دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه کتاب های گوگل را دانلود کنیم
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چگونه کتاب های گوگل را دانلود کنیم

سرویس کتاب‌های گوگل کتابخانه ای پر از کتاب‌ها و مجلات است. برخی از این کتاب‌ها و مجلات را می‌توان به صورت کامل مطالعه نمود و برخی هم تعدادی از صفحات خود را برای مطالعه گذاشته اند ولی در هر حال، امکان دانلود بخشی از کتاب یا کل آن از طریق خود گوگل در اختیار کاربران قرار داده نمی‌شود. در این چگونه روشی را معرفی کنیم می‌توانید تمام یا قسمت دلخواهی از کتاب‌هایی که گوگل امکان مشاهده آنلاین آنها را به شما داده است دانلود نمایید.
چگونه

چگونه کتاب های گوگل را دانلود کنیم

آنچه لازم دارید:

- مرورگر فایرفاکس (مگر هنوز هم از کاربران اینترنت اکسپلورر یا سایر مرورگرها هستید؟ خب اگر هستید، فایرفاکس را از اینجا دانلود و نصب کنید که پشیمان نمی‌شوید)

- افزونه GreaseMonkey که با آن می‌توانید هر تغییر دلخواهی را با استفاده از اسکریپت های javascript بر روی صفحه‌ی اینترنتی دلخواهی که دارید مشاهده می‌کنید اجرا نمایید.

- اسکریپت Google Book Downloader اسکریپتی که یک دکمه‌ی download به صفحه‌ی Google Books اضافه می‌کند.

- افزونه DownThemAll که یکی از بهترین برنامه‌های مدیریت دانلود در فایرفاکس به شمار می‌رود و برای دانلود سریع و راحت صفحات کتاب به آن نیاز خواهید داشت.

حالا با فرض اینکه فایرفاکس را دانلود و نصب کرده‌اید، شروع به کار می‌کنیم. ابتدا باید فایرفاکس خود را آماده کنیم.

آماده‌سازی فایرفاکس

چگونه کتاب های گوگل را دانلود کنیم

نرم‌افزار فایرفاکس را باز کرده و به صفحه نصب افزونه‌ی GreaseMonkey بروید. در این صفحه، دکمه‌ی سبزرنگ Add to Firefox را کلیک کنید و اگر از شما اجازه خواست تا آن را نصب کند، دکمه‌ی Allow و بعد هم Install را بزنید تا شروع به نصب کند. بعد از نصب پیغام می‌دهد که باید Firefox را restart کنید.

قدم اول را برای نصب افزونه‌ی DownThemAll هم دقیقاً تکرار کنید.

حالا به صفحه نصب اسکریپت Google Book Downloader بروید و دکمه سبزرنگ Install را بزنید و در پنجره‌ای که باز می‌شود دکمه Install را کلیک کنید تا این اسکریپت روی GreaseMonkey نصب گردد.

حالا فایرفاکس شما آماده‌ی دانلود کردن کتاب از گوگل است. از این به بعد، هر بار که خواستید کتابی از کتاب‌های گوگل را دانلود کنید به روش زیر عمل کنید.

دانلود کتاب‌های گوگل

صفحه‌ی مربوط به کتابی که می‌خواهید دانلود کنید را در سرویس کتاب‌های گوگل پیدا کنید (مثلاً این کتاب: رباعیات خیام)

اگر آماده‌سازی فایرفاکس را به درستی انجام داده باشید، در سمت چپ بالای صفحه باید دکمه‌ای به نام Download This Book برای دانلود تمام یا بخشی از صفحات کتاب و به موازات آن در سمت راست هم یک دکمه برای دانلود همان صفحه از کتاب وجود داشته باشد.

اگر بخواهید همین صفحه‌ای از کتاب که الآن می‌بینید را دانلود کنید، دکمه‌ی دوم که در تصویر بالا هست را بزنید. با این کار، صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود که عکس این صفحه از کتاب در آن قرار دارد و می‌توانید با راست‌کلیک و save image as آن را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.

چگونه کتاب های گوگل را دانلود کنیم

اگر بخواهید صفحات بیشتری یا کل کتاب را دانلود کنید، دکمه download this book را بزنید.

چگونه کتاب های گوگل را دانلود کنیم

حالا صفحه شروع و پایانی که مد نظرتان هست را انتخاب کنید و سپس دکمه Get Download Links را کلیک کنید.

همانطور که در شکل بالا می‌بینید، لینک دانلود تمامی صفحات کتاب برای دانلود در اختیار شما قرار گرفته است. حالا می‌توانید هر تعداد از این صفحات را که می‌خواهید انتخاب کرده و سپس از منوی Tools گزینه‌ی DownThemAll را کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، همه لینک‌های تصاویر را انتخاب کرده و پس از راست‌کلیک، گزینه Check Selected Items را بزنید. در آخر هم دکمه Start را بزنید تا دانلود تمامی صفحاتی که انتخاب کرده بودید شروع شود.

نکات و هشدارها
این روش فعلاً تنها روش رایگانی است که در حال حاضر برای دانلود کتاب از گوگل وجود دارد. اگر شما روش دیگری می‌شناسید حتماً در دیدگاه‌ها اعلام کنید تا همه استفاده کنیم. ضمناً این روش به دلایل نامعلومی روی برخی از سیستم‌ها جواب نمی‌دهد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.7 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits