دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
افزایش عمر باتری لپ تاپ
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش عمر باتری لپ تاپ و چگونه باتری لپ تاپ را برای مدت طولانی پرشارژ نگه داریم و باطری لپ تاپ- عمر باطری لپ تاپ و شارژ باطری لپ تاپ- چگونه عمر باطری لپ تاپ را زیاد کنیم

افزایش عمر باتری لپ تاپ
لپ تاپ‌ها برای اینکه بتوانند بدون اتصال به برق کار کنند ، وابسته به باتری هستند. بسته به اندازه و مدل سلول باتری‌ها، بیشتر آن‌ها می‌توانند از دو تا هشت ساعت شارژ نگه‌دارند. هنگام کار بر روی یک پروژه مهم ، مدام نگران این هستید که ای کاش شارژ باتری لپ تاپتان در حین کار تمام نشود.

به‌جای خرید یک باتری جدید که هزینه بر است، شما می‌توانید از تکنیک هایی زیر برای افزایش عمر باتری فعلی خود استفاده کنید.

افزایش عمر باتری لپ تاپ

چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

1- زمانی که از لپ تاپ خود استفاده نمی کنید، آن را خاموش‌کنید یا در حالت Sleep قرار دهید. استفاده از باتری برای مدت‌زمان طولانی باعث تضعیف آن میشود و در نتیجه به‌سرعت ظرفیت شارژ خود را از دست دهد. زمانی که لپ تاپ‌تان برای یک مدت‌زمان معین بیکار است، برای قرار دادن آن در حالت Sleep ابتدا بر روی « Control Pane » کلیک کنید. گزینه‌ی "Power Options" را انتخاب کنید و پس از آن "Power Schemes"و سپس زمان بیکاری که مد نظرتان می باشد را تعیین کنید.

2- زمانی که از کارت شبکه بی‌سیم خود استفاده نمی‌کنید آن را غیرفعال کنید. حتی اگر از شبکه Wi-Fi استفاده نکنید، لپ تاپ شما به طور مداوم به جستجوی سیگنال Wi-Fi می‌پردازد و باتری را تخلیه می‌کند.

3- برنامه‌های غیرضروری را ببندید. برنامه‌های جاری، پردازنده لپ تاپ را فعال می‌کنند که نیازمند مقدار بسیار زیادی از توان باتری است. در نوار وظیفه، در سمت راست پایین صفحه‌ی نمایش بر روی آیکون‌ها کلیک کنید و گزینه‌ی "Close" یا "Disable" را انتخاب کنید.

باتری لپ تاپ


4- روشنایی صفحه‌نمایش را کاهش دهید. روشنایی لپ تاپ به‌سرعت از عمر باتری شما می‌کاهد. کاهش آن موجب صرفه‌جویی در انرژی و باعث عمر بیشتر باتری می‌شود.

5- سعی کنید دستگاه‌هایی مانند کارت‌های حافظه یا هدفون‌های بلوتوث را زمانی که فقط به باتری لپ تاپ متکی هستید و به برق دسترسی ندارید، متصل نکنید. این دستگاه‌ها نیازمند ارسال و دریافت سیگنال های رادیویی هستند که می‌توانند به‌سرعت باتری را تخلیه کنند.

6- زمانی که از باطری پشتیبان خود استفاده نمی‌کنید، آن را در یخچال قرار دهید. دمای کم به حفظ عمر باتری کمک می‌کند. بهتر است بعد از اینکه باتری را از یخچال خارج کردید، قبل از قرار دادن آن در لپ تاپ اجازه دهید چند دقیقه گرم شود و دمای آن به دمای اتاق برسد.

برگردان توسط مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits