دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه اسپم های حساب جی میل خود را پاک کنیم
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه اسپم های حساب جی میل خود را پاک کنیم

چگونه اسپم های حساب جی میل خود را پاک کنیم

جی میل یک فیلتر هوشمند برای شناسایی ایمیل ها دارد و با کمک آن ترجیح می دهد ایمیلی به اینباکس تان یا به اسپم ها برود. هر بار که شما به پیامی برچسب اسپم می زنید، آن فیلتر، اطلاعات پیام را بررسی می کند تا در آینده بهتر بتواند این قبیل ایمیل های تبلیغاتی و ناخواسته را تشخیص دهد. هر چقدر بیشتر به پیام ها برچسب اسپم بزنید، فیلتر هوشمندتر و نهایتاً اینباکس تان کمتر روی اسپم را خواهد دید. می توانید با جستجوی فیلتر شده، خیلی سریع اسپم ها را از اینباکس تان بیرون بکشید. با این چگونه می توانید این حالت جستجو را ذخیره کرده تا دفعه بعد اسپم ها، نیامده مستقیم به سطل زباله بروند.


چگونه اسپم های حساب جی میل خود را پاک کنیم

وارد حساب جی میل خود بشوید. از منوی سمت چپ "Inbox" را انتخاب کنید. روی فلشی که در سمت راست کادر جستجو قرار دارد کلیک کنید تا گزینه های جستجو ظاهر شوند.

در قسمت جستجو، موردی بنویسید که شامل اغلب ایمیل های اسپم شود. مثلاً می توانید اسم، آدرس ایمیل یا بخشی از آدرس را در قسمت "From" بنویسید. حتی می توانید در قسمت "Has The Words" کلمه ای بنویسید که در اغلب ایمیل های اسپم وجود دارد. فقط توجه داشته باشید که اگر در این بخش بیشتر از یک کلمه بنویسید، هر پیامی که همه آن کلمات را با هم نداشته باشد اسپم محسوب نمی شود و به اینباکس می رود.

دکمه "Search" را کلیک کنید. همه ایمیل های مورد نظرتان نشان داده می شود. نتایج را بررسی کنید تا مطمئن شوید ایمیل ها، فقط اسپم باشند نه ایمیل دیگری.

روی دکمه"Select" که در زیر کادر جستجو هست کلیک کرده و "All" را انتخاب کنید. دکمه "Report Spam" (دایره ای با علامت تعجب) که حالا در سمت چپ دکمه "Select" ظاهر شده را کلیک کنید. اسپم به گوگل گزارش داده و از اینباکس تان پاک می شود.

فیلتر کردن اسپم های بعدی
در صفحه جی میل خود، کنار کادر جستجو فلشی دیده می شود. روی آن کلیک کنید. بعد آدرس ایمیلی که برایتان اسپم می فرستد را در قسمت "From" بنوسید. اصلاً چرا راه دور، حتی می توانید تمام ایمیل هایی که از یک دامنه می آیند را فیلتر کنید. دامنه همان قسمتی از آدرس ایمیل است که بعد از @ دیده می شود. همچنین می توانید در قسمت "Has The Words" کلمه ای بنویسید که معمولاً در اسپم ها متداول است. البته نه چند کلمه، یک کلمه که متداول تر باشد. به علاوه دقت کنید این کلمات جزء کلماتی نباشد که دوستان یا همکاران شما از آن ها استفاده می کنند. چون در این صورت ایمیل های آن ها هم فیلتر می شود.

از بین گزینه ها "Delete It" را انتخاب کرده و بعد روی دکمه "Create Filter" کلیک کنید. از حالا به بعد همه آن پیام ها خود به خود به پوشه زباله فرستاده می شوند.

هر چند وقت یکبار پوشه زباله خود را باز کنید و اسپم ها را علامت بزنید و روی دکمه "Report Spam" کلیک کنید.

هر وقت خواستید می توانید فیلتری که برای خودتان ساخته اید را ویرایش کنید. برای این کار روی علامت چرخ دنده که در گوشه بالا سمت راست صفحه دیده می شود کلیک کنید. بعد به "Settings" رفته و روی "Filters" کلیک کنید. بعد روی"Edit" کلیک کنید. حالا هرطور که می خواهید فیلترتان را تغییر دهید. بعد روی "Edit Filter Actions" کلیک کرده و "Update Filter" را بزنید تا تغییراتی که روی فیلترتان انجام دادید ذخیره شوند. یا اگر می خواهید کلاً فیلترتان را پاک کنید روی"Delete" کلیک کنید.

پاک کردن پیامها از پوشه اسپم
حداقل ماهی یک بار، سری به پوشه زباله و اسپم بزنید تا مبادا پیام های غیر اسپم آنجا باشند. چون پیام هایی که در پوشه های اسپم و زباله هستند بعد از 30 روز بصورت خودکار پاک می شوند.

هر پیامی که اشتباهی به لیست اسپم ها رفته اند را علامت بزنید و دکمه "Not Spam" را کلیک کنید تا از لیست اسپم ها برداشته شوند.

برای پاک کردن اسپم ها می توانید مربع کناریشان را تیک زده و بعد پاک کنید. یا به جای این کار می توانید روی دکمه "Select" که بالای پیام ها قرار دارد کلیک کرده و "All" را بزنید. بعد دکمه "Delete Forever" را کلیک کنید. حالا دیگر از شرشان خلاص شدید. وقتی که پوشه اسپم خالی باشد جی میل این پیام را نشان می دهد:
Hooray! No Spam Here! یعنی: هورا! اینجا هیچ اسپمی نیست!

گاهاً ممکن است ایمیل بعضی فرستنده ها اشتباهی به پوشه اسپم برود. می توانید یک فیلتر هم برای آن بسازید. برای این کار، نام یا آدرس ایمیل فرستنده ها را کپی کنید. بعد فلش کنار کادر جستجو را کلیک کرده و در قسمت "From" آن ها را پیست کنید.

روی "Create Filter With This Search Link" کلیک کنید و بعد گزینه ی " Never Send It To Spam" را بزنید. آخر سر هم دکمه "Create Filter" را کلیک کنید. از حالا به بعد هر پیامی که از این فرستنده ها بیاید به اینباکس می رود.


نکات و هشدارها
یک راه دیگر هم برای اینکه مطمئن شوید ایمیل فردی اشتباهی به پوشه اسپم نمی رود این است که آن فرد را به کانتکت لیست جی میل تان اضافه کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits