دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
و باز هم یک باگ دیگر در iOS 7: امکان برقراری هر نوع تماس از قسمت تماس های اضطراری
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باگ iOS 7: امکان برقراری هر نوع تماس از قسمت تماس های اضطراری

و باز هم یک باگ دیگر در iOS 7: امکان برقراری هر نوع تماس از قسمت تماس های اضطراری

باگ iOS 7: امکان برقراری هر نوع تماس از قسمت تماس های اضطراری

همین دیروز بود که در نگهبان خبری داشتیم از باگی خطرناک در ios7 که امکان دور زدن رمز دستگاه و دسترسی به عکس ها را فراهم می کرد. اما هنوز جای زخم آن خوب نشده امروز هم یک باگ دیگر کشف شد و این بار امکان برقراری تماس با وجود قفل بودن صفحه هم ممکن شد.

این باگ را نه یک هکر حرفه ای که یک کاربر ساده کشف کرده و ویدیوی آن را برای مجله Forbes ارسال نموده؛ خیلی ساده کافی ست به قسمت تماس های اضطراری بروید و شماره مورد نظرتان را بگیرید. حالا چند بار روی دکمه سبزِ تماس تپ کنید تا تلفن، شما را به یک صفحه سیاه منقش به لوگوی اپل ببرد و بعد تماس شما را برقرار کند.
این روش چندین بار روی چند آیفون از اپراتورهای مختلف آزمایش شده و با اینکه در بعضی لازم بوده بیش از یک دقیقه تپ کردن ادامه یابد ولی به هر حال روی همه تلفن ها جواب داده.
فردی که این باگ را کشف کرده در مکاتبه ای با شرکت اپل خواستار دریافت جایزه به خاطر کشف و معرفی بک باگ شده ولی اپل از این کار سر باز زده. حتماً می دانید که فیسبوک و گوگل برخوردی متفاوت با این مسائل دارند و اگر کسی باگ سیستم آنها را گوشزد کند مورد تفقد قرار می دهند.
در مقابل، اپل [طبق گفته این فرد] جواب داده:‌ «ما فیسبوک نیستیم و جایزه یا هرچیز دیگری نمی دهیم» این اولین باری نیست که قفل صفحه iOS به مشکل بر می خورد. قبلاً هم در iOS 6.1 باگی وجود داشت که دسترسی به دفترچه تلفن و امکان تماس را فراهم می کرد.
شاید حرف کاشف این باگ دور از حقیقت نباشد که: «شرکت اپل توجه بیش از حدی به اضافه کردن امکانات جدید کرده و این باعث غافل شدنش از مسائل خیلی ابتدایی شده» «به نظرم این مشکل هم مربوط به بخشی می شود که به اندازه کافی به آن توجه نشده» «آنها به جای اینکه به بر طرف کردن باگ های سیستم خود بپردازند به تقلید از سامسونگ دنبال [اضافه کردن] چیزهای جدید افتاده اند»
با این اوصاف بهتر است تا رفع باگ های کشف شده و نشده نسخه جدید iOS در به روز کردن دستگاه خود تجدید نظر کنید و به اگر پیش از این iOS 7 را روی تلفن تان نصب کرده اید از تجربه شخصی خود بنویسید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits