دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
استانداردهای کدنویسی HTML در وردپرس
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استانداردهای کدنویسی HTML در وردپرس

زبان html یعنی همان کدهای سمت کاربر صفحه، می تواند بخش مهمی از ساختار وبسایت را تشکیل دهد پس بهتر است به آن توجه خاصی داشته باشید.

استانداردهای کدنویسی HTML در وردپرس

اولین کاری که بهتر است انجام دهید کد نویسی مطابق استاندارد W3C می باشد، یعنی زمانی که شما بر اساس این استاندارد کدنویسی کرده باشید دیگر اشتباهی در کدتان وجود ندارد.
اما در نهایت و در پایان کدنویسی نیز بهتر است برای اطمینان پیدا کردن از درست و بدون مشکل فرم بندی شدن صفحه از ولیدیتور(بررسی کننده صحیح بودن) W3C (لینک)استفاده کنید. این ولیدیتور به شما کمک می کند تا مشکلات کدهایتان را پیدا کنید. در واقع این ولیدر را می توان به عنوان استاندارد مرجع نام برد، اما در کنار اینها به چند نکته کوچک نیز اشار خواهیم کرد.

  • تگ هایی که خود بسته خواهند شد

تمامی تگ ها در این زبان باید بسته شوند. برای تگ هایی که در خودشان بسته خواهند شد بهتر است قبل از اسلش یک اسپیس یا فاصله در آن قرار دهیم.


از این دستور به جای دستور زیر استفاده می شود. اگرچه دستور زیر جمع و جورتر به نظر می رسد اماچون ناصحیح می باشد از آن استفاده نخواهیم کرد.


  • ویژگی ها و برچسب ها

تمامی ویژگی ها و برچسب ها باید با حروف کوچک نوشته شوند، علاوه بر این به یاد داشته باشید در بکار بردن کدها در بعضی قسمت ها که نمایش داده خواهد شد از استاندارد قابل خوان بودن آن استفاده کنید؛
ماشین ها:

کاربران:

Example.com

کوتیشن ها

بر اساس استانداردهای W3C برای اسناد XHTML تمای خواص-اتربیوت ها باید دارای یک مقدار باشند و از دابل یا تک کوتیشن برای اعمال آن استفاده کرد.
مثال صحیح:


مثال ناصحیح:

  • فرورفتگی و دندانه ها

همانند php باید برای نشان دادن ساختار منطقی دستورات همیشه از دندانه دهی استفاده کرد.
هنگام مخلوط کردن دستورات php و html باید طوری دندانه دهی شوند تا دستورات منطبق برهم باشند، مثلا دستور بسته شدن کد php باید منطبق بر دستور باز کردن باشد؛
صحیح:



Not Found



Apologies, but no results were found.





ناصحیح:



Not Found



Apologies, but no results were found.







این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (4 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits