دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پایان اختلافات مخابرات و اپراتور چهارم
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پایان اختلافات مخابرات و اپراتور چهارم - مذاکره برای توافق دوجانبه ایتنا- تا چندی پیش مخ-پایان-اختلافات-مخابرات-اپراتور-چهارم

مذاکره برای توافق دوجانبه

دلگرم- تا چندی پیش مخابرات عقیده داشت توسعه شبکه فیبر نوری، منحصرا در اختیار شرکت مخابرات است.

پایان اختلافات مخابرات و اپراتور چهارم

یکی از مسائلی که از زمان راه‌اندازی اپراتور چهارم با ماموریت ایجاد شبکه فیبر نوری در سراسر کشور مطرح شده مخالفت مخابرات با ایجاد چنین اپراتوری بود زیرا در ابتدای ورود این اپراتور شرکت مخابرات عقیده داشت که توسعه شبکه فیبر نوری انحصارا در اختیار شرکت مخابرات است و این شرکت تا به حال در بسیاری از شهرها شبکه فیبر نوری را گسترش داده است.

به گزارش دلگرم به نقل از ایسنا، ایرانیان نت به عنوان اپراتور چهارم در ماه‌های اخیر اعلام کرد که برای جلوگیری از دوباره کاری و هزینه اضافه از امکانات فیبر نوری مخابرات استفاده خواهد کرد و این شرکت نیز موظف است زیرساخت‌های خود را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به این‌که این شرکت آمادگی ارائه‌ امکانات زیرساختی به تمام شرکت‌های مخابراتی دیگر را دارد، گفت: برای استفاده مشترک از فیبرهای نوری بین شرکت مخابرات و شرکت ایرانیان نت مذاکرات کلی صورت گرفته است.

کاظم ابراهیمی صدرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که امکانات زیرساختی شرکت مخابرات براساس سرویسی که شرکت‌های دیگر مایل به ارائه آنها هستند، در اختیار این شرکت‌ها قرار داده می‌شود، اظهار کرد: فیبر نوری و سایر امکاناتی که شرکت مخابرات می‌تواند در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار دهد براساس تعرفه مصوب سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و توافق دوجانبه‌ای که صورت می‌گیرد واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که شرکت مخابرات با ایرانیان نت جهت استفاده این شرکت از زیرساخت‌های فیبر نوری مخابرات مذاکرات کلی انجام داده است، گفت: قرار است مخابرات و ایرانیان نت جلسه مشترکی داشته باشند و تعاملات از پیش صورت گرفته را به نتیجه برسانند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: شرکت مخابرات نیز در مکان‌هایی که نیاز به فیبر نوری داشته باشد می‌تواند از امکانات اپراتور چهارم استفاده کند. اگرچه در مورد چهار استانی که این اپراتور استفاده از فیبر نوری آن تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رساند بین این دو شرکت تعاملی صورت نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: امکانات فیبر نوری براساس تعرفه آن برحسب متراژ، هزینه و تایید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات واگذار می‌شود.

یوسف

۱۳۹۳-۰۸-۰۴ ۱۳:۱۴:۲۹

پس بزودی باید شاهد راه اندازی شبکه فیبر زوری! باشیم !!!!! :-)

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits