دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دزدی هکرها از یک صرافی در دانمارک؛ دزدها 1295 سکه دزدیدند!
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دزدی هکرها از یک صرافی در دانمارک - دزد ها 1295 سکه دزدیدند - دزدی هکرها از صرافی - دزدی هکرها - دزدی اینترنتی - هکر - دزدی از صرافی - صرافی دانمارکی - دزدی دانمارکی - حملات DDoS

پس از حدود دو هفته از هک یک صرافی بیت کوین و غیب شدن ۴۱۰۰ سکه، اینبار هکرها یک سایت اروپایی را هدف قرار دادند. هدف جدید سایت Bips.me بود، که از سایت های شناخته شده و نسبتاً قدیمی در این حوزه است. اما جمعه شب هکرها با حمله به این سایت جمعاً ۱۲۹۵ سکه را به سرقت بردند. این تعداد سکه در حال حاضر بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد. البته گزارش شده که حجم وسیعی این سکه ها متعلق به سرمایه گذاران صرافی بوده، اما به کیف پول ۲۲۰۰۰ مشتری نیز دستبرد زده شده.

دزدی هکرها از یک صرافی در دانمارک؛ دزد ها 1295 سکه دزدیدند...

دزدی هکرها از یک صرافی در دانمارک؛ دزد ها 1295 سکه دزدیدند...

به گفته خدمات دهنده سرویس های مالی سایت، در روزهای ۲۴ و ۲۶ آبان ماه، حملات DDoS دیده شده و دو روز بعد حمله نهایی با دسترسی به سرور اصلی سایت و سرقت اطلاعات کیف پول ها اتفاق افتاده. به نظر می رسد حملات از روسیه و کشورهای همسایه اش کنترل می شده.

اعلام شده که احتمالاً پیگیری هایی برای ردگیری هکرها انجام خواهد شد، اما با این وجود و به رغم افزایش روزانه قیمت سکه های بیت کوین، به نظر می رسد مشتریان خسارت دیده هرگز به سکه های دزدیده شده شان دسترسی نخواهند داشت.

آقای هنریکسون -موسس Bips.me از سایر مشتریان سایت خواسته که اگر کیف پول شان دستبرد زده نشده، سکه های خود را به سایر اپلیکیشن ها یا سرویس های آنلاین انتقال دهند. او همچنین در ادامه با خطاب قرار دادن مشتریان خسارت دیده گفته که: «سرویس های کیف پول آنلاینِ بیت کوین، مثل کیف پول های واقعی شما هستند. اگر بتوانید در آنها پول زیادی بگذارید، هرگز به این معنی نیست که می توانید مقدار زیادی از سکه های خود را در یک کیف پول مجازی نگه دارید.»

البته یکی از مشتریان در پاسخ به نوشته آقای هنریکسون پاسخ داده که: «در واقع سایت شما گفته بود: "اطلاعات شما در BIPS در امان است." خب ما هم گفتیم چرا که نه؛ و به همین راحتی به سرویس امن لعنتی شما اعتماد کردیم و سکه هامان را در آن گذاشتیم.»

به نظر می رسد این روزها سرقت سکه های بیت کوین از سایت ها و صرافی های بیت کوینی به راهی آسان برای پول در آوردن آنها تبدیل شده است. پس مجدداً توصیه می شود که به جای سرویس های آنلاین از ابزارها و روش های آفلاین برای نگه داری از سکه ها استفاده کنید.

منبع: سایت نگهبان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits