دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
باز کردن لینک ها بدون استفاده از ماوس
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آموزش باز کردن لینک ها بوسیله کیبرد در مرورگر های گوگل کروم و فایرفاکس یکی از ویژگی های بارز گوگل کروم افزونه های بیشمار آن است.به خصوص اینکه اخیرا به افرادی که از آی پی های ایران استفاده می کنند...

باز کردن لینک ها

آموزش باز کردن لینک ها بوسیله کیبرد در مرورگر های گوگل کروم و فایرفاکس یکی از ویژگی های بارز گوگل کروم افزونه های بیشمار آن است.به خصوص اینکه اخیرا به افرادی که از آی پی های ایران استفاده می کنند این اجازه داده شده تا از این افزونه ها بهره ببرند. امروز قصد داریم تا یکی از این افزونه ها را به شما معرفی کنیم.شما با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود تا لینک های هر صفحه را بدون استفاده از موس و با تایپ کردن باز کنید.

باز کردن لینک ها

افزونه ی Dead Mouse یکی از افزونه های بسیار جالبی است که به کمک آن می توانید با تایپ کردن و بدون استفاده از موس وارد هر لینکی در هر صفحه ای شوید.برای اینکار کافی است تا ابتدا افزونه را از طریق صفحه ی آن در Google Chrome Web Store نصب کنید و با تایپ کردن چند حرف ابتدایی آن لینک آن را پیدا کنید ( بعد از تایپ کردن لینک مورد نظر حرکت می کند. ) و سپس با استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift Enter, وارد وارد آن لینک شوید.

اگر در صفحه ای دو لینک وجود داشت شما می توانید با استفاده از کلید Tab Shift Tab, بین لینک های صفحه جابجا شوید و اگر خواستید تا از این حالت خارج شوید می توانید از کلید Escape استفاده کنید.

شایان ذکر است که افزونه ی مورد نظر تنظیمات خاصی ندارد و ممکن است در برخی از صفحات وب مانند توییتر و جی میل به خوبی کار نکند.

اگر از مرورگر فایرفاکس نیز استفاده می کنید اصلا نیازی به افزونه ندارید و کافی تا با استفاده از کلید "/" ( Slash ) و با تایپ کردن لینک را پیدا کنید و با زدن دکمه Enter وارد آن لینک شوید.

البته روش های زیادی برای استفاده از کیبورد به جای موس وجود دارد اما در کل ایده ی جالبی است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits