دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ ابزار برتر برای افزایش امنیت شما در اینترنت
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
۷ ابزار برتر برای افزایش امنیت شما در اینترنت

اگر شما هم یکی از آن دسته کاربران اینترنتی هستید که سال‌‌ها از یک رمز عبور ساده برای ورود به سایت‌ها و سرویس‌های اینترنتی مختلف استفاده می‌کنند، برای امنیت اینترنتی خود شدیدا به کمک نیاز دارید. تهدیدات اینترنتی هر سال پیچیده‌تر شده و حالا، مسئله به روز بودن ابزار امنیتی بیشتر از همیشه اهمیت یافته است.

افزایش امنیت در اینترنت

از خوش‌شانسی شما، کاربران وب عموما صرفه‌جو هستند و شما می‌توانید ابزارهای امنیتی بسیار فوق‌العاده‌ای را بدون پرداخت هزینه، دانلود و استفاده کنید.

می‌توانید از این لیستی که شامل بهترین گزینه‌های آنتی‌ویروس رایگان جهت حفظ کامپیوتر و اطلاعات روی آن از آسیب‌ها استفاده کنید. بر روی عنوان هر کدام کلیک کرده و وارد سایت آن شوید.


HTTPS Everywhere

امنیت در اینترنت

از افزونه مرورگر HTTPS Everywhere روی کروم و فایرفاکس استفاده کنید تا ایمنی داده‌ها و ارتباطات آنلاین‌تان تامین شود. HTTPS از حملات جاسوسی در طول دانلود‌ها، ساخت حساب‌ها و تبادل داده جلوگیری می‌کند.


LastPass

امنیت در اینترنت

حتی ایمن‌ترین رمزهای عبور هم باید گاه گداری به خاطر آورده شوند. این همان جایی است که LastPass وارد میدان می‌شود. این برنامه همه رمز‌های عبور شما را در یک پایگاه داده کدگذاری‌شده ثبت کرده و زمان ورود به هر سایتی اطلاعات ورود شما را به صورت خودکار در محل تعیین شده وارد می‌نماید.

حتی می‌توانید از این برنامه برای ساخت رمزهای عبور ایمن هم استفاده کنید و وسوسه آزاردهنده استفاده از یک رمزعبور برای همه وب‌سایت‌ها را از سر راه خود بردارید.


LongURL

امنیت در شبکه

اگر از کاربران توییتر هستید، حتما لینک‌های کوتاه شده را دیده‌اید. با اینکه لینک‌های کوتاه از نامنظم و زشت شدن محیط وب جلوگیری می‌کنند اما می‌توانند باعث هدایت شما به سایت‌های مخاطره‌آمیز شوند. از ابزار LongURL برای تبدیل لینک‌های کوتاه به لینک اصلی استفاده کنید.


NoScript

امنیت در اینترنت

این افزونه مفید برای مرورگر فایرفاکس با جلوگیری از عملکرد پلاگین‌هایی همچون جاوا‌اسکریپت و فلش در وب‌سایت‌هایی که در "لیست سفید" شما ثبت نشده‌اند، شما را از حملات احتمالی محافظت می‌کند.


Trusteer Rapport

امنیت در اینترنت

Trusteer Rapport یک ابزار کدگذاری و ضد نرم‌افزارهای مخرب است که برنده جایزه نیز بوده و راه هر گونه شخص ثالثی را از دزدیدن اطلاعات شما مسدود می‌کند. همچنین این ابزار از ورود شما به سایت‌های جعلی که شکل ظاهریشان را مشابه سایت‌هایی مثل سایت بانک‌تان کرده باشند جلوگیری می‌نمایند.

تایید دو مرحله‌ای

امنیت در اینترنت

تایید رمزعبور دو مرحله‌ای یکی از ابزارهای ضروری برای کاربرانی است که چندین حساب کاربری دارند. یک سرویس اختیاری رایگان از سوی سایت‌هایی مثل گوگل، فیس‌بوک و توییتر ارائه می‌شود که برای دسترسی به حسابتان، نیازمند "اجازه" دادن شما از طریق وارد کردن یک کد در موبایلتان است.


VirusTotal

امنیت در اینترنت

هرگونه فایل یا لینک مشکوکی را از طریق این ابزار وب (که یکی از زیرمجموعه‌های گوگل است) اجرا کنید تا آن‌ها را برای وجود یا عدم وجود ویروس، کرم اینترنتی، تروجان و انواع دیگر نرم‌افزارهای مخرب بررسی کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits