دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه فایلها را از اينترنت دانلود کنیم.
19
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چگونه فایلها را از اينترنت و وب دانلود کنیم.

صفحات وب، تنها چيزي نيستند که در وب وجود دارند. بلکه مي‌توانيد همه نوع فايلي را در آنجا پيدا کنيد: فايل‌هاي متني، فايل‌هاي گرافيکي، فايل برنامه، فايل چند رسانه‌اي و غيره. بعد از اينکه فايلي که مي‌خواهيد يک برنامه آزمايشي(برنامه Shareware برنامه‌اي است که به مدت چند روز و بصورت آزمايشي در اختيار شما قرار مي‌گيرد و بعد از اين مدت، ديگر کار نمي‌کند ـ مترجم) يا تصويري براي گروه خبري) را پيدا کرديد، مرحله بعدي، انتقال يک کپي از اين فايل از سايت اينترنت به کامپيوتر خودتان است به اين کار، download کردن گفته مي‌شود. قبل از download کردن، مطمئن شويد که در درايو سخت خود حافظه کافي داريد و مي‌توانيد براي اين کار وقت صرف کنيد.

چگونه فایلها را از اينترنت و وب دانلود کنیم.


(اگر از مودم استفاده مي‌کنيد، فايل‌‌هاي بزرگ يعني MB 5 به بالا مي‌توانند ساعت‌ها طول بکشند تا download شوند). البته، اگر از کابل، DSL يا اتصال T1 شرکت خود استفاده مي‌کنيد، زمان download کوتاهنر خواهد شد ولي هنوز
آنقدر طولاني مي‌باشد که مدتي کامپيوتر شما را مشغول کند.

پيدا کردن يک فايل

وقتي که به فايلي که مي‌خواهيد download کنيد برخورد مي‌کنيد، آن سايت را مرور کنيد تا بتوانيد لينک download آن را پيدا کنيد. به عنوان مثال در اين بخش ما با مراجعه به وب سايت www.verypdf.com برنامه اي براي حذف رمز عبور فايلهايي با قالب PDF را دانلود مي کنيم.

download را شروع کنيد

چگونه فایلها را از اينترنت و وب دانلود کنیم !؟

روي لينک free download now کليک کنيد تا download شروع شود. اگر بايد براي اين فايل، پول پرداخت کنيد دستورالعمل آن صفحه را دنبال کنيد.

فايل را روي ديسک سخت خود ذخيره کنيد

چگونه فایلها را از اينترنت و وب دانلود کنیم !؟

پس از اتمام مراحل کار و تکميل و تاييد فرمهاي مربوطه ، در کادر محاوره‌اي File Download ، گزينه Save this program to disk را انتخاب کنيد و روي Ok کليک کنيد.

محل ذخيره سازي را تعيين کنيد

چگونه فایلها را از اينترنت و وب دانلود کنیم !؟

وقتي که download شروع مي‌شود، کادر محاوره‌اي Save As ظاهر مي‌شود. به پوشه‌اي که مي‌خواهيد فايل را در آن ذخيره کنيد برويد و روي Save کليک کنيد.

منتظر download شويد

چگونه فایلها را از اينترنت و وب دانلود کنیم !؟

وقتي که download شروع مي‌شود يک کادر محاوره‌اي باز مي‌شود که در مورد اندازه فايل، زمان باقيمانده براي download و غيره اطلاعات مي‌دهد. (زمان download معمولاً دست بالا گرفته مي‌شود.). اگر فکر مي‌کنيد که نمي‌توانيد 6 ساعت منتظر شويد تا download کامل شود، روي Cancel کليک کنيد تا download متوقف شود و بعداً دوباره سعي کنيد.

download تکميل شد

چگونه فایلها را از اينترنت و وب دانلود کنیم !؟

وقتي که download به پايان رسيد، روي Close کليک کنيد تا کادر محاوره‌اي بسته شود. گزينه‌هاي ديگري هم وجود دارند. Open (که معمولاً نصب فايل را انجام مي‌دهد) يا Open Folder (که محتويات پوشه‌اي که فايل در آن download
شده است را نمايش مي‌دهد).

* توجه *

استفاده از فايل‌هاي فشرده (زيپ شده)

برخي از فايل‌هاي بزرگي که از اينترنت download مي‌کنيد بصورت يک فايل zip فشرده شده‌اند. يعني طوري فشرده شده‌اند که فضاي کمتري را اشغال مي‌کنند.


وقتي که چنين فايلي را download مي‌کنيد، بايد آن را باز کنيد تا به اندازه واقعي درآيد. برخي از فايل‌هاي فشرده خودشان را باز مي‌کنند مانند RAR يا WinRAR ولي برخي ديگر براي باز شدن به برنامه خاصي مانند WinZip نياز دارند.

ذخيره کردن تصاوير گرافيکي وب

شما مي‌توانيد هر چيزي را که در يک صفحه وب مي‌بينيد روي درايو سخت خود ذخيره کنيد ولي قبل از اينکه از اين آيتم‌ها در سندهاي وب خود استفاده کنيد اطمينان حاصل کنيد که مجوزهاي مناسب را داريد، براي ذخيره کردن يک تصوير گرافيکي يا تصوير متحرک روي يک صفحه وب، روي آن کليک راست کنيد و Save Picture As را انتخاب کنيد. يک پوشه براي ذخيره سازي انتخاب کنيد و روي Ok کليک کنيد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (19 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits