دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا هکرها واقعاً سایت گوگل مالزی را هک کرده‌اند؟
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا هکرها واقعاً سایت گوگل مالزی را هک کرده‌اند؟

آیا هکرها واقعاً سایت گوگل مالزی را هک کرده‌اند؟

آیا هکرها واقعاً سایت گوگل مالزی را هک کرده‌اند؟

شب گذشته کاربران کشور مالزی وقتی می‌خواستند به سایت گوگل مراجعه کنند با صفحه‌ای مبنی بر هک شدن این سایت مواجه شدند. اما آیا هکرها واقعاً توانسته‌اند وبسایت این غول فناوری را هک کنند؟

مراجعه کنندگان مالزیایی که هنگام ورود به سایت گوگل به صورت خودکار به آدرس google.com.my یا همان صفحه خانگی گوگل مخصوص کشور مالزی هدایت می‌شوند از شب گذشته پیغام بالا را مشاهده کردند. گوگل مالزی توسط "لیت”های پاکستانی مهر شده است، ما تیم MADLEETS هستیم. گفتنی است ۱۳۳۷ Leet را اصطلاحاٌ به کاربری با دانش بسیار بالای کامپیوتر یا بازی اطلاق می‌کنند. همچنین در پایین صفحه عبارت "زنده‌باد پاکستان” نوشته شده است.

البته این حمله به نظر سیاسی نیست و رهبر گروه Leet در بیانیه‌ای به وب‌سایت TechCrunch می‌گوید: «ما هدف خاصی از این کار نداشتیم، تنها قصد ما این بود که امنیت تنها یک مفهوم خیالی است که وجود ندارد. ما همچنین هیچ قصد و غرض سیاسی نیز نداشتیم.»

وب‌سایت The Hackers Post همچنین اعتقاد دارد این حمله در واقع دنباله حمله‌های متعدد گروه Leet به DNSهای مختلف یا اصطلاحاً DNS Poisoningهای این گروه است. سایت گوگل مالزی سه ماه پیش نیز به شیوه مشابهی مورد حمله قرار گرفته بود.

گوگل در پاسخ به سوالات وب‌سایت TheVerge اعلام کرده که در واقع وب‌سایت گوگل، دامنه google.com.my و سرورهای این کمپانی به هیچ‌وجه هک نشده‌اند بلکه حمله بر روی DNS یا همان سیستم نام دامنه‌های کشور مالزی انجام شده است. DNSها در واقع سیستم‌هایی هستند که وقتی نام وبسایتی را در مرورگرتان تایپ می‌کنید آن را به آی‌پی سایت ترجمه می‌کنند تا اطلاعات بارگذاری شود؛ حالا وقتی DNS مالزی هک شده باشد هکرها قادرند کاربرانی را که قصد ورود به گوگل را دارند به سرور دیگری منتقل کنند. گوگل اعتقاد دارد که چنین حملاتی نشان‌دهنده آن است که کشورها و ISPهای مختلف باید هر چه زودتر از DNSهای جهانی و معتبر استفاده کنند تا به چنین مشکلاتی دچار نشوند.


منبع:فارنت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits