دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نظر رئیس کمیسیون حقوقی درباره‌ فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظر رئیس کمیسیون حقوقی درباره‌ فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی - ایتنا- رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس: نوع استفاده-رئیس-کمیسیون-حقوقی-فیلترینگ-شبکه-اجتماعی

دلگرم- رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس: نوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید مورد قضاوت قرار گیرد.

نظر رئیس کمیسیون حقوقی درباره فیلترینگ شبکههای اجتماعی

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان این که شبکه‌های مجازی به عنوان یک وسیله‌ی انتقال مورد استفاده قرار می‌گیرند گفت: باید کنترل و نظارت دقیقی بر روی این مسائل انجام شود.

به گزارش دلگرم به نقل از ایسنا، الله یار ملک‌شاهی در ارزیابی خود از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی گفت: اعتقاد بنده به شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی این است که آن را به عنوان یک وسیله‌ انتقال می‌دانم و ما نمی توانیم برای وسایل حکم صادر کنیم که بد هستند یا خوب. بلکه نوع استفاده از آن باید مورد قضاوت قرار گیرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطر نشان کرد: این که استفاده از شبکه‌های اجتماعی مشروع تلقی می‌شود یا نامشروع مساله‌ای است که ما باید بتوانیم روشهای استفاده از این مسائل را اصلاح کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطر نشان کرد:‌ کنترل ، نظارت و فرهنگ سازی در مورد شبکه‌های اجتماعی مقوله‌ی مهمی است که باید روی این مساله کار کرد.

وی با اشاره به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی گفت: کمیته مذکور به عنوان کمیته قانونی در حال فعالیت است و اگر جایی تشخیص دهد اعمال مجرمانه‌ای صورت گرفته است بر اساس ضوابط قانونی عمل می‌کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits