاد شد. یاهو سرویس های متعددی را در اختیار کاربران قرار داده است اما بیش از هر چیز موتور جستجوی خوبی که دارد شهرت خاصی به این سایت داده است. مشهورترین بخش های یاهو همان بخش ایمیل یاهو، اخبار یاهو، بخش مالی یاهو و بخش جواب به سوالات می باشد. این سایت هر ماه چیزی حدود 700 میلیون بازدید کننده دارد که اکثر آنها آمریکایی (33.7%) می باشند. هر بازدید کننده روزانه 6.33 صفحه از سایت یاهو را ملاقات می کند که این سایت را تبدیل به چهارمین سایت معروف جهان کرده است.

وب سایت های برتر دنیا/ بهترین سایت های دنیا را بشناسید.
3. یو تیوب(You Tube)
یو تیوب سایتی است که در آن می توانید هم ویدئو به اشتراک بگذارید و هم ویدئوهای اشتراک گذاشته را مشاهده کنید.از سال 2006 مالک یوتیوب گوگل شد. این سایت بیشتر برای تماشای صحنه ها، کلیپ ها،موزیک ویدئوها و یا ویدئوهای آموزشی استفاده می شود که به هر دلیل دیدن آن ها را ازدست داده اید و علاقه مندید که آن هارا ببینید. اکثر بازدید کنندگان این سایت متعلق به آمریکا (19.5%) می باشند.یوتیوب چیزی حدود 1 میلیارد بازدید ماهانه دارد که حدود 6 میلیارد ساعت در ماه صرف بازدید این سایت شده است. روزانه 14.30 صفحه توسط هر بازدیدکننده در این سایت ملاقات می شود و آن را تبدیل به سومین سایت مشهور دنیا کرده است.

وب سایت های برتر دنیا/ بهترین سایت های دنیا را بشناسید.
2. فیس بوک (Facebook)
فیس بوک شبکه اجتماعی است که می توانید در آن مطالب جدید را با دوستانتان به اشتراک بگذارید، عکس هایتان را آپلود کنید، لینک های مختلف را به اشتراک بگذارید و با همه افرادی که می شناسید و دوست دارید رابطه برقرار کنید در تماس باشید. تلاش فیس بوک برای برقرار کردن رابطه بین مردم می باشد. این سایت در سال 2004 راه اندازی شد و در حال حاضر 1.15 میلیارد کاربر دارد که 665 میلیون این کاربرها به صورت روزانه فعال هستند و این سایت را تبدیل به دومین سایت مشهور جهان کرده اند.

وب سایت های برتر دنیا/ بهترین سایت های دنیا را بشناسید.
1. گوگل (Google)
گوگل کمپانی چندملیتی است که محصولات و سرویس های متعددی را ارائه کرده است. موتور جستجوی گوگل ، جی میل، بلاگر، گوگل کروم و گوگل پلاس بخش هایی از گوگل هستند که به شهرت این سایت افزوده اند..اکثر بازدیدکنندگان گوگل آمریکایی ها هستند. رتبه این سایت در اکثر کشورها همچون آمریکا، هند، ایران و اندونزی 1 است. روزانه 16.29 صفحه از این سایت توسط هریک از بازدیدکنندگان ملاقات می شود و گوگل را تبدیل به اولین و برترین سایت دنیا کرده است.

وب سایت های برتر دنیا/ بهترین سایت های دنیا را بشناسید.
ترجمه و گرداوری:
بخش انفورماتیک مجله دلگرم
(اعظم بهادر)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (15 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits