دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آسیب پذیری نکسوس در مقابل حمله اس ام اسی
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آسیب پذیری نکسوس در مقابل حمله اس ام اسی - آسیب پذیری نکسوس - باگ امنیتی - کنفرانس امنیتی DefCamp - ریبوت - ریبوت گوشی - ریبوت گوشی نکسوس - نکسوس - حمله اس ام اسی به گوشی - حمله اس ام اسی به نکسوس - حمله پیامکی به گوشی - حمله پیامکی به نکسوس

یک باگ امنیتی جدید پیدا شده که ظاهراً تنها در گوشی های نکسوس وجود دارد. البته این باگ در واقع خطر جدی برای نکسوس ها ندارد اما به هر حال می تواند نقطه ضعفی عجیب به حساب آید.

آسیب پذیری نکسوس در مقابل حمله اس ام اسی

نکسوس

این باگ که توسط یک مدیر سیستم پیدا شده، روز گذشته در کنفرانس امنیتی DefCamp در بخارست رومانی تشریح شد. بر اساس گفته بودگان آلکسو، با کمک این باگ، گوشی های نکسوس را می توان با حمله پیامکی ریبوت کرد.

این ضعف، با ارسال فلش‌اس‌ام‌اس به گوشی های نکسوس مرتبط است که روی گلکسی نکسوس، نکسوس 4 و نکسوس 5 که اندروید نسخه ۴ به بالا را اجرا می کرده اند دیده شده. پس از ارسال پشت هم ۳۰ پیام از این نوع، گوشی فریز شده یا ریبوت می شود.

فلش‌اس‌ام‌اس یا پیامک کلاس 0 نوعی از پیام کوتاه است که پس از دریافت روی صفحه گیرنده ظاهر شده و پس از مشاهده، خود به خود از گوشی گیرنده حذف می شود.

البته اپلیکشن هایی -از جمله یک مورد که خود آقای الکسو نوشته- وجود دارند که می توان با کمک آنها دریافت فلش‌اس‌ام‌اس را روی گوشی محدود و کنترل کرد. بدین ترتیب به نوعی می توان از بروز ریبوت به واسطه این نقطه ضعف نکسوس ها جلوگیری کرد. اما بر اساس آزمایش های آقای الکسو، این حمله بر روی ۲۰ گوشی اندرویدی دیگر نیز انجام شده و مشکلی مشاهده نشده است.

آقای الکسو، این باگ را یک سال پیش کشف کرده و آن را چندین بار به گوگل گزارش کرده است. ظاهراً گوگل هم گفته که این مشکل در اندروید نسخه ۴٫۳ و نسخه های بعد رفع خواهد شد اما کماکان در همه نسخه های اندروید روی گوشی های نکسوس دیده می شود.

در پی این داستان، مجله PCWorld نیز با گوگل در این مورد تماس گرفته است و نماینده گوگل در پاسخ گفته: «ما از او (آقای الکسو) بخاطر گزارش این مشکل متشکریم و در حال تحقیق بر روی آن هستیم.»

منبع: سایت نگهبان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits