دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مخابرات تبعیض‌آمیز عمل می‌کند
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مخابرات تبعیض‌آمیز عمل می‌کند - ایتنا - شرکت مخابرات صاحب دارایی‌های مختلف از وزار-مخابرات-تبعیض-آمیز

دلگرم- شرکت مخابرات صاحب دارایی‌های مختلف از وزارت ارتباطات است اما به شرایط پس از خصوصی‌سازی عمل نکرد.

مخابرات تبعیضآمیز عمل میکند

رییس شورای رقابت با بیان این‌که سیم‌های مسی به دلیل محدودیت نوعی انحصار طبیعی را به وجود می‌آورد، گفت: شرکتی که خریدار سیم‌های مسی بوده اگر واقعا آنها را خریده است، باید آن را در اختیار شرکت‌های استفاده کننده به صورت مساوی قرار دهد و نباید در مورد استفاده از سیم‌های مسی تبعیض قائل شود.

به گزارش دلگرم به نقل از ایسنا، رضا شیوا در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران شرکت‌های اینترنتی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: شرکت مخابرات به جای این‌که در فضای رقابتی فعالیت کند، فضای بازار را به صورت انحصا‌ری درآورده بود. در صورتی که شرایط شرکت مخابرات برای ارائه‌ خدمات مخابراتی این بود که ارائه این خدمات را به شرکت‌های PAP واگذار کند و به‌طور مساوی بین آنها تقسیم کند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بحث‌های مختلفی با مخابرات انجام می‌شود تا این شرکت در چارچوب وظایف خود عمل کند.

شیوا تصریح کرد: مخابرات در این زمینه تبعیض‌آمیز عمل کرده است و شورا معتقد است مخابرات باید در این زمینه به گونه‌ای عمل کند که شرکت‌های اینترنتی به تازگی پا گرفته‌اند توسعه پیدا کنند و در رشته ICT برنامه‌های خوبی را اجرا کند، اما متاسفانه ایران رشد کمی در این قسمت نسبت به کشور‌های دیگر دارد.

وی با اشاره به این‌که یکی از وظایف شورای رقابت این است که هرجا انحصار باشد چه به صورت طبیعی چه به صورت غیرطبیعی دخالت کند، اظهار کرد: در جاهایی که انحصار طبیعی وجود دارد به این دلیل که نمی‌توان بازیگران زیادی را وارد بازار کرد، لازم است با ابزار‌هایی که وجود دارد انحصارگر طبیعی را مجاب کرد که از انحصارگری خارج شود و شورای عالی رقابت نیز ابزار‌های زیادی را دارد.

شیوا با تاکید بر این‌که در گذشته بحث شورای رقابت بیشتر بر چگونگی واگذاری شرکت مخابرات بود، افزود: با این حال در این دوره بحث اصلی شورای رقابت براین است که شرکت مخابرات مجاب شود امکاناتش را در اختیار همه شرکت‌ها قرار دهد.
او با اشاره به این‌که حالت رقابتی بین این شرکت‌ها در حال رفتن به سوی انحصارگرایی است، اظهار کرد: همه کسانی که شرکت‌های کوچک اینترنتی

شورای رقابت برای شکستن انحصارگرایی مخابرات، ابزار‌های مربوط به خود را دارد

زده‌اند نمی‌توانند در کنار شرکت‌های بزرگ‌تر فعالیت کنند.
وی افزود: به همین دلیل این جلسه تشکیل شد تا شرکت‌ها مشکلات خود را بیان کنند، زیرا شورای رقابت به هرحال در مسائل تولیدی در صورتی که بازار انحصار‌گرا و یا تبعیض‌آمیز باشد باید ورود پیدا کرده و مسائل را بررسی کند.

رییس شورای رقابت خاطر نشان کرد: شرکت‌های کوچک اینترنتی که با جان و دل در این فضا فعالیت می‌کنند و علاقه‌مندند که کار خود را ادامه دهند باید حفظ شوند.

شیوا با بیان این‌که ظاهرا سازمان تنظیم مقررات ارتباطات دستورالعمل‌های جدیدی را برای اعطای پروانه به شرکت‌های اینترنتی در نظر گرفته است، افزود: شرکت‌های اینترنتی از این دستورالعمل ناراضی هستند و قرار شده است که سازمان تنظیم مقررات این دستورالعمل‌ها را برای شورای رقابت بفرستد، زیرا وظیفه‌ شورا است که به این شرکت‌ها کمک کند.

رییس شورای رقابت درباره‌ فضای تقابل بین این شورا و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تصریح کرد: در کشور ما لازم است یک تشکیلات تنظیم مقررات وجود داشته باشد و سازمان رگولاتوری نیز لازم است یک سازمان مستقل باشد که در چارچوب وظایفی که قانونگذار برعهده آن گذاشته است عمل کند.
وی افزود: شورای رقابت به هر حال با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات جلساتی را داشته است و امیدواریم در زمینه‌های مختلف به یک جمع‌بندی دست پیدا کنیم تا نتیجه‌ کار ما یک سازمان مستقل از این تقابل را به وجود آورد.

شیوا همچنین با تاکید بر این‌که شورای رقابت نظر مخالفی درباره‌ واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی نداشته است، افزود: شورای رقابت معتقد است که واگذاری شرکت مخابرات درست اتفاق افتاده است با این حال شرکت مخابرات که صاحب دارایی‌های مختلف از وزارت ارتباطات است باید به شرایطی عمل می‌کرد که پس از خصوصی‌سازی به آنها پایبند نبود.

رییس شورای رقابت با اشاره به این‌که شورا تصمیم دارد با وزارت نیرو، راه و ارتباطات کارگروه مشترکی تشکیل بدهد، گفت: پیشنهاد شورای رقابت این است که در این کارگروه در هر زمینه متخصص مربوطه وجود داشته باشد.
رییس شورای رقابت با تاکید بر این‌که شورای رقابت تصمیم دارد شرکت مخابرات را مجاب کند از انحصارگرایی خارج شود، گفت: شورای رقابت برای شکستن انحصارگرایی ابزار‌های مربوط به خود را دارد.

-----------------------------------------------------------------------------

توجه: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی مجله اینترنتی دلگرم لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق ایمیل info@delgarm.com برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم منتشر گردد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits