دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مایکروسافت کلید Back را از ویندوزفون حذف نخواهد کرد
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مایکروسافت کلید Back را از ویندوزفون حذف نخواهد کرد

همانطور که می‌دانید، شایعات مطرح شده حکایت از حذف کلید Back در ویندوز 8.1 داشت. اما علارغم حذف فیزیکی این کلید از ابزارهای ویندوزی، نزدیکان به مایکروسافت خبر از تعبیه یک کلید نرم‌افزاری با کاربری Back دادند که در صورت امکان برای پوشش دادن برخی نیازهای باقی مانده به این کلید تعبیه خواهد شد.

مایکروسافت کلید Back را از ویندوزفون حذف نخواهد کرد

مایکروسافت کلید Back را از ویندوزفون حذف نخواهد کرد

براساس شنیده‌ها، مایکروسافت برای کاهش هزینه‌ی تولیدکنندگان سخت‌افزار، در حال آزمایش حذف نیاز به کلید‌های سخت‌افزاری Back ،Start و Search است. بنابراین هریک از ابزارهای ویندوزی تولیدشده که فاقد کلیدهای فیزیکی فوق‌الذکر باشند، از کلیدهای نرم‌افزاری بهره خواهند برد.

هنوز اطلاعی در مورد جزئیات و تغییرات اعمال شده روی رابط کاربری ویندوز 8.1 به‌دلیل اضافه شدن این کلیدهای نرم‌افزاری نیست، اما براساس گفته‌ها، این کلیدهای نرم‌افزاری در قالب نوار سیاه‌رنگی در قسمت تحتانی صفحه‌ی نمایش ابزارهایی قرار خواهد گرفت که فاقد کلیدهای فیزیکی باشند. شنیده‌ها حکایت از انجام آزمایش‌ها روی کلید‌های نرم‌افزاری دارد تا قابلیت کلید Back را برای اپلیکیشن‌هایی که از این کلید استفاده می‌کنند، مورد ارزیابی قرار دهد. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ویندوزفون، خبر حذف کلید Back از ویندوز را رد کردند، اما به‌نظر می‌رسد مایکروسافت قصد حذف کامل این کلید را ندارد. به‌نظر می‌رسد این کلید‌ها همچون کلید‌های سری نکسوس گوگل، عمل خواهند کرد.

می‌توان بزرگترین تغییر ایجاد شده در ابزارهای ویندوزی را که مایکروسافت اجازه‌ی اعمال آن را داده، امکان حذف کلید فیزیکی شاتر، ژیروسکوپ و دوربین اصلی نام‌برد. آلکاتل اولین تولیدکننده‌ی سخت‌افزاری است که یک گوشی ویندوز فون را بدون کلید شاتر به بازار عرضه کرد در حالی که امکان انجام بهینه‌سازی‌های بیشتری نیز وجود داشت. نیازهای سخت‌افزاری در ویندوز 8.1 بسیار تغییر خواهد کرد و این نشان از عزم مایکروسافت برای تشویق تولید‌کنندگان به توسعه‌ی گوشی‌های ارزان قیمت دارد. مایکروسافت به‌طور خاص تولیدکنندگانی را هدف گرفته است که با استفاده از گواهی‌نامه‌‌ی Qualcomm گوشی‌های ارزان‌قیمتی را روانه‌ی بازار می‌کنند. احتمالا این حرکت از سوی مایکروسافت، تولیدکنندگان را تشویق به ساخت گوشی‌های ارزان‌قیمت در کنار ابزارهای اندرویدی خود خواهد کرد.

کارشناسان این اقدام مایکروسافت را در راستای درخواست این کمپانی از HTC برای نصب ویندوز فون روی گوشی‌های اندرویدی خود ارزیابی کرده‌اند. مطمئنا با حذف کلیدهای فیزیکی خازنی مایکروسافت از روی ابزارهای ویندوزی، طراحی این گوشی‌ها بسیار ساده‌تر شده و هزینه‌ی ساخت ابزارهای ویندوزی نیز کاهش خواهد یافت. مایکروسافت در نظر دارد تا ویندوز فون 8.1 را در ابتدای سال 2014 میلادی برای ابزارهای جدید به بازار عرضه کند.


منبع:زومیت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits