دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بيست و پنج ابزار گوگل برای پژوهشگران و دانشگاهیان
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بيست و پنج ابزار گوگل برای پژوهشگران و دانشگاهیان - Google Scholar - Google Patents - Google Books - Google News Archive Search - U.S. Government Search - Google Custom Search Engine - Web History - Google Code Search - Google Mobilizer - Notebook -...

بيست و پنج ابزار گوگل برای پژوهشگران و دانشگاهیان

بيست و پنج ابزار گوگل برای پژوهشگران و دانشگاهیان

1: Google Scholar :

خب این یکی از ابزارهای پژوهشی گوگل و مخصوص جستجوی مقالات تخصصی از بین صفحات مجموعه مجلات و پایگاه های علمی مختلف و البته با رعایت کلیه ملاحظات قانونی نشریات معتبر دنیاست . نیاز به توضیح بیشتری دارید ؟ خب خودتون بهش سر بزنید .

۲ : Google Patents :

آیا تا بحال به این فکر کرده بودید که با مجموعه ای بی نظیر از اختراعات آشنا بشید . اگر دوست دارید اختراعات بشری را تا امروز ببینید ، این سایت شما را با میلیون ها اختراع ثبت شده جهانی آشنا می کند .

اگر تاکنون روی لینک کلیک نکرده اید ، پیشنهاد می کنم خودتون رو از دیدن این همه تصویر و نمودار دیدنی محروم نکنید .

۳ : Google Books :

احتمالا با اون همه سروصدایی که سر قوانین کپی رایت این سایت در اومد ، قبلا باهاش آشنا شدید .

هزاران نسخه کپی شده کتاب هایی که رویای خواندن خیلی از آن ها برای ما ایرانی ها فقط در گوگل بوک قابل تصوره .

ایجاد کتابخانه های شخصی و جستجو در بین موضوع بندی های فوق العاده گوگل ، تنها امکانات ابتدایی سایتی است که مطمئنا لذت داشتن یک کتابخانه آنلاین نامحدود رو براتون تحقق می بخشه

۴ : Google News Archive Search :

تاریخ همیشه بهترین مفسر زمان است .

با این امکان گوگل در زمان سفر کنید و در آرشیو اخبار دنیا گشت و گذار کنید . گاهی گشتار در اخبار دویست سال گذشته ما را با حقیقت خیلی از امور آشنا می کند .

۵ : U.S. Government Search :

این هم یکی دیگه از ابزارهای جستجوی خاص گوگل که البته بیشتر به درد ساکنان ایالات متحده می خوره و برای جستجو در اسناد و وب سایت ها دولتی به کار می رود .

۶ : Google Custom Search Engine :

یکی دیگر از ابزارهای نه چندان جدید گوگل که البته با توجه به قابلیت های بالاش متاسفانه در بین ایرانی ها کمتر استفاده می شه

این خیلی مهمه که شما چیزی رو جستجو کنید که واقعا می خواهید بدست بیارید ، نه اون چیزی رو که موتور جستجو به شما ارائه می ده

شما هم دوست دارید موتور جستجوی اختصاصی خودتون رو داشته باشید ؟ خیلی عالیه ! همین الان اقدام کنید!

۷ : Web History :

از ابزارهای هوشمند گوگل که برای هرچه شخصی سازی تر کردن جستجوهای شما ایجاد شده است .

ایده کار خیلی ساده است . ردپای شما در نت نشانگر علاقه مندی های شماست و گوگل با استفاده از همین ردپا مسیر های احتمالی دلخواه شما را برای آینده حدس می زند .

۸ : Google Code Search :

جستجوگر اختصاصی و البته ممنوعه ! کدسورس های متنوع از سرتاسر وب . نمایشی دلپذیر از مجموعه هایی رویایی برای تمامی برنامه نویسان و توسعه دهندگان

۹ : Google Mobilizer :

یکی از راه هایی که به شما کمک می کنه که مطالعاتتون رو در همه جا ادامه بدید ، استفاده از تلفن های همراه است .

اما آیا براتون تابحال پیش اومده که در هنگام استفاده از تلفن همراه با صفحات ناسازگار وب برخورد کنید .

این امکان گوگل به شما کمک می کنه تا هر صفحه ای از وب را بصورت ایده آل در گوشی های مختلف ببینید . حالا شما می توانید در هر زمان و مکانی به صفحاتی دل پذیر دسترسی داشته باشید .

۱۰ : Notebook :

من که همیشه از داشتن یک دفتر یادداشت همیشه همراه با امکانات عالی لذت می برم . شما چطور ؟

۱۱ : Sketch Up :

اگر شما از جمله دانشجویان رشته های مهندسی مانند معماری هستید که دارید این مطلب می خونید بهتون مژده می دم که می تونید از این به بعد طراحی و ساخت مدل های سه بعدی تان را هم در امپراطوری گوگل انجام دهید .

۱۲ : Alerts :

ممکن است حوزه پژوهشی کار شما مستلزم دریافت اطلاعات به روز در موضوع خاصی باشد . اوه یک سورپرایز دیگه از گوگل ! با استفاده از این ابزار چنانچه در موضوع مشخص شده اطلاعاتی منتشر شود شما اولین نفری خواهید بود که از آن مطلع می شوید .

۱۳ : Desktop :

هر چیزی که نیاز دارید در جلوی چشمان شماست . دسترسی آسان به همه ابزارهای مورد استفاده در نزدیک ترین مکان ممکن یعنی دسکتاپ شما ، مطمئنا بر سرعت انجام تحقیقاتتان خواهد افزود .

۱۴ : Google Pack :

مجموعه ممنوعه ! گوگل برای کاربران ، همه چیز را با هم بخواهید .

۱۵ : iGoogle :

فکر کنم با این یکی هم قبلا اشنا شده باشید . خیلی راحت میشه خیلی از سرویس های مختلف رو یکجا جمع کرد و ازش لذت برد . هر آن چه که برای یک تحقیق نیاز دارید ، در یک جا

۱۶ : Browser Sync :

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که از مرورگر محبوب فایرفاکس استفاده می کنند ؟! از این افزونه مطمئنا لذت خواهید برد .

۱۷ : Base :

محتوای پژوهشی خود را در وب بارگذاری و آن را با جهانیان با اشتراک بگذارید . لذت به اشتراک گذاری همواره با یادگیری همراه است .

۱۸ : Web Accelerator :

امکانی ویژه از گوگل که با استفاده از آن می توانید سرعت دسترسی خود را به صفحات وب افزایش دهید .

۱۹ : Google Docs :

یک امکان عالی دیگر از گوگل برای ایجاد و مدیریت آنلاین مستندات شما ، با قابلیت تنظیمات و شخصی سازی هر چه بیشتر و البته به اشتراک گذاری آن در بین گروه های کاربری

۲۰ : Send to Phone :

یکی از برترین سرویس های ارسال پیامک از طریق وب به تلفن های همراه که البته فقط در ایالات متحده قابل استفاده است و به درد کاربران وطنی نمی خورد .

۲۱ : Grand Central :

برقراری ارتباطات با تمامی نقاط دنیا با ارزانترین روش ممکن یکی از موضوعاتی است که در پیشبرد پروژه های تحقیقاتی بسیار تاثیر گذار است .

استفاده از این سرویس اگرچه بهترین و در دسترس ترین سرویس موجود در وب نیست و در حال حاضر صرفا به کاربران ایالت متحده سرویس می دهد ، اما با توجه به امکانات عالی و البته پشتیبانی غول دنیای وب در پشت سرش رقیبی سرشناس برای فعالین این حوزه در آینده بشمار خواهد رفت .

۲۲ : Google Sites :

تا به حال به این فکر کرده اید که برای عرضه و اشتراک مطالب خود در قالب یک تیم پروژه با افرادی که دور از آن ها زندگی می کنید ، استفاده از یک سایت می تونه روش سودمند برای تعامل بین اعضای تیم باشه . خب اگر دوست دارید با کمترین سواد فنی یک محیط تعاملی جذاب داشته باشید ، همین الان دست بکار بشید و سایت خود را راه اندازی کنید .

۲۳ : GTalk :

این یکی رو دیگه همه شما می شناسید ، یک امکان ابتدایی با کارکرد های فوق العاده ! برقراری یک ارتباط چند رسانه ای با هر نقطه از دنیا بدون شک راه حلی ارزان و مطمئن برای تبادل اطلاعات علمی شما خواهد بود .

۲۴ : Pinyin IME :

محصول خاص برای افراد خاص . اگرچه این یکی از تاثیرگذارترین ابزار برقراری ارتباط در چین محسوب می شود و به نوعی یکی از پرکاربردترین محصولات گوگلی اما در صورتی برای شما مفید واقع می شود که پروژه های تحقیقاتی شما به نوعی با بزرگترین صنعت رو به رشد دنیا در ارتباط باشد ، بهترین راه حل برای برقراری ارتباط شما با دنیای زبان چینی و مترجمی که نیازهای زبانی شما را تا حدودی رفع می کند .

۲۵ : Babelplex :

اگرچه آخرین ابزار معرفی شده ما برای گوگل نیست ولی گوگل بخوبی از آن استفاده می کند . یک ابزار مترجم قوی برای واژگان تخصصی که بیش از ۲۹ زبان زنده دنیا را پشتیبانی می کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits