دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گوشی اندرویدی Vertu Constellation با قیمت 6700 دلار
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوشی اندرویدی Vertu Constellation با قیمت 6700 دلار

هر چند ماه یک بار، گوشی‌های هوشمندی به بازار می‌آیند که قیمت آن‌ها همه را شگفت‌زده می‌کند. برخی از این گوشی‌ها بی هیچ دلیل خاصی قیمت بالایی دارند و برخی هم ویژگی‌های عجیب و غریبی دارند که قیمت آن‌ها را بالا می‌برد.

گوشی اندرویدی Vertu Constellation با قیمت 6700 دلار

گوشی اندرویدی Vertu Constellation با قیمت 6700 دلار

کمپانی انگلیسی «ورچو»، سازنده گوشی‌های تشریفاتی، به زودی محصولی را منتشر می‌کند که به یکی از گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل خواهد شد. گوشی «کانستلیشن» (صورت فلکی) قرار است در هفته‌های آینده و با قیمت 6700 دلار (معادل 4900 یورو) روانه بازار شود.

کمپانی سازنده امیدوار است پردازنده دو هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون، دوربین 13 مگاپیکسلی، 32 گیگابایت حافظه داخلی، جی‌پی‌اس سخت‌افزاری، باتری 1800 میلی‌آمپری، پشتیبانی از شبکه 3G HSPA+ و سیستم‌عامل اندکی قدیمی اندروید 4.2.2 روی هم رفته بتوانند مشتریان اندکی را که توانایی مالی خریدن این گوشی را دارند، راضی کنند.

با توجه به این امکانات نه چندان قوی، شاید شما هم از قیمت بسیار بالای این گوشی تعجب کنید. تنها دلیل بالا بودن قیمت آن طراحی دستی و بی‌نقص آن است. این گوشی دارای یک صفحه 4.3 اینچی با وضوح 720p است و یک صفحه یاقوتی شیشه‌ای نیز از این صفحه در مقابل خط و خش محافظت می‌کند؛ بدنه تیتانیومی گوشی نیز با لایه‌ای از چرم پوشیده شده که از دباغ‌خانه‌ای 150 ساله در منطقه آلپ آمده است.

دیگر ویژگی‌های این گوشی عبارتند از حفاظت و ردیابی شخصی، رمزگذاری صوت، و حتی دکمه‌ای مخفی که یک پیام قابل تنظیم را به یک مشاور امنیتی به انتخاب صاحب گوشی می‌فرستد. لایه چرمی گوشی نیز رنگ‌های مختلفی از جمله مشکی، نارنجی، قهوه‌ای و تمشکی دارد.

امکانات گوشی کانستلیشن نشان می‌دهد این مدل یک سر و گردن بالاتر از مدل «تی» (Ti) است که قیمتی معادل 10 هزار دلار داشت. اما علی‌رغم امکانات و طراحی بهتر کانستلیشن، باید ببینیم آیا قیمت اعلام شده متناسب با این گوشی هست یا خیر. «هاچ هاچیسون» رئیس بخش طراحی کمپانی ورچو معتقد است احساسی که با در دست گرفتن این گوشی به شما دست می‌دهد با محصولات هیچ کمپانی دیگری قابل مقایسه نیست: «یکی از مواردی که در طراحی این گوشی لحاظ کرده‌ایم، حس جنس بدنه بوده است. در طراحی این گوشی از چرمی بسیار ضخیم‌تر و مجلل‌تر از همه طراحی‌های قبلی استفاده کرده‌ایم که در دست واقعاً زیبا و در جیب بسیار راحت است.»

این اولین باری نیست که یک گوشی هوشمند قیمتی نجومی به خود می‌بیند. اوایل امسال نیز کمپانی «گلدجینی» آیفون‌هایی را عرضه کرد که روکش طلا داشتند و 4 هزار دلار قیمت‌گذاری شده بودند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits