دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ویندوز ۸.۱ در ماه گذشته سهم بازار فروش خود را دو برابر کرد
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویندوز ۸.۱ در ماه اول ارائه عمومی‌اش به سرعت رشد کرده و بر اساس ارقامی که امروز توسط NetMarketShare منتشر شده است از نسخه پیشین خود، یعنی ویندوز ۸ جلو

ویندوز ۸.۱ در ماه اول ارائه عمومی‌اش به سرعت رشد کرده و بر اساس ارقامی که امروز توسط NetMarketShare منتشر شده است از نسخه پیشین خود، یعنی ویندوز ۸ جلو

ویندوز ۸.۱ در ماه اول ارائه عمومی‌اش به سرعت رشد کرده و بر اساس ارقامی که امروز توسط NetMarketShare منتشر شده است از نسخه پیشین خود، یعنی ویندوز ۸ جلو زده است. در ماه اکتبر، ویندوز ۸.۱ سهم بازار فروش خود را دو برابر کرده و آن را به ۱.۷۲ درصد رساند؛ رقمی که از ۰.۸۷ درصد سهم در ماه سپتامبر و پیش از عرضه رسمی، ۹۷.۷ رشد را نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید که این رقم ۱.۷۲ درصدی مربوط به همه دستگاه‌های ویندوزی نیست بلکه تنها مربوط به کامپیوترهای دسکتاپ است. جهت مقایسه باید بدانید که OS Xاپل ۷.۷۳ درصد از بازار جهانی کامپیوتر رومیزی را کنترل می‌کند.

 .

آیا ۱.۷۲ درصد رقم خوبی است؟ از یک نظر بله. می‌توانیم آغاز به کار ویندوز ۸ را با ویندوز ۸.۱ مقایسه کنیم گرچه مقایسه منصفانه‌ای نیست چرا که ویندوز ۸ برای توسعه بازارش مجبور بود دستگاه‌هایی را بفروشد در حالی که ویندوز ۸.۱ لازم است تنها دانلود شود.

ویندوز ۸ در روز بیست و ششم ماه اکتبر عرضه شد. این بدین معنا است که سهم بازار فروش ماه اکتبرش نماینده خوبی برای افرادی است که نسخه‌های از پیش منتشر شده آن را مورد استفاده قرار داده بودند. در آن ماه سهم بازار فروش نهایی این سیستم عامل ۰.۴۱ درصد بود. در پایان اولین ماه کامل در بازار یعنی در ماه نوامبر سهم بازار این نسخه ۱.۷۲ درصد شده است.

در مقایسه، ویندوز ۸.۱ در روز ۱۷ اکتبر ارائه شد و تا آخر همان ماه به ۱.۷۲ درصد سهم بازار فروش دست یافت. بنابراین ویندوز ۸.۱ دارد خیلی سریع‌تر رشد می‌کند گرچه مسیر فروش و افزایش سهم بازار این نسخه توسط فعالیت‌هایی که برای فروش وینوز ۸ انجام گرفته بود هموار شده است.

البته خود ویندوز ۸.۱ هم در نیمه دوم اکتبر روی کامپیوترهای جدید فروخته شد که این موضوع را نباید نادیده گرفت. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت ویندوز ۸.۱، ۰.۸۵ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده در حالی که ویندوز ۸ در همین ماه ۰.۴۹ درصد از سهم بازار را از دست داده است. بنابراین، ظاهرا ویندوز ۸.۱ نیمی از سهم بازار نسخه پیشین خود را از آن خود کرده و نیم دیگر سهم را نیز از طریق به‌روزرسانی‌ها به دست آورده است. سرعت این به‌روزرسانی کمتر و فروشش سریع‌تر از آنچه که انتظارش را داشتیم بوده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits