دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معمای‌های متنوعی برای کاربران زومیت منتش

اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معمای‌های متنوعی برای کاربران زومیت منتش

اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معمای‌های متنوعی برای کاربران زومیت منتشر می‌شود. در ادامه با چهاردهمین قسمت از سری «پازل» همراه ما باشید.

بخش «پازل» به صورت هفتگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. چهاردهمین قسمت از «پازل»، شامل دو قسمت است: پاسخ معمای شماره سیزده و البته یک «پازل» جدید!

بخش «پازل» به تازگی صاحب یک صفحه جدید شده که از طریق آن می‌توانید با ما و دوستانتان به صورت مستقیم در ارتباط باشید. «صفحه جدید پازل» از هم‌اکنون در دسترس شما قرار دارد.

معمای شماره ۱۳ یک معمای منطقی و متوسط بود. با توجه به بازخوردهای دریافتی، خوشبختانه این معما موفق به جلب رضایت کاربران شده بود.

اما روش حل معمای سیزدهم.
برای یافتن پاسخ صحیح، مجبور به آزمون و خطا هستیم. البته این مسأله را نیز مدنظر قرار داد که همیشه سریعترین فرد، مناسب‌ترین فرد محسوب نمی‌شود. با توجه به این دو فاکتور، بهترین روش عبور از روی پل به شرح زیر است:

  • مهدی و عماد از روی پل عبور می‌کنند. (زمان: ۲ دقیقه)
  • مهدی با فانوس باز می‌گردد. (زمان: ۱ دقیقه)
  • این بار داوود و مهران از روی پل عبور می‌کنند. (زمان: ۱۰ دقیقه)
  • عماد با فانوس باز می‌گردد. (زمان: ۲ دقیقه)
  • در پایان مهدی و عماد از روی پل عبور می‌کنند. (زمان: ۲ دقیقه)

با توجه به زمان‌های ثبت شده داریم: ۲ + ۱ + ۱۰ + ۲ + ۲ = ۱۷ دقیقه

از میان کاربرانی که به پازل سیزدهم پاسخ صحیح داده‌اند، می‌توان به خانم‌‌‌ها الهام سیاحی و ژیلا ضرابی و آقایان حامد ابراهیمیان، محمد امیرکنعانی، سامان بخشی، علیرضا پرس، مسعود پیروتی دهبکری، حمیدرضا حسنی، طاها حنفی، عباس زمانی، سید ابوالفضل سجادی، سینا سمپاد، محمدحسین شاکری، حسام‌الدین کاوه، حسین گاوگانی‌پور، منوچهر مصلی، رضا میثاقی، امیرحسین نادی، امیر نیکزاد و علیرضا هنرجویان اشاره نموده. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تمامی کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار همه ما محسوب می‌شود.

معمای شماره ۱۴ : جمعه ۱۰/آبان/۱۳۹۲

(معمای ریاضی؛ سطح متوسط)

سعید قصد دارد تعدادی از وسائل اضافه خانه‌اش را به کمک پیک‌آپ خود به یک سایت بازیافت در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر ببرد. سرعت پیک‌آپ در هنگام خروج از شهر ۱۲ کیلومتر در ساعت است؛ هنگام بازگشت، از آنجا که پیک‌آپ سبکتر شده است، سرعت آن به ۱۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

پیک‌آپ در هنگام سفر ۲۴ لیتر بنزین داشت؛ و سعید گمان می‌کرد که با این میزان بنزین قادر به بازگشت به شهر خواهد بود. پیک‌آپ سعید در هر ۸ کیلومتر یک لیتر بنزین مصرف می‌کند. اما متأسفانه وجود یک سوراخ در باک پیک‌آپ باعث می‌شود که پیک‌آپ در هر یک ساعت، یک لیتر بنزین از دست بدهد.

خوشبختانه محل سوراخ باک، در جایی قرار گرفته که پیک‌آپ تنها هنگام حرکت بنزین از دست می‌دهد و هنگام توقف سوخت از دست نمی‌دهد.

آیا ۲۴ لیتر بنزین موجود در باک پیک‌آپ، برای سفر جاده‌ای سعید به سایت بازیافت و بازگشت وی به شهر کافی است؟ دلیل خود را تشریح کنید.

منبع طرح معما‌های بخش «پازل» اینترنت نیست اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لطفا پاسخ‌‌های خود را تنها به ایمیل زیر ارسال نموده و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری نمایید.

اگــر قــصــد داریــد پــاســخ‌ خــود را ارســال کــنــیــد، لــطفــا بــه مــوارد زیــــر تــوجــه کــنــیـــد:
ایــمــــیـــل آدرس: puzzle[at]zoomit.ir // مــــوضـــوع (Subject) ایـــمـــیـل: Puzzle #14
در بدنه ایمیل نیز علاوه بر پاســـخ معما، نام و نام خانوادگی خود را در زومیت درج کنید.

یک هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits