دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پازل نوزدهم: مرکز کنترلی بر روی ماه - اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت منتشر

اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت منتشر

اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت منتشر می‌شود. در ادامه با نــوزدهــمـــیــــن قسمت از سری «پــازل» همراه ما باشید.

بخش «پازل» به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. نوزدهمین قسمت از «پازل»، شامل دو بخش است: پاسخ معمای شماره هجده و یک «پازل» جدید!

سری «پازل» به تازگی صاحب یک صفحه جدید شده که از طریق آن می‌توانید با ما و دوستانتان به صورت مستقیم در ارتباط باشید. در این صفحه، علاوه بر اطلاع‌رسانی‌های مختلف، در مورد هر پازل راهنمایی‌هایی نیز منتشر می‌کنیم. «صفحه جدید پازل» از هم‌اکنون در دسترس شما قرار دارد.

پیش از انتشار پاسخ پازل هجدهم، به کاربران جدید سری «پازل» خوش آمد می‌گوییم. اما پاسخ معمای هجدهم.
می‌دانیم که داوود تنها یک روز از هفته راست می‌گوید. اگر جمله روز اول نادرست باشد، به این معنی است که او در روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه راست می‌گوید. اگر جمله روز سوم نادرست باشد، به این نتیجه می‌رسیم که داوود روز چهارشنبه یا جمعه حقیقت را بیان می‌کند. از آنجا که داوود تنها در یک روز از هفته راست می‌گوید، نباید هر دو جمله به طور همزمان نادرست باشند. پس یکی از این دو جمله به طور حتم صحیح است و جمله روز دوم نیز نادرست است.

فرض کنید، جمله روز اول درست است. این یعنی، جمله روز سوم باید نادرست باشد. از آنجا که داوود روز چهارشنبه یا جمعه حقیقت را می‌گوید، در نتیجه روز اول، چهارشنبه یا جمعه است. پس روز دوم، پنج‌شنبه یا شنبه است. این مسأله به این معنا است که جمله روز دوم صحیح است که با توجه به شرایط مسأله، این مورد غیرممکن است. با این توضیح می‌توان نتیجه گرفت که جمله روز اول، نادرست است.

با توجه به یافته‌ها، می‌توان گفت که داوود در روز سوم راست می‌گوید و روز سوم‌ هم باید دوشنبه یا سه‌شنبه باشد. در نتیجه روز دوم یک‌شنبه یا دوشنبه است. اما با توجه به نادرست بودن جمله‌های قبل، روز دوم دوشنبه باید باشد، پس روز سوم، سه‌شنبه است.

یعنی داوود در روز سه‌شنبه راست می‌گوید.

کاربرانی که به «پازل هجدهم» پاسخ صحیح داده‌اند عبارتند از خانم مریم سپهری و آقایان فرهاد ابراهیمی، مهدی حسینی، کامران رضایی، صابر دادیزاده، علی صلاحی، ماهان قانع، وحید قنبرپور، محمدنوید مساحتی، ارشیا مرتضوی، محمد مکرمی و دانیال مطهری. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تمامی کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار همه ماست.

معمای شماره ۱۹: جمعه ۱۵/آذر/۱۳۹۲

(معمای ریاضی؛ سطح آسان)

یکی از شرکت‌های بزرگ فضا‌نوردی، تصمیم به ساخت یک مرکز کنترل بر روی کره ماه گرفته است. برای این منظور باید یک کابل ارتباطی به دور ماه کشیده شود. پس از انجام این کار، مهندسان متوجه می‌شوند که طول کابل مورد استفاده، یک متر کم است. در جلسه فوق‌العاده‌ای که برای حل این مشکل برگزار گردید، تصمیم بر آن شد که کابل در شکاف عمیق‌تری قرار بگیرد.

عمق شکاف چقدر باید باشد تا کمبود یک متر کابل جبران شود؟

توضیح: فرض کنید قطر ماه برابر با ۳۴۷۶۰۰۰ متر است.

منبع طرح معما‌های بخش «پازل» اینترنت نیست اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستان خود از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لطفا پاسخ‌‌های خود را تنها به ایمیل زیر ارسال نموده و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری نمایید.

اگــر قــصــد داریــد پــاســخ‌ خــــود را ارســال کــنــیــد، لــطفــــا بــه مــوارد زیــــر تــوجــه کــنــیـــد:
ایــمـــــیــــل آدرس: puzzle[at]zoomit.ir // مــــــوضــــوع (Subject) ایـــمـــیـــل: Puzzle #19
در بدنه ایــمــیـــل نــیـــز علاوه بـــر پـــاســـخ مـعـــمــا، نــام و نـــام‌خــانوادگی خود را درج نمایید.

یک هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits