دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
internet.org ابتکار جدید موسسه فیس‌بوک
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ابتکار جدید فیس‌بوک - internet.org

هم اکنون کمتر کسی را می توان یافت که فیس بوک را نشناسد. شبکه اجتماعی که موسس آن مارک زاکربرگ است. مارک زاکربرگ اخیرا اقدام به راه اندازی یک سایت اینترنتی دیگر با هدف فراگیر کردن اینترنت برای ۲/۳ مردم دنیا که به آن دسترسی ندارند، کرده است.

internet.org ، ابتکار جدید زاکربرگ موسس فیس بوک

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ مارک زوکربرگ موسس شبکه اجتماعی فیس بوک ، اعلام کرد برای اینکه مردم اقصی نقاط جهان ارتباطات بیشتری پیدا کنند وب سایت Internet.org را راه اندازی کرده است. در این وب سایت شرکت های بزرگ دیگری از جمله سامسونگ، نوکیا، اپرا، اریکسون، مدیا تک، فیس بوک و کوالکام نیز مشارکت دارند.

هدف این شرکت ها این است که بتوانند دو سوم مردم جهان را که به اینترنت دسترسی ندارد با هم در ارتباط قرار دهد. در حال حاضر ۲٫۷ میلیارد نفر در دنیا به اینترنت متصل اند. نرخ سازگاری با اینترنت سالانه ۹ درصد اعلام شده که میزان بسیار اندکی است. برخی کشورهای جهان از جمله کشورهای در حال توسعه در زمینه استفاده و گسترش اینترنت عملکرد ضعیفی دارند. هدف Internet.org نیز این است که بتواند اینگونه این افراد را در ارتباط قرار دهد.

مارک زاکربرگ در این باره می گوید: “کاری که فیس بوک انجام داده است این است که مردم را در سرتاسر دنیا با یکدیگر در ارتباط نگه داشته است. در کشورهای در حال توسعه موانع و محدودیت های زیادی برای دسترسی به اینترنت وجود دارد. internet.org قصد دارد با مشارکت فعالان عرصه IT اینترنت را در اختیار افرادی که توانایی مالی برای دسترسی به آن را ندارند، مهیا کند.”

شرکت هایی که در این طرح مشارکت دارند با همکاری هم برای پیشرفت و استفاده از تکنولوژی و ارزان کردن دسترسی به اینترنت و انتقال اطلاعات کار کنند. یکی از این کارها توسعه اسمارت فون های با کیفیت بالاتر و قیمت کمتر می باشد. یا استفاده از این وب سایت میتوان اطلاعات مربوط به تکنولوژی ها و فناوری های مختلف را با قیمت کمتری رد و بدل کرد و همچنین کاربران می توانند با همکاری هم الگوهای تجاری در زمینه های مختلف را در این وب سایت نیز طراحی کنند.

فیس بوک - مارک زاکربرگ - ابتکار جدید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits