دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه از مرورگر اینترنت استفاده کنیم
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چگونه از مرورگر اینترنت استفاده کنیم

چگونه از مرورگر اینترنت استفاده کنیم

خیلی از مردم بدون کوچکترین مشکل، دنیای اینترنت را زیر و رو می کنند و حتی خودشان را خدای اینترنت می دانند. اما از طرفی هم، کسانی هستند که حتی نمی دانند چطور از مرورگر اینترنت استفاده کنند. اگر می خواهید با مرورگر اینترنت خود کار کنید (برنامه ای که با آن به اینترنت می روید) مثل اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت یا فایرفاکس شرکت موزیلا، نیاز به پول خرج کردن و رفتن به کلاس کامپیوتر نیست. در این چگونه به شما آموزش اولیه ی مرورگر مورد نظرتان را می دهیم.


چگونه از مرورگر اینترنت استفاده کنیم

با مرورگر خود آشنا شوید. همه ی مرورگر ها مثل هم اند اما دو تا از معروف ترین مرورگر ها، اینترنت اکسپلورر و فایر فاکس است. در دسکتاپ کامپیوترتان روی مرورگر 2 بار کلیک کنید یا راست کلیک کرده و "Open" را بزنید.

حالا که مرورگر باز شده، وقتش رسیده است که با نوار آدرس که URL (آدرس وبسایت) را نشان می دهد آشنا شوید. این نوار آدرس به شما نشان می دهد که در چه سایتی هستید. برای اینکه راحت تر نوار آدرس را پیدا کنید، به بالای مرورگر نگاه کنید. در آنجا نوشته ای را می بینید که این گونه شروع می شود: "http://www." این قسمت همان نوار آدرس است و نوشته ای که می بینید همان URLیا آدرس وبسایت می باشد.

بعد، نگاهی به دکمه ها و ابزارهایی که اطراف نوار آدرس می بینید بیاندازید. مثلاً در آن قسمت معمولاً دکمه های "Page Back" (صفحه قبل) و "Page Forward" (صفحه بعد) قرار دارند که با فلش به عقب و فلش به جلو معلوم اند. به علاوه یک دکمه هم آنجا قرار دارد که به شکل خانه است که به آن "Home Page" (صفحه ی خانگی) می گویند، همان صفحه ای که موقع باز کردن مرورگر آن را می بینید.

بالای مرورگر که قبلاً هم نگاه کردید، منوهای کمکی مثل "File"، "Edit"، "View"، "History"، "Bookmarks" یا "Favorites" و همین طور "Tools" و "Help" را می بینید. این منوها برای کمک به شما آنجا هستند. مثلاً روی "Bookmarks" یا "Favorites" کلیک کنید تا تمام وبسایت هایی که در لیست علاقه مندی ها قرار داده اید را ببینید.

مهمترین کار برای یاد گیری طرز استفاده از مرورگر، این است که به وبسایت موردنظرتان رفته و آن را به لیست "Bookmarks" یا "Favorites" اضافه کنید. بیایید به وبسایتی که شما می خواهید برویم. URL یا آدرس وبسایتی را در نظر بگیرید برای مثال ما به صفحه جستجوی گوگل می رویم. برای این کار، در نوار آدرس که در بالای مرورگر قرار دارد URL یا آدرس کامل اینترنتی را وارد می کنیم. مثلاً می نویسیم: "http://www.google.com" بعد "Enter" روی صفحه کلید را فشار دهید یا اینکه فلش یا "go" را که درست آخر نوار آدرس است بزنید. بعد از این که زدید صفحه ی وبسایت ظاهر می شود.

خوب، حالا می خواهیم این وبسایتی که شما رفتید، مثلاً www.google.com را به لیست "Bookmarks" یا "Favorites" اضافه کنیم. در بالای مرورگر روی منوی "Bookmarks" یا "Favorites" کلیک کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که نوشته "Bookmark this page" یا "Add to Favorites"که اولی یعنی "این صفحه را بوک مارک کنید" و دومی یعنی "به علاقه مندی ها اضافه کنید". حالا وبسایت شما در لیست "Bookmarks" یا "Favorites" است و اگر می خواهید دوباره به همان وبسایت بروید تنها کاری که می کنید این است که روی منوی "Bookmarks" یا "Favorites" کلیک کرده و از لیست، روی وبسایتی که می خواهید کلیک کنید.

شما دو تا از مهمترین کارها را در دو تا از معروف ترین مرورگر ها یاد گرفتید. اگر نیاز به کمک داشتید، می توانید قسمت کمک مرورگر را بخوانید که آن هم در منوی بالای مرورگر در قسمت "Help" قرار دارد. روی آن کلیک کنید و بخشی که در آن کمک می خواهید را بخوانید. در فایرفاکس این بخش "Help Contents" نام دارد و در اینترنت اکسپلورر "Contents and Index".



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits